כל הדרכים לשלם שכר לימוד - מבלי לפשוט רגל
מקור pixabay

אם אתם חולמים ללמוד באקדמיה אבל לא יודעים איך תצליחו לשלם את שכר הלימוד, הכתבה הבאה היא בול בשבילכם.

לימודים אקדמיים הם זכות שהיא כמעט חובה. גם היום מקומות עבודה רבים דורשים שורה של תואר אקדמי בקורות החיים, וגם אם אתם מכוונים לתחום שלא דורש תואר בהכרח או שלא מצריך התקדמות בסולם האקדמי, עדיין תואר יכול לפתוח עבורכם הרבה דלתות, ובעיקר לפתח את צורת החשיבה, הלמידה והתפיסה שלכם.

אך המציאות הכלכלית, במיוחד במדינה שמנסה להתאושש מנזקי הקורונה, היא כזו שלא מאפשר לכולם להירשם לתואר מבלי לחשוב פעמיים. לא כולם יכולים לקבל מהוריהם אלפי שקלים ואף עשרות אלפי שקלים בשנה כדי ללמוד, ולא כולם מצליחים לחסוך סכומים כאלה לפני תחילת הלימודים. אז מה עושים? ריכזנו עבורכם כמה אפשרויות:

מלגות

אחת הדרכים הנפוצות שבהן סטודנטים נעזרים כדי לשלם את שכר הלימוד, או לפחות את חלקו, היא שימוש במלגות. ארגונים ומוסדות רבים מציעים כיום שפע של מלגות לפי קריטריונים שונים או על בסיס התנדבות בקהילה. כך למשל תוכלו לחסוך חלק מהמלגה במוסדות אקדמיים שונים אם יש באמתחתכם ממוצע בגרויות וציון פסיכומטרי גבוהים (שימו לב שלרוב המשך קבלת המלגה מותנה בשמירה על ממוצע ציונים גבוה); אם אתם מתגוררים בפריפריה או משתייכים לקבוצות מיעוט; אם אתם משרתים במילואים או אם אתם מוכנים להתנדב בפרויקטים מסוימים בתמורה למלגה; וכך פרושות בפניכם עוד ועוד אפשרויות. את המידע על המלגות השונות תוכלו למצוא בחיפוש פשוט באינטרנט, כאשר אתרים רבים אוספים עבורכם את המידע הנרחב, כשכל מה שנותר לכם זה רק לבדוק על אילו קריטריונים אתם עונים.

הלוואות

אם לא הספקתם לחסוך כסף לפני התואר ואתם רוצים כבר להתחיל ללמוד כדי שתוכלו להתחיל לעבוד במקצוע המיוחל – אל דאגה. לסטודנטים מוצעות הלוואות בתנאים מועדפים על ידי הבנקים השונים וגופים פיננסיים נוספים. קחו הלוואה למספר שנים, וכך למעשה תתחילו לשלם על התואר רק לאחר שתסיימו אותו – כשתוכלו כבר לעבוד במקצוע החדש שרכשתם ולהרוויח משכורת נאה. כך למשל, בנק אגוד מציעים הלוואות לסטודנטים בשלושה מסלולים נוחים עם ריבית אטרקטיבית שיאפשרו לכם ללמוד בראש שקט ולהחזיר את ההלוואה בתום התואר, או לפרוס את תשלום שכר לימוד על פני השנה, או לשלם במהלך התואר את הריבית בלבד ולשלם את שאר הסכום לאחר סיום הלימודים.

עבודה בזמן התואר

חושבים שתצליחו לפצל את זמנכם בין לימודים לעבודה? אם אתם לא מתכננים להתחיל תואר תובעני במיוחד כמו הנדסת תוכנה או עיצוב תעשייתי, האפשרות הזו יכולה להיות אידיאלית. אם לא נמצאתם זכאים לאחת המלגות, ואם אתם לא רוצים להיות חייבים לבנקים, אז תוכלו לעבוד במשרה חלקית או במשמרות במהלך התואר וכך להרוויח גם משכורת חודשית שתסייע לכם בתשלום שכר הלימוד ובכיסוי שאר הוצאותיכם, וגם להרוויח חוויה נוספת לחיים הסטודנטיאליים, רגע לפני שתסיימו את התואר ותצטרכו להיכנס למרוץ אחר הקריירה.

לא משנה באיזו דרך תבחרו כדי לשלם את שכר הלימוד, העיקר שתצליחו בתואר ושתעברו אותו בהנאה רבה!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here