סוגי מגרסות - מה אתם צריכים לגרוס?
קרדיט shutterstock

המידע שעובר במשרד הוא עצום. לא אחת מוצאים את עצמם עובדי המשרד ממיינים כמויות גדולות של ניירת הכוללת חוזים, פרטים של לקוחות, הסכמים, חשבוניות וכדומה. את המסמכים הרלוונטיים מתייקים בתיקיות באופן מסודר. אך מה לגבי מסמכים שעבר זמנם? מצד אחד, הם תופסים את מקומם של מסמכים עדכניים בקלסרים, ומצד שני אי אפשר לזרוק אותם סתם כך ולהסתכן בחשיפת מידע רגיש, אשר עלול ליפול לידיים הלא נכונות. וכאן המגרסה נכנסת לתמונה. מגרסה איכותית מאפשרת להשמיד את כל המסמכים, כך שלא ניתן לדלות מהם מידע.

מי צריך שירותי מגרסה?

מגרסה היא ידידתם הטובה ביותר של בעלי עסקים רבים. עובדים המשתלבים בתחומים שונים זקוקים לעזרתה של המגרסה כדי להשליט סדר בניירת ולשמור על מידע רגיש ועל פרטיות הלקוחות:

  • חברות הייטק – בחברות הייטק וחברות טכנולוגיות עובר מידע רב מדי יום ביומו. חוזים בין שותפים, פרטי אשראי של לקוחות, תכניות לפיתוח החברה וכדומה. כשאין צורך במסמכים האלה, אפשר פשוט לגרוס אותם.
  • מרפאות, מכונים, קליניקות ובתי חולים – אם יש מקומות שבהם חשוב לשמור על סודיות ועל חסינותו של המטופל, הלוא הם בתי חולים, מרפאות ושאר המוסדות העוסקים בתחום הרפואי והפארא-רפואי. אך מסמכים על מצבם הרפואי של החולים מתיישנים כל הזמן, ולא פעם יש צורך להתגבר על כמויות הניידרת הגדולות. מסיבה זו, המגרסות הן חלק בלתי נפרד מעולם הרפואה.
  • הנהלת חשבונות – מנהלי חשבונות עוסקים בפרטים חסויים בכל עת: משכורות עובדים, קבלות של ספקים וכדומה. ולכן בכל משרד להנהלת חשבונות צריכה להיות מגרסה איכותית.
  • בבית – לפעמים יש צורך להשמיד מסמכים גם בתוך הבית. לכל אחד מאתנו יש מסמכים שהוא לא יוכל לזרוק סתם כך: מידע רפואי רגיש או טפסים של עבודה שאותה עזבנו. לפיכך, ניתן לרכוש מגרסה ביתית שתטפל בטפסים הרגישים ותשמיד אותם.

סוגים שונים של מגרסות שכדאי להכיר

המגרסות נבדלות זו מזו בהיבטים שונים. לדוגמה, אחד ההבדלים העיקריים בין המגרסות הוא צורת הגריסה. יש מגרסות הגורסות את הניירות לרצועות של 30 או 60 מילימרים. מגרסות אלה נחשבות למגרסות בעלות רמת אבטחה בינונית הנהוגות בבית או במשרד. בעוד מגרסות אחרות גורסות את הנייר למעין פתיתים קטנים (תוך ביצוע גריסת שתי וערב), והן נחשבות למגרסות בעלות רמת אבטחה גבוהה ביותר, ומשמשות במכונים מסווגנים דוגמת חברות הייטק או מרפאות.

מעבר לכך, גודל המגרסה כן קובע. ישנן מגרסות גדולות ומאסיביות שנועדו להתמודד לא רק עם דפים דקיקים, אלא גם עם גריסת חומרים כמו קרטונים או תיקיות. מגרסות אלה משמשות בעיקר במפעלי תעשייה. מגרסות משרדיות נועדו לגרוסת מאות עמודים ביום, ותוכננו כך שיוכלו לעמוד בעומס המשרדי הרב. וכמובן, ישנן מגרסות ביתיות שנועדו לשימוש פרטי.

איך בוחרים מגרסת נייר?

יש לכם ניירות שרק הולכים ומצטברים ואתם לא יכולים פשוט לזרוק אותם לפח בגלל מידע מסווג שהם כוללים? סימן שאתם זקוקים למגרסה. מכיוון שמדובר בהוצאה של כמה מאות ולפעמים אף אלפי שקלים, כדאי לשקול כמה דברים על מנת לבחור את המגרסה המתאימה. ראשית, הגדירו את המטרות שלכם: כמה ניירות אתם מעוניינים לגרוס בשבוע או בחודש? האם מדובר במגרסה לשימוש אישי או משרדי? שנית, בחנו מגרסות איכותיות של חברה מוכרת. אינכם רוצים לשלם כסף רב על מגרסה בלתי איכותית שתתקלקל בתוך שבוע. כדאי לבחון גם את החברה שממנה אתם רוכשים את המגרסה, בררו עליה פרטים, השוו בין המחירים השונים ובקשו המלצות מחברים או מגולשים ברחבי האינטרנט. כך שבסופו של דבר תרכשו בבטחה את המגרסה שאתם מחפשים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here