הדרך לקריירה מבטיחה כאיש דיגיטל עוברת בקורס שיווק דיגיטלי
קרדיט: 123RF

אם ישנו מקצוע מודרני מרתק המשלב בתוכו מגוון יכולות ובעיקר הרבה סיפוק וכיף, הרי שזהו השיווק הדיגיטלי. המעבר הגדול מעולם הפרסום הישן, הקלאסי של שלטי חוצות ופרסום במדיות התקשורת, לעולם החדש של שיווק, פרסום ומכירות באינטרנט, יצר מקצוע חדש וייחודי.

על המשווק הדיגיטלי לשלוט במערכות הפרסום הרלוונטיות, לדעת לאפיין את קהל המטרה, לדעת בדיוק כיצד לכוון לאנשים הנכונים, באילו שיטות פרסום לעשות זאת, באילו מסרים להשתמש, והכי חשוב – לדעת למדוד את ההצלחה של הפרסום, בעזרת אינספור הכלים והמדדים העומדים לרשותו של המפרסם הדיגיטלי ברשת.

הצעד הראשון והחשוב הוא קורס שיווק דיגיטלי

רבים נוטים להמעיט בערכו של קורס המלמד את כל סודות המקצוע, וזו טעות גדולה. בדיוק כמו שכל מתכנת עובר הכשרה על שפות תכנות ומערכות, וכל בודק תוכנה לומד בקורס QA לפני שהוא מתקבל לחברה ועובד בתחום, כך גם כל מי שמעוניין לעסוק בשיווק אינטרנטי חייב לעצמו ולסביבה עימה יעבוד לעבור הכשרה מקצועית.

ומה זה כולל? חשוב לוודא כי קורס שיווק דיגיטלי מכיל למידה מקיפה ומעמיקה של מערכות הפרסום הגדולות והעיקריות, Google Ads ו- Facebook Ads Manager, ואם ניתן אז עוד כמה אחרות. צריך לדעת לתפעל אותן, כיצד מרימים מסע פרסום לאוויר על כל המשתמע מכך, ואיך יודעים להסתכל על הנתונים ולנתח אותם, לטובת ביצוע אופטימיזציה של התוצאות ועמידה ביעדים שהוצבו.

קורס שיווק דיגיטלי קצר או ארוך? לאורך הקורס אין חשיבות

מה שבאמת חשוב הוא איכותו של הקורס ולאו דווקא האורך שלו. מי שגמר אומר בליבו לפתח קריירה בתחום השיווק והפרסום באינטרנט, צריך לדאוג שהוא מקבל את ההכשרה המתאימה, זו שתעניק לו את הכלים הנכונים לעסוק בתחום ואף להיות מעולה בו. לכן מחד גיסא אין להסתנוור מכמות שעות מנופחת של קורס א', ומאידך גיסא גם אין להתלהב מקורס מאוד קצר.

צריך לבדוק בציציות מה מציע כל קורס, ולהחליט על זה שמעניק את כל הידע הנדרש. אפשר לומר בהערכה סבירה כי קורס טוב אורך בין חצי שנה לשנה, תלוי במסלול ובכמות המפגשים השבועיים. בקורס כזה לומדים לא רק את הפרסום עצמו ברשת, אלא כיצד לחשוב כמו משווק דיגיטלי, למה לשים לב, מהו הז'רגון בו יש להשתמש ברשת, שהוא שונה לאין ערוך מזה של הפרסום שאיננו מקוון.

קורס שיווק דיגיטלי לעסקים, האם יש דבר כזה?

המשווק הדיגיטלי בתום הכשרתו יכול לבחור להיות שכיר, כזה שעובד בחברה ומקדם את נכסיה, שירותיה, מוצריה או לקוחותיה. והוא גם יכול לבחור להיות עצמאי. ככזה הוא יכול לתת שירותי שיווק דיגיטליים לכל עסק שיחפוץ בשירותיו, והוא גם יכול להשתמש בידע ובהכשרה שצבר במהלך הקורס על מנת לקדם את העסק שלו עצמו.

כל עסק זקוק לשיווק, כל האנשים מבלים שעות באינטרנט ובאפליקציות מכל הסוגים, לכן ככל שתהיה שם יותר עם הפרסום ותעשה אותו הכי מדויק שאתה יכול, אתה תרוויח מהעניין בשיווק איכותי לעסק ובהעברת המסרים הנכונים לקהל היעד.

למדת קורס, אתה מרגיש בשל לקריירה, עכשיו הכיף מתחיל!

לאחר סיום הקורס מומלץ לבחור את התחום הרצוי מבין מספר לא קטן של אפשרויות:

אפשר להיות מנהל PPC ולנהל את כל הקמפיינים הממומנים של הגוף בו או איתו עובדים.

אפשר להיות איש SEO ולנהל את כל עולם תוצאות החיפוש האורגניות במנועי החיפוש.

אופציה נוספת היא להיות כותב ועורך של תוכן ברשת, עולם שלם ומרתק עם חוקים משלו.

ניתן להיות אנליסט שיווקי ולדעת לנתח כהלכה מדדים של מסעות פרסום ברשת לטובת שיפור והתייעלות.

וכמובן שאפשר גם ללכת לכיוון של ניהול, להפוך למנהל דיגיטל, ולבקר מלמעלה על כל הנעשה.

בהצלחה!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here