מתעניינים באפשרויות פסיכומטרי ללקויי למידה? מלאו את הטופס המקוון באתר ותשובות לכל שאלה בנושא בדרך אליכם!

אם נאבקתם תמיד במבחנים בבית הספר והבגרויות, אם אתם מנסים ללמוד ומרגישים שמשהו לא מסתדר לכם ושקשה לכם יותר מאחרים, אתם לא לבד. צעירים רבים סובלים היום מליקוי למידה כזה או אחר, דיסלקציה, הפרעות קשב וריכוז וכדומה. עם זאת, זה ממש לא אומר שלא תוכלו להצליח בכל תחום שתרצו, ואפילו לא בפסיכומטרי. עם העזרה הנכונה וההקלות הרבות, הכול אפשרי.

לקויי למידה מוגדרים גם מי שמצבם הפיזי עלול להשפיע על הציון שלהם בבחינה הפסיכומטרית לכן נדרשות עבורם, כמו גם עבור מי שמוגדרים ומאובחנים כבעלי לקויות למידה, התאמות שונות.

גם עם הקלה הבחינה לא תהיה קלה. צרו עמנו קשר באתר לקבלת מידע על הצעדים הנדרשים מכם להגשת בקשה להקלה עבור לקויי למידה!

מי שמופקד על מתן מענה לבעלי הצרכים השונים הם אנשי המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. לא מומלץ למי מכם שקיבלו הקלות והחנות בבחינות הבגרות לשכפל אותן גם במבחן הפסיכומטרי. מאחר שמדובר בשתי רשויות שונות ובשני גופים נבדלים – יש גם שוני במדיניות מתן ההנחות וההקלות.

פסיכומטרי ללקויי למידה – תוספות משמעותיות:
בין ההקלות השונות: בחינה ממוחשבת שבמסגרתה יוקצה זמן נוסף, משמעותי, בכל שאלה; הארכת זמן העשויה להיאמד עד ל20% ממסגרת הזמן לפרקים (כולם או חלקם) במבחן הפסיכומטרי; הפסקה בת חמש דקות בין פרק לפרק (במבחן הרגיל אין הפסקות בין הפרקים והוא נערך ברצף אחד) ; התרת שימוש במחשבון לחישוב ארבע פעולות החשבון הבסיסיות: חיבור, חיסור, כפל וחילוק; השמעת קטעים מוקלטים בפרק האנגלית; הגדלת גיליון התשובות ו/ או טופס הבחינה עצמה; התאמות פיזיות שונות הנובעות ממגבלה רפואית ספציפית שבה לוקה הנבחן. (לידיעתכם: גם מי שבשל חרדת הבחינות לוקה בתסמונות פיזיות שונות, לא יזכה להכרה בבעל לקות למידה כל שהיא).

מבחן פסיכומטרי ללקויי למידה נערך שלוש פעמים בלבד במשך השנה – בסמוך (על-פי רוב שבועיים לאחר תאריכי המבחן הפסיכומטרי הרגיל) למועדי החודשים אפריל, יולי ודצמבר. מאחר שהטיפול בבקשה להיבחן בחינות מתואמות עשוי או עלול לארוך זמן רב מהרגיל, מומלץ להירשם שלושה חודשים מראש לפני מועד הבחינה. משך הטיפול בבקשה – עד כחודש. ידיעה מבעוד מועד של ההקלה, במידה שאושרה, תקל עליכם גם להתכונן לקראת המבחן בהינתן העובדה כי הקלה זו אושרה.

האישורים הנדרשים:
לצורך הגשת הבקשה למתן הקלות עליכם להביא תוצאות של אבחון דידקטי או, במקרה של מגבלה פיזית, אישור מרופא מקצועי, שיידרש אף הוא למלא שאלון אודותיכם.

לא יינתנו לכם הקלות ללא אישור מרופא או מסמכות אחרת רלוונטית על אבחון של לקות הלמידה שלכם. אם אין לכם אחד כזה, כדאי שתתחילו לדאוג לעניין מספיק זמן לפני ההרשמה לבחינה.

בניגוד לבחינות הפסיכומטריות הרגילות שנערכות מספר רב של פעמים במהלך השנה, הבחינה ללקויי למידה אפשרית רק בתאריכים מסוימים מאוד. כדי לא להיות בלחץ ולהתרכז בלימודים למבחן, לא כדאי לדחות את קבלת האישורים ולעשות את כל הבירורים כבר עכשיו!

שווה לשאול. כדאי לשאול. מומלץ לשאול. אם לא תשאלו – איך תדעו? יש עם מי להתייעץ לפני הגשת בקשה להקלות עבור קורס פסיכומטרי ללקויי למידה. המומחים שלנו ישיבו לכם על כל שאלה ויתנו מענה מפורט ועדכני. מלאו את הפרטים אצלנו באתר וקבלו את כל המידע והמחירים הטובים ביותר עוד היום וללא כל התחייבות!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here