בעולם המודרני המתקדם אשר מתפתח בשיא המהירות קיימת דרישה לתא משפחתי חזק ויציב. אך לא תמיד כך הם פני הדברים. בני הנוער צופים היום שעות רבות בטלוויזיה ובמדיות השונות ולא אחת יוצאים לתרבות רעה. הילדים עלולים גם לסבול מהזנחה על ידי ההורים אשר מכורים לסמים או לטיפה המרה. כדי לתקן את המעווות, פועל מרכז י.נ.ר ללימודי משפחה ונישואין לחיזוק הקשר בני הזוג ובין ילדיהם בייחוד במשפחות הדתיות והחרדיות. המרