קרדיט: פורטל לימודים

מסלול לימודי הנדסה אזרחית מכשיר את הבוגרים לעסוק באחד המקצועות המבוקשים של העשור האחרון. למעשה, הנדסת בניין, או בשמה הנוסף הנדסה אזרחית, הוא תחום מרתק, אשר עוסק בתכנון ופיקוח תהליך בניה של מבנים פרטיים וציבוריים שונים. למעשה, בלי שנשים לב, התחום המדובר נוגע כמעט בכל פן בחיינו המודרניים. הבוגרים של התחום יוכלו להשתלב בתעשייה במגוון רחב של תפקידים מרתקים כמו: תכנון, פיקוח וביצוע של בניית בניינים רבי קומות, גשרים, סכרים, כבישים, תשתיות מים וביוב, מפעלים ועוד. אם אתם מוצאים את עצמכם מתחברים לתחום ומתעניינים בלימודי הנדסה אזרחית, המאמר הבא יתן לכם קצת רקע על הנושא.

מסלול לימודים איכותי ומקיף

לימודי הנדסה אזרחית עורכים כארבעה סמסטרים, ונמשכים שנתיים. הלימודים עצמם מקיפים מגוון רחב של תחומים, ובסופם יוכלו הבוגרים בתחום לצאת ולהשתלב בתעשייה. מסלול הלימודים נחלק לשני סוגים, פרקי מבואות הכוללים נושאים כגון: מתמטיקה, מחשבים, אנגלית וכו’, ובמקביל מגוון מקצועות יסוד נוספים כגון: הקמת תשתיות וכבישים, חומרי בניה, דיני בניה ועוד. לצד הלימודים האקדמאים שנערכים בכיתות הלימוד, יוצאים הסטודנטים גם לסיורי העשרה באתרי בניה בשטח, על מנת שיוכלו לראות כיצד מתבצעת העבודה בשטח. הסיורים מאפשרים לסטודנטים להתנסות בשטח בחומרים שנלמדו, ולהעמיק את הבנתם.

מקצועות הליבה בלימודי הנדסה אזרחית מורכבים מלימודי תכנון מבנים לצד לימודים בתחום הניהול והפיקוח. היתרון הגדול במסלול זה הוא בעיקר השילוב בין לימודים עיוניים פרונטליים לצד לימודי מעבדה וסדנאות, כמו גם סיורים בשטח, כך שמדובר בלימודים מקיפים יכינו את הסטודנט להשתלב בתחום בתום הלימודים בצורה הטובה ביותר.

לימודי הנדסה אזרחית, למי זה יכול להתאים?

צעירים רבים מתלבטים באיזה תחום לימודים כדאי לבחור, ומה יהיה המקצוע בו יעסקו בעתיד. אין ספק שמדובר בהתלבטות לא פשוטה ובעיקר קריטית וחשובה, אבל אם יש לכם עניין בתחום הבניין, מוח חריף שאוהב לתכנן קדימה, זיקה ריאלית והבנה מעמיקה של תהליכים, ואתם רואים את עצמכם משתלבים בתחום ומשנים את מראה הסביבה בה אנחנו חיים, יתכן מאוד שהלימודים האלו הם לגמרי בשבילכם. אם אתם שואלים את עצמכם האם סגנון הלימודים יכול להתאים לכם, ואיך נראים חייו של סטודנט מן המניין, נוסיף ונספר על פרט חשוב שכדאי לקחת בחשבון לפני שאתם מחליטים ללמוד, והוא הפן הכלכלי. אמנם העלות הכספית של לימודי הנדסה אזרחית, כמו של שאר הלימודים האקדמאים, עשויה להיות לא זולה, ובדרך כלל כוללת עלות שכר לימוד וגם עלויות מחייה כלליות, אבל מדובר בתחום מפותח ורווחי, כך שההשקעה משתלמת בסוף. חשוב לציין כי לרוב לימודים אוניברסיטאים יהיו זולים יותר מלימודים במכללה, אך לרוב במכללה תוכלו ליצור מערכת שעות גמישה יותר, מה שיאפשר לכם לשלב חיים עם לימודים ועבודה ואפילו הורות, ולא תאלצו להיות כפופים למערכת שעות עמוסה ומובנית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here