במדינת ישראל חיים יהודים רבים אשר מעוניינים לקיים את אורח חייהם בהתאם למסורת היהודית העתיקה. ואין הכוונה רק לחרדים ולדתיים הלאומיים, אלא גם למסורתיים המעוניינים לשמור על סממנים מסורתיים בני אלפי שנים. כך או אחרת, אנשים רבים פונים לעזרתם של אנשי ההלכה, הלוא הם הרבנים אשר יודעים את ההלכות על בוריין ונכונים לסייע בכל הדרוש. את הרבנים האלה מכשיר מוסד הלימודים שערי הלכה ומשפט, רבנים אשר ילוו את הדורות הבאים בהתאם לכללי ההלכה היהודית.

מיהו טוען רבני

טוען רבני הוא אדם אשר מייצג את האדם בפני בית הדין הרבני בנושאים שונים כמו גירושין או דיני ממונות. הטוען הרבני רשאי לעבוד במקצוע זה רק אם הוא יעמוד בכל התנאים הדרושים. ראשית, עליו להיות תושב ישראל. שנית, עליו להשלים לימודים במסלול של 4 שנים בישיבה הגבוה, וזאת לאחר הגיעו לגיל 18. לחלופין, יכול האדם ללמוד במשך 3 שנים במוסד לימודים אשר הוכר רשמית על ידי בית הדין הרבני. ולבסוף, על המועמד לתפקיד לעמוד בכל הבחינות אשר נקבעו עבורו על ידי נשיא בית הדין הגדול.

מדריכים את החתן

ההלכה היהודית קבעה סייגים וגדרים רבים גם עבור בני הזוג המאושרים הבאים בברית הנישואים. בחורים רבים פונים אל הדרכת חתנים כדי לרענן את זיכרונם בהלכות דיני משפחה וללמוד דינים חדשים. כך יוכלו החתנים להתכונן היטב לחיי הנישואים אשר נכונו להם.

גם הרבנים לומדים

בימינו קיימת חשיבות רבה לפסיקות של רבנים. עם ישראל השב לארצו מעוניין להקפיד על ההלכות קלה כחמורה. אך לפני שהרב הופך לרב בפועל, עליו לעבור לימודי רבנות מעמיקים. במהלך הלימודים האלה לומד הרב לא רק את כל ההלכות ההכרחיות, אלא גם כיצד להתנהל מול קהילה. לאחר שהרב מקבל את ההסמכה, הוא יכול לעשוק במגוון רחב של דינים – דיני חגים, הלכות יולדת בצום, הלכות כשרות, שבת, דיני ממונות ועוד. לכל קהילה יש רב משלה. יש הנוהגים על פי מסורת הספרדים, אחרים על פי האשכנזים. הרב מתאים את עצמו לכל עדה, לומד את מנהגיה וקובע איך לנהוג במקרה זה או אחר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here