העתיד מחכה לכם שם מעבר לפינה ורק מצפה שתיקחו אותו בשתי הידיים. חולמים ללמוד באוניברסיטה מקצוע מבוקש?
תמיד רציתם להיות מהנדסי מכונות, לעשות דוקטורט במדעי המוח או לחקור התנהגות של צמחים ובעלי חיים? בלי לגשת לפחות פעם אחת ולעבור בחינה פסיכומטרית, הסיכויים לכך קלושים. למי אסור לוותר על הבחינה ואיך שורדים את הלימודים? לפני שמתחילים: מלאו את הטופס המקוון וקבלו את כל המידע הרלבנטי על אודות בחינות פסיכומטרי. כל מה שחשוב לדעת, רצוי וכדאי. על מה שידיעתו משפרת את הסיכוי שלכם להצליח!

אין הפתעות. הכול גלוי וידוע: מיקום המבחן הפסיכומטרי, מועדיו, תכניו, מתכונת הבחינה, חלוקת הזמן במסגרתה ועוד. ההחלטה להתכונן למבחן במסגרת קורס הכנה ממושך ויסודי מאפשרת להיערך לקראתו מכל ה… בחינות וההיבטים.

הכנה לקראת בחינות פסיכומטרי באחד הקורסים הרבים המוצעים לכם, עשויה להיות החלטה מושכלת ונבונה. היא עשויה לשפר את סיכויי ההצלחה שלכם במבחן באופן משמעותי. גם מי שהם בלעי משמעת עצמית גבוהה ייצאו נשכרים מהשתתפות בקורס הכנה.

רוצים לקחת קורס הכנה לפסיכומטרי ולא יודעים איפה? מלאו פרטיכם באתר ואני נסייע לכם בהמלצות על המכונים הטובים ביותר בארץ, עם אחוזי הצלחה גבוהים, צוות מורים מנצח ואווירה מהנה.

חשש מבחינות ואולי אף חרדה:
אחד היתרונות החשובים שבלימוד לקראת בחינות פסיכומטרי בקורס היא במסגרת שבו בכלל ובסימולציות הרבות הנעשות בו בפרט. אחת הדרכים היותר טובת להפיג חששות וחרדות היא להתנסות בדבר שמעורר ואולי אף גורם אותן. קורסים שבהם נערכים סימולציות של בחינות פסיכומטרי מוכיחות לנבחנים כי השד אינו נורא כל כך (האמת? אין שום שד!). מתכונת הבחינה הסימולטיבית, בלוח הזמנים הצפוי בבחינה עצמה, בכיתה שבה אתם מוקפים נבחנים ( מצב שבו תהיו כאשר ייערך המבחן הפסיכומטרי האמיתי),מאפשרת לכם לבחון את התפקוד בהדמיית 'ה'דבר האמיתי' ולהתרגל עליו.

מה בבחינה?
שלושה פרקים: חשיבה מילולית, שבה תידרשו להפגין ידע באוצר מילים, יכולת לזהות ולאפיין קשר בין מילים, לנתח קטע מורכב, להסיק מסקנת לוגיות ועוד.

חשיבה כמותית, שבה תידרשו להוכיח יכולת ניתוח של נתונים מספריים, לפתור בעיות כמותיות ולנתח תרשימים שונים, לשלוט במתמטיקה ברמה 3 יחידות בגרות: חזקות, שברים, שורשים, גיאומטריה, משוואות עם נעלם אחד.

אנגלית. בפרק זה תידרשו להפגין שליטה בשפה, להוכיח כי יש לכם אוצר מילים עשיר, לקרוא, להבין ולנתח קטע באנגלית מורכבת ועוד.

לכל חלק בבחינה, בכל אחד משלושת חלקיה, מוקצבות 25 דקות בדיוק, אשר אין ל חרוג מהן ואין לנסות במסגרתן שאלונים בחלקים אחרים. משך המבחן הפסיכומטרי הוא שלוש שעות ועשרים דקות.

האם אפשר לעשות בחינה פסיכומטרית לא רק בעברית?
בהחלט. הבחינה הפסיכומטרית נגישה היום גם בשפות ערבית, אנגלית, רוסית, צרפתית ועוד, אך חשוב לציין שהיא מתקיימת פחות פעמים במהלך השנה בהשוואה לבחינה בעברית.

איך ניתן להקל על עצמכם בתקופת הלימודים?

כדי לא להגיע לבחינה עם הלשון בחוץ, קחו הרבה זמן מראש לתכנונים. פנו מספיק שעות ביום לטובת הלימודים, השתדלו לא להעמיס על עצמכם יותר מדי מעבר לפסיכומטרי ובעיקר השתדלו לשים את כל הפוקוס על שיעורי הבית והתרגולים.

מה עושים עכשיו? ממלאים את הריאות אוויר. לוקחים נשימה ארוכה. נשבעים לעצמכם להשקיע כל מאמץ שיידרש. ועוד לפני זה: גולשים כאן אל המומחים שלנו ומקבלים מידע ועצות טובות שיחסכו לכם זמן וכסף.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here