קרדיט צילום דוברות מכללת לוינסקי לחינוך

מפגש בין שני סטודנטים במכינה הקדם-אקדמית במכללת לוינסקי לחינוך, עידו טרבלוס ועבד נאטור, הוביל ליוזמה להקמתה של קבוצת קטרגל משותפת לסטודנטים יהודים וערבים. לפני כשנה הקבוצה התגבשה, אלא שמשבר קורונה ואחריו המתיחות הביטחונית לא אפשרו לסטודנטים להיפגש. חברי הקבוצה משתתפים בטורניר אליפות של אס"א (איגוד הספורט האקדמי), שנערך השבוע באילת. עבד נאטור מיוזמי הקמתה של הקבוצה: "זה התחיל כפעילות ספורטיבית ובימינו היא מקבלת משמעות של דו-קיום"

עבד נאטור ועידו טרבלוס נפגשו לראשונה במכינה הקדם-אקדמית במכללת לוינסקי לחינוך. האהבה לכדורגל חיברה ביניהם והם הובילו יחדיו יוזמה להקמתה של קבוצת קטרגל לסטודנטים יהודים וערבים. עבד נאטור, סטודנט להוראת אנגלית בתוכנית לתואר ראשון בחינוך לבית הספר העל-יסודי במכללת לוינסקי לחינוך: "כשאני ועידו טרבליס חשבנו על היוזמה להקמת קבוצת קטרגל משותפת לסטודנטים יהודים וערבים, היינו חדשים במכללה ולא ידענו למי לפנות. רק בשנה השנייה ללימודים במסגרת פרויקט דב"ש (דברים שרואים משם – יוזמות חברתיות של סטודנטים) הצענו את הנושא לאגודת הסטודנטים, שסייעה לנו בקידום הנושא בפני הנהלת המכללה. אומנם הכול התחיל כפעילות ספורטיבית, אך בימינו היא מקבלת משמעות של דו-קיום".

קרדיט צילום דוברות מכללת לוינסקי לחינוך

קבוצת הקטרגל במכללת לוינסקי לחינוך מייצגת את הפסיפס של החברה הישראלית. חברים בה גיא  חכמון מקריית-אונו, נתנאל משה מתל-אביב, מוחמד ג'אבר מטייבה, עבד נאטור מקלנסואה וסלאח עליאן מירושלים. היוזמה להקמת קבוצת קטרגל קרמה עור וגידים בשנה שעברה, אלא שאז הגיע משבר קורונה ואחריו המתיחות הביטחונית וכל מפגשי האימון נערכו עד עתה רק באופן וירטואלי בזום. רק לאחרונה חברי הקבוצה נפגשו לראשונה פנים מול פנים והחלו בהכנות לקראת השתתפותם בטורניר אליפות אס"א (איגוד הספורט האקדמי) שנערך השבוע באילת. 

גיא חכמון, סטודנט בתוכנית לתואר ראשון בחינוך לבית הספר העל-יסודי ומאמן קבוצת הכדורגל של הסטודנטים במכללה: "במסגרת פרויקט דב"ש חברתי ליוזמתם של עידו טרבלוס ועבד נאטור להקים במכללה קבוצת קטרגל משותפת לסטודנטים יהודים וערבים. יוזמה זו מחברת בין התשוקה שלי לעולם הכדורגל, לניסיון המקצועי שלי כמאמן כדורגל של קבוצות גברים, נשים ונערים ברמת-השרון וקידום נושא רב-התרבותיות במכללה. לצערי הרב, עד שגיבשנו את הקבוצה פרץ משבר קורונה, לא התאפשר לנו להיפגש, וערכנו את מפגשי האימון באופן וירטואלי בזום. כבר בשנה שעברה חשבנו להשתלב בטורניר השנתי של ארגון אס"א (איגוד הספורט האקדמי), אך כמו אירועים רבים אחרים גם הטורניר בוטל בעקבות מגפת קורונה. השנה עודכנו באמצעות אגודת הסטודנטים במכללה שהטורניר מתוכנן להיערך בחודש יוני ואנחנו שמחים להשתתף בו. אלא שעד שהגשנו את כל המסמכים והאישורים הנדרשים שוב לא התאפשר לנו להיפגש לאימון פנים מול פנים לאור המתיחות הביטחונית. בימים הקרובים אנחנו מתכננים להיפגש לראשונה ולהתחיל באימונים לקראת התחרות".

