לשדרג את הניהול עם תוכניות פיתוח מנהלים
מקור pixabay

העובדים של היום – הם עובדים אחרים. הם זקוקים ליחס שונה ולתמריצים אחרים, ועל מנת להפעיל אותם באופן המיטבי ולהוציא מהם את המקסימום – השוק זקוק למנהלים חדשניים. בעשור האחרון, יותר ויותר ארגונים וחברות מבינים את החשיבות של הכשרת מנהלים שמתאימה את עצמה לדור הנוכחי ולצרכים שלו. מנהל הוא לא רק אדם שמחלק משימות ואחראי על תקציבים – הוא גם מנהל אנשים – על כל המשתמע מכך. 

תוכניות הכשרת מנהלים – חשוב שיתאימו לצרכי הארגון

כשם שכל ארגון שונה מהאחר, כך גם העובד והמנהל. תוכניות הכשרת מנהלים טובות הן כאלה שמותאמות לצרכי הארגון – למטרות העל שלו, למאפיינים הייחודיים שלו ולהון האנושי שעובד בו. בצורה זו, ההשפעה של המנהל הן על האנשים והן על המשימות היא המיטבית, והאפשרות של הארגון להשפיע על תכני ההכשרה של המנהלים שלו מעניקה לו את היכולת ליצוק במנהל העתידי את תפיסת החשיבה המתאימה לארגון. 

מהי תוכנית הכשרת מנהלים?

תוכנית הכשרה למנהלים מעניקה למשתתפים בה את כל הכלים והמיומנויות שיאפשרו להם להיות מנהלים טובים יותר ולממש את הפוטנציאל הגלום בהם. היא נוגעת הן לפן האישי, בהיבטים של העצמה אישית ופיתוח תחושת המסוגלות, והן לפן העסקי-ניהולי – פיתוח עסקי, חשיבה מתקדמת, תכנון ויישום ועוד. תוכניות הכשרת מנהלים מיועדות לעובדים המתעתדים להיות מנהלים ולמנהלים בפועל בכל הרמות. 

התכונות שחשוב לפתוח אצל כל מנהל

בכל ארגון וחברה, העבודה בפועל מבוצעת על ידי צוות העובדים. מי שמנהל אותם ומפקח על עבודתם נדרש להיות לא רק איש סמכות וכוח שמחלק משימות, אלא גם אדם קשוב שמצליח לייצר אצל העובדים תחתיו את המוטיבציה, הנאמנות והנכונות לתת יותר. אלו הם רק חלק מהתכונות שחשוב לפתח אצל כל מנהל:

  • הקשבה – ההבדל בין הקשבה לשמיעה הוא מהותי – מנהל מקשיב הוא מנהל שיודע לנהל שיח פעיל ונעים ולתת לעובד שלו את התחושה שיש מישהו שרוצה בטובתו. 
  • אינטליגנציה רגשית – אינטליגנציה רגשית היא תכונה חשובה אצל מנהלים, וניתן לפתח אותה. באמצעותה, יכול המנהל לזהות את העובד הבודד או המתקשה, להעצים את העובדים שתחתיו ולפתור סיטואציות באופן מעורר הערכה. 
  • ניהול משברים – משברים במקום העבודה הם חלק אינטגרלי, והם יכולים להיות משברים עסקיים ומשברים בינאישיים – בין עובד ומעביד ובין עובד אחד לעובד אחר. היכולת לנהל משברים ולצאת מהם מחוזקים היא תכונה חשובה במיוחד בקרב מנהלים בכל הרמות. 
  • ניהול קונפליקטים – קונפליקט הוא התנגשות בין צדדים בעלי אינטרסים, צרכים, רגשות, דעות ואמונות שונות. במקום העבודה, קונפליקטים מתרחשים לרוב. תפקידו של המנהל הוא לפתור קונפליקטים מתוך תפיסת ההזדמנות ליצירת שיח ולהבנת הצרכים. 

הכשרת מנהלים – השקעה שמחזירה את עצמה

מנהל בארגון הוא השגריר שלכם. הוא בא במגע יום-יומי עם העובדים ואחראי על התפוקה הכוללת בתחום אחריותו וכן על שלומם, בריאותם ושביעות רצונם של העובדים. מסיבה זו, ישנה חשיבות גבוהה למוכנותם של המנהלים החדשים לתפקיד. השקעה עכשיו במנהל – תחזיר את עצמה בהמשך ותשתלם מאוד לארגון. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here