צילום יחצ

בוגרי תואר ראשון בפקולטה לעיצוב של HIT מכון טכנולוגי חולון יציגו את פרויקט הגמר שלהם בשלוש תערוכות מחלקתיות.

כ- 160 בוגרים ובוגרות, יציגו עבודות המסכמות ארבע שנות לימוד אינטנסיביות ומאתגרות של רכישת כלים וגיבוש נקודות מבט יוצאות דופן, מחשבה בתוך ומחוץ לקופסא, התנסויות שונות בחומרים, חדשנות וטכנולוגיה.
"לימודי עיצוב הם מסלול עקלתוני, מפרך ועתיר מכשולים" אומר פרופ' דודי ראב"ד, דיקן הפקולטה לעיצוב, "השנתון הנוכחי שהתנסה במסלול זה מאותגר על ידי הקורונה ויכל לה. קצה הדרך הנוכחית המכונה ״תערוכת הבוגרים״ מוכיחה את זה בכ-200 דרכים ואופנים".

21-13 ביולי, תערוכת גמר של המחלקה לעיצוב תעשייתי, והמחלקה לעיצוב פנים.
30-20 ביולי, המחלקה לתקשורת חזותית
הכניסה לתערוכות הגמר חופשית

המכון הטכנולוגי HIT יפתח ב 13 ביולי את תערוכת הבוגרים של הפקולטה לעיצוב לשנת 2023.
לאחר ארבע שנים בהם למדו לעצב, לשרטט, להתאים ולשלב יציגו כ-160 בוגרות ובוגרי תואר ראשון במחלקה לעיצוב פנים, עיצוב תעשייתי ועיצוב תקשורת חזותית את עבודות הגמר שלהם בתערוכות סיום שהן חגיגת עיצוב מרתקת.
התערוכות מסכמות ארבע שנות לימוד אינטנסיביות ומאתגרות של רכישת כלים וגיבוש נקודות מבט יוצאות דופן, מחשבה בתוך ומחוץ לקופסא, התנסויות שונות בחומרים, חדשנות וטכנולוגיה.

"לימודי עיצוב הם מסלול עקלתוני, מפרך ועתיר מכשולים" אומר פרופ' דודי ראב"ד, דיקן הפקולטה לעיצוב,"השנתון הנוכחי שהתנסה במסלול זה מאותגר על ידי הקורונה ויכל לה. קצה הדרך הנוכחית המכונה ״תערוכת הבוגרים״ מוכיחה את זה בכ-200 דרכים ואופנים".

בתערוכה של בוגרי המחלקה לעיצוב פנים ( 13 – 21 ביולי),יציגו הסטודנטים את עבודות הגמר עליהן עמלו בשנה האחרונה בעבודה מחקרית, רעיונית ועיצובית, הנעות גם סביב האחריות הסביבתית של מעצב הפנים בתקופה זו. קני המידה של הפרויקטים משתנה בהתאם, וכן גם אופן התכנון שלהם: מתכנון מפורט לחללים קטנים, תכנון פנים המתייחס לסביבה ומבנה ועד פרויקטים הנוגעים בנושאי מיצוב פיזי בשטח וביטוי מבני חומרי.

"אנחנו שמים כמטרה לכוון את בוגרי המחלקה למציאות מתפתחת ומשתנה תדיר. התכתיב העירוני והקיימי מורה על מציאת שימושים חדשים למבנים קיימים, בדיקת דפוסי מחייה, תרבות ומסחר המקבלים פנים חדשות. אנו שם בקני מידה גדול של חשיבה פרוגרמאתית, ובקנה מידה מקומי וקטן יותר של הטיפול בחלל, בסביבת המשתמש, בחומרים ובטכנולוגיות. אנו מגישים השנה את הפרויקטים במסגרת התערוכה, כך שמי שיבקר בה בימים הראשונים יוכל לחוות ולשמוע מקרוב את הדיון אותו אנו מקיימים על

הפרויקטים ודרכם על מקצוע עיצוב הפנים, ועיצוב בכלל" אומר אדריכל אודי קרמסקי, ראש המחלקה לעיצוב פנים.
בין הפרויקטים מהמחלקה לעיצוב פנים ניתן לראות את עבודת הגמר של ליטל זזוליה שתכננה מערכת מלאכותית המציעה התערבות במגדל משרדים וחוויה המטשטשת את הגבול בין עבודה ומשחק. אורלי קואינוב מציגה תכנון יחידות דיור עבור דרי רחוב בשיטת "דיור תחילה". הפרויקט המיוחד ממוקם במגרש חנייה הסמוך לבניין עיריית תל אביב, ומציע מודל עתידי להתמקמות בשטחים עירוניים פתוחים, מתוך רצון לשקם קהילה על-ידי שילובה בקהילה קיימת. שלי למל עיצבה מרחב תרבות ערבי-יהודי ביפו המשמש כמקום ליצירה, מחשבה ודיאלוג בין תרבותי עכשווי. עיצוב המקום מבוסס על דילוג בין חדש לישן, בין הליוואן המסורתי לפווליון הזמני – תוך קריאה חומרית חדשה.