איך השפיעה על היוזמה המתיחות הביטחונית לאחרונה?

"אני במקור מחיפה ויש לי המון חברים ערבים ומוסלמים. למתיחות הביטחונית לא הייתה כל השפעה. מבחינתנו הכדורגל הוא תשוקה שמשותפת לכל חברי הקבוצה".

נתנאל משה, סטודנט לתואר ראשון בחינוך לבית הספר היסודי בתוכנית המצוינות רג"ב (ראש גדול בהוראה) במכללת לוינסקי לחינוך: "משחק כדורגל הוא אהבה משותפת לכל המגזרים. הקמתה של הקבוצה היא אישור לקיומו של דו-קיום בין הסטודנטים היהודים לערבים". 

מוחמד ג'אבר, סטודנט להוראת אנגלית בתוכנית לתואר ראשון בחינוך לבית הספר היסודי במכללת לוינסקי לחינוך: "אני חושב שדווקא בתקופה הנוכחית פעילויות משותפות של יהודים וערבים הן הדבר הנכון להורדת הלחץ והמתח".

סלאח עליאן, סטודנט להוראת ספרות בתוכנית לתואר ראשון בחינוך לבית הספר היסודי במכללת לוינסקי לחינוך: "זה מחמם את הלב שבעת הזאת של המתיחות אנחנו ממששים באמצעות קבוצת קטרגל משותפת לסטודנטים יהודים וערבים את החיים המשותפים, דו-קיום ורב-תרבותיות – נושאים שהם חלק משמעותי מתוכנית הלימודים במכללה". 

אופיר יוניצמן, יו"ר אגודת הסטודנטים במכללת לוינסקי לחינוך: "במסגרת תפקידי כיו"ר אגודת הסטודנטים חשוב לי לקדם פעילויות חברתיות וספורטיביות. אני חברה בנשיאות התאחדות הסטודנטים הארצית, שם נחשפתי לקיומו של טורניר אס"א (איגוד ספורט אקדמי). אני שמחה שהסטודנטים במכללה הרימו את הכפפה ומאחלת להם הצלחה בטורניר". 

משחקי אליפות אס"א (איגוד ספורט אקדמי) נערכו השנה בתאריכים 6.6-8.6 במלון קלאב הוטל באילת בענפים אישיים וקבוצתיים, טניס, כדורעף חופים, כדורסל, טיפוס ספורטיבי, שחייה וקטרגל. המוסדות האקדמיים המשתתפים בטורניר הם המרכז הבינתחומי הרצליה, האוניברסיטה העברית בירושלים, המכללה למנהל, מכללת קיי, מכללת ספיר, אוניברסיטת חיפה, הקריה האקדמית אונו, אוניברסיטת בן-גוריון, מכללת לוינסקי לחינוך, מכללת תל-חי, מרכז אקדמי רופין, אוניברסיטת תל-אביב, המכללה האקדמית הדסה ירושלים ואוניברסיטת אריאל.

ד"ר אור מרגלית, נציב תקווה ישראלית במכללה: "במסגרת פרויקט התקווה הישראלית ביוזמת בית הנשיא המכללה מקדמת פרויקטים רבים שמטרתם הכרה הדדית בין חלקיה השונים של החברה הישראלית וקידום חיים משותפים. דווקא בימים אלו ישנה חשיבות רבה לקידומן של יוזמות של חיים משותפים, אנו שמחים על התגבשות היוזמה ועל יציאתה לפועל".

ד"ר הדס ולן, דיקנית הסטודנטים במכללת לוינסקי לחינוך: "להקמתה של קבוצת הכדורגל המשותפת של הסטודנטים היהודים והערבים חשיבות בקידום הדו-קיום. כמכללה לחינוך אנו רואים חשיבות רבה בקידום יוזמות המעודדות רב- -תרבותיות וחיים משותפים".

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here