קרדיט pixabay

שריפה יכולה לפרוץ בכל מקום באשר הוא, בין אם מדובר על בית פרטי, מבנה ציבורי, בתי ספר או בניין משרדים. ידוע כי שריפה עלולה לגרום לנזקים מהותיים מאוד הן לרכוש והן לבני האדם. במקרים חמורים מאוד היא יכולה גם לבות חיי אדם. לא פעם אי התמודדות נכונה עם שריפות במקומות שבהם יש אנשים רבים כגון: מקומות עבודה, מקומות ציבוריים ועוד, עלולה להוביל לנזקים חמורים ביותר ולעיתים קרובות גם למוות או פציעות חמורות שהיה ניתן למנוע. על כן, תוכנית בטיחות באש היא תוכנית חשובה ביותר אשר צריכה להיות מתוכננת בקפידה בהתאם לכל מבנה ציבורי, מקום עבודה ועוד, הדורשים זאת בהתאם לחוק. המטרה היא שהתוכנית המדוברת תאפשר התמודדות נכונה עם מצבי שריפה ובהתאם לכך, תמנע נזקים חמורים לרכוש ולחיי אדם.

ממונה בטיחות אש- מה תפקידו?

תפקידו של ממונה בטיחות באש הוא להיות בקיא בכל החוקים והתקנות של מערך כיבוי האש בצורה רצינית ביותר. הוא חייב להיות בקשר רציף עם כוחות הכיבוי וזאת בכדי להתעדכן בדרישות שלהם בכל הנוגע להגנה מפני שריפות במבנים שונים ונהלי חירום במקרה של שריפות. מעבר לכך, חשוב מאוד שתדעו כי ממונה בטיחות אש הוא בעל תפקיד מכריע בכל הנוגע להגשת בקשה עבור רישיון המבנה שכן, לא ניתן לקבל אישור ללא תוכנית מסודרת להתמודדות עם שריפות.

מעבר לכך, תפקידיו הם: לבצע פיקוח קפדני ביותר על מערכות כיבוי האש וגילוי האש לאחר שהתבררו הדרישות המדויקות של מערך הכיבוי אשר רלוונטיות למבנה הספציפי, הכנת תיק בטיחות באש לצורך הגשתו וקבלת רישיון למבנה, ביקורת תקופתית בארגון בכדי לגלות האם הוא אכן מוכן לתרחישים של שריפות והאם הוא עומד בכל תקנות כיבוי האש וכן הדרכות בטיחות באש תיאורטיות ומעשיות לעובדי המפעל.

מהי ההכשרה של ממונה בטיחות באש?

ממונה בטיחות באש חייב לעבור קורס ממונה בטיחות אש אשר עוסק רבות בכל מה שנוגע להכנת מבנה בצורה הטובה ביותר לקראת מצבים של שריפות, בדיקה של קיום הנהלים השונים הנוגעים לבטיחות מפני שריפה ועוד. על הממונה לעבור את הקורס המדובר בהצלחה וזאת בכדי שתהיה לו אפשרות להציע את שירותיו המקצועיים לארגונים שונים ומבנים שונים. ניתן ללמוד את הקורס המדובר כיום במגוון רחב של מכללות שונות וחשוב ביותר לבחור במכללה אשר ידוע כי הקורס אצלה הוא מקצועי ביותר וברמה גבוהה.

היכן כדאי ללמוד קורס ממונה בטיחות באש?

חשוב לציין כי לא תמיד ניתן למנוע לחלוטין תאונות של פריצת אש, אך אין ספק שניתן למזער עד כמה שניתן נזקים ועל כן, ממונה בטיחות באש הוא איש מקצוע חשוב ביותר. כדאי לבחון היכן ניתן ללמוד את הקורס, מהו היקף השעות של הקורס, איזה תעודה מקבלים בסיומו וכן, האם מדובר על קורס מומלץ. אם אתם מעוניינים בהכשרה איכותית שתסייע לכם להיות ממוני בטיחות באש מקצועיים שבכוחם להציל חיים על ידי ביצוע תפקידם, כדאי שתבחרו ללמוד את הקורס אצל מכללת כרמל בטיחות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here