"אנו נרגשים להגיע לקו הסיום -בו הסטודנטים שלנו מציגים את כלל היכולות שלהם ברגע אחד מזוכך ומיוחד ,המסכם ארבע שנים של לימודים אינטנסיביים ומאתגרים" אומרת מיכל צרפתי, אוצרת התערוכה של המחלקה לעיצוב פנים.
בתערוכה של בוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי (13 – 21 ביולי), יוצגו אובייקטים המשקפים את תחומי העניין המעסיקים את הסטודנטים בתקופה זו, ובנוסף התערוכה תזמין את המבקרים להצצה אל מאחורי הקלעים של תהליכי החשיבה והיצירה של הפרויקטים.

"תערוכת הבוגרים הנוכחית מהווה אבן דרך משמעותית הן לבוגרים והן לנו, סגל המחלקה. הישגי הבוגרים ראויים לציון בהתחשב באתגר העצום שהציבה לנו מגפת הקורונה אשר ליוותה את הבוגרים והיוותה חלק נכבד מזמן לימודי התואר שלהם. אין ספק שמחזור הבוגרים הנוכחי הינו מחזור אחר ושונה מקודמיהם או אלו שיסיימו אחריהם. עם כניסתם לעולם המקצועי, אין בליבי ספק שנקודות המבט השונות והמגוונות, הכישורים הייחודיים והמסירות של הבוגרים ישפיעו על עולם העיצוב המשתנה והדינמי בעתיד״ אומר עופר זיק, ראש המחלקה לעיצוב תעשייתי.

בין העבודות שיוצגו ניתן לראות את הפרויקט של שירה גאנדלמן בהנחיית המרצה אילון ערמון שמציגה בפרויקט הגמר שלה, Sharpen, סדרת רהיטים המבוססת על טכניקת כבישה ייחודית בין צינורות מתכת חתוכים בלייזר למשטחי עץ. הרהיטים מדגימים צורות חיבור בין האלמנטים שונים, ומציגים מגוון שימושים המבוססים על אותה הטכניקה. עידן קול, מציג את Flexo בהנחיית המרצה בועז דרורי מנורה שולחנית המתכווננת בעזרת מנגנון אינטגרלי המבוסס על גמישות הפלסטיק. הפרויקט החל בחקר מנגנוני-חומרי, אשר בחן מנגנונים הנסמכים על גמישות וקפיציות החומר ממנו עשויים.
ענבל אדלר מציגה בפרויקט Charlie בהנחיית המרצה לוקה אור, מיזם חברתי המחבר בין כלביות למתנדבים בעלי יכולת וניסיון טכני. המיזם נועד לשפר את תנאי המחייה של כלבי מכלאות ובכך להעלאות את סיכויי האימוץ שלהם.
"הבוגרים הטריים של המחלקה לעיצוב תעשייתי, HIT מכון טכנולוגי חולון, שמחים ומתרגשים להזמינכם לסדנת העבודה שלהם, ביתם בארבעת השנים האחרונות. בה הם חלמו יצרו והגשימו את רעיונותיהם" אומרת גלינה ארבלי, אוצרת התערוכה של המחלקה לעיצוב תעשייתי.

התערוכה של בוגרי המחלקה לתקשורת חזותית (20 – 30 ביולי) תציג מגוון רחב של תכנים ופלטפורמות בהם בחרו הסטודנטים להתנסות ולעסוק – זוהי הצצה למציאות הישראלית של קיץ תשפ"ג 2023.

"אתם מוזמנים להגיע ולקחת חלק בסיפורים האישיים והמרגשים שלהם, ללמוד מהסקרנות שלהם, מהשאלות המעסיקות אותם, מהתוצרים החדשניים במרחב הפיזי והמרחב הווירטואליים ומהעיסוק בשדה הטכנולוגי והתרבותי", אומר צחי דינר, ראש המחלקת לעיצוב תקשורת חזותית. בתערוכה ניתן לראות את "Rubbish" – עבודתה של מאי ניצן המציגה מותג סבונים בר קיימא הדוגל בגישה הוליסטית לקיימות, המוצרים נרקחים מ-100% פסולת ממוחזרת, החל בסבון וכלה באריזה. הפרויקט של עתליה הורוביץ מביא בפעם הראשונה את ה- יומטוב פעסטיוואל – פסטיבל יידיש בתל

