מקצועות מעשיים חוזרים בגדול

בימים אלו של פיטורים בכל מיני מקצועות. צצה השאלה איפה יהיה יותר קשה לפטר אותי ואיפה יהיה לי יותר יציבות כלכלית….

בימים אלו של פיטורים בכל מיני מקצועות – צצה השאלה איפה יהיה יותר קשה לפטר אותי ואיפה יהיה לי יותר יציבות כלכלית .

בוא נתחיל במאמר. המקצות שרוב האוכלוסייה הולכת ללמוד ולהכשיר את עצמה אלו המקצועות העיונים הרוחניים פסיכולוגיה מדעי ההתנהגות מדעי הרוח ועוד ועוד הבעיה במקצועות אלו שאלו מקצועות שלא מייצרות כלום. לא חלב לא גבינה לא שולחן ולא כסא. בתקופות של משבר רוב האוכלוסייה לא משתמשת במוצרים אלו (פסיכולוגיה וכו') מה שבאמת אנשים אנשים צריכים ויצטרכו תמיד זה את השולחן הכיסא החלב הלחם הבית ועוד ועוד הבעיה מתחילה בזה שיש יותר מדי פקידים ויש יותר מדי פסיכולוגים ויש גם יותר מדי מנהלים שלא עושים כלום ולא מיצרים כלום לא יכול להיות שעל עובד יצור אחד יהיו שלושה אוכלי חינם .

זאת הנקודה שמתחיל המהפך התעשייתי הטכנולוגי ועוד ועוד כאן נכנס המקום של המהנדסים.

אלו שבזכותם עובד יצור אחד יכול לממן חמישה אוכלי חינם זה המצב שאנחנו צועדים אליו .וזה גם המצב שאותו עובד יצור שווה יותר מהאוכל חינם כי כולם הופכים להיות תלויים בו ולכן שווה יותר במצב כזה להיות עובד יצור יותר מאשר פקיד או עורך דין ללא ניסיון הידעתם שפועלי בניין פשוטים מתחילים עם שבעת אלפים שקלים חדשים הידעתם שעובדי פיניו הזבל שעובדים ישירות עם הרשויות המקומיות מרוויחים לא רע בכלל וידעתם שעוד cnc עם קצת נסיון וקורס של שנה. שווה הרבה יותר מעובד תעשייה וניהול שלמד כמה שנים טובות .

עכשיו ההשווה עובד cnc עם קצת ניסיון מרוויח יותר ממהנדס תעשייה וניהול והסיבה העיקרית היא שהוא מיצר ושהוא אמן כמו פועל בניין וכמו נגר שבונה ומוכר מטבחים בשבעים אלף כל אחד המסכנה תמיד יהיה צריך ארונות מנגרים תמיד יהיו צריכים עובדים בעץ ובברזל וגם פועלי בניין ואת הפסיכולוגים ואת כל השאר יצטרכו הרבה פחות בטח אחרי רעידת אדמה מה שאני למדתי בשנים שאפשר להיות עובד יצור וגם לעבוד נקי ולהרוויח טוב ב-cnc למשל לימודים של שנה בשביל להיות עובד יצור שווה?

כן שווה כי זה בעל מקצוע שהוא גם אומן וגם מיצר וגם לא מצריך לימודים של שנים רק קצת ניסיון ממליץ בחום לכולם ללמוד את המקצוע. כי זה מקצוע שמתפתח והופך להייטקי של ממש בלי הרבה לכלוך שגם נשים היום עובדות בו והביקוש שלו בארץ ובעולם עצום וגם אם אתם לא מתכוונים לעבוד ב-cnc חריטה וכרסום זה יעזור לכם בחיים לבנות לתכנן וליצר דברים לעצמכם ויספק לכם נחיתה רכה במקרה של פיטורים חלילה אז אל תרוצו ללמוד cnc אבל לפחות תחשבו על זה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here