אביב אשר נולד מתוך כמיהה לחיבור אישי וקולקטיבי מחודש עם העבר. חגיגה למורשת ולאידיאולוגיה שחיברה בין היהודים בגולה דרך מוזיקה, קולינריה ותכנים מגוונים המהווים גשר בין העולם הישן למודרני. הפרויקט קדוש של שחר ארזי מביא אלינו מותג תשמישי קדושה פונקציונלי ואופנתי המשלב בין אופנה עילית למשמעות דתית. המותג מייצג פרשנות חדשה לתשמישים המסורתיים ומאפשר לכל יהודי להתקשט בצורה כשרה ואוונגרדית כאחד. התערוכה עוסקת בין קודש לחול, בין החדש לממוחזר ובים שפה אישית למציאות מדומה ובינה מלאכותית. "התערוכה כפני החברה מציגה מציאות סוערת רבת קולות וגוונים" אומרת ג'ודית אשר, אוצרת התערוכה של המחלקה לתקשורת חזותית.

HIT מכון טכנולוגי חולון, נוסד ב-1969 והינו מוסד אקדמי ציבורי מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג). המכון עוסק בתחומי המדעים, הנדסה, טכנולוגיה, רפואה דיגיטלית, עיצוב, ניהול טכנולוגיה, טכנולוגיות למידה, ועוסק במחקר עיוני ויישומי, מתוך ראייה רחבה ורב-תחומית של הטכנולוגיה המתקדמת – מהיבטיה המדעיים המקצועיים, הכלכליים והתרבותיים. המכון מכשיר אנשים לתחומי המדע, היי-טק, הנדסה, ניהול טכנולוגיה, עיצוב בעלי יכולות גבוהות, המשתלבים בתום לימודיהם בעמדות מפתח בתעשיות הידע, ומצעידים קדימה את התעשייה ואת הכלכלה.

הפקולטה לעיצוב ב-HIT מכון טכנולוגי חולון חוגגת למעלה מ-50 שנות יצירה במהלכן רשמה הישגים יוצאי דופן בארץ ובעולם. עיצוב הינו חלק בלתי נפרד מהתרבות האנושית; הוא יוצר את הסביבה בה אנו חיים ומכתיב במידה רבה את האופן בו אנו חווים אותה. המעצב הוא זה שמתווך את המפגש הזה בין האדם לסביבתו ולוקח חלק פעיל בהבניה, יצירה והעשרה של אותה סביבה. שיטת ההוראה הייחודית של הפקולטה, המשלבת בין hands-on design לבין לימודי עיצוב בסטודיו ולימודי תיאוריה מעולים בשילוב טכנולוגיה, מציעים לסטודנטים תמהיל ברמה אקדמית גבוהה במיוחד.

במהלך לימודיהם נחשפים הסטודנטים לשלל פעילויות נוספות, כגון: שיתופי פעולה עם התעשייה, היכרות עם היצירה של מעצבים מובילים בתחומים ואמנים המשיקים לעולם העיצוב, חשיפה למעצבים מובילים מהארץ ומחו״ל, תערוכות בארץ ובחו״ל, כנסים, הרצאות וסדנאות אורח ומגוון תערוכות ב״גלריה ויטרינה״ ע״ש ג׳וליה מזרחי הנמצאת במכון. כל אלו מקנים לבוגרי הפקולטה את כל הכישורים, הידע, והכלים על מנת להוביל תהליכי עיצוב בעולם היצירה הישראלי, וכמובן את שוק העבודה הישראלי בדרך הטובה ביותר.

תערוכת הבוגרים של המחלקה לעיצוב פנים
פתיחה: יום חמישי, 13 ביולי. נעילה: יום שישי, 21 ביולי 2023
פתיחה חגיגית תתקיים ביום חמישי 13 ביולי בשעה 19:00

תערוכת הבוגרים של המחלקה לעיצוב תעשייתי
פתיחה: יום חמישי, 13 ביולי. נעילה: יום שישי, 21 ביולי 2023
פתיחה חגיגית תתקיים ביום חמישי 13 ביולי בשעה 19:00

תערוכת הבוגרים של המחלקה לעיצוב תקשורת חזותית
פתיחה: יום חמישי, 20 ביולי. נעילה: יום ראשון, 30 ביולי 2023
פתיחה חגיגית תתקיים ביום ראשון, 20 ביולי בשעה 19:00

התערוכות יהיו פתוחות לקהל בימי ראשון עד חמישי בשעות 10:00 – 21:00,
בימי שישי בשעות 10:00 – 14:00, בימי שבת התערוכות סגורות.

הכניסה לתערוכות חופשית!
המכון הטכנולוגי חולון HIT הפקולטה לעיצוב בניין 6, רחוב הופיין 63, חולון

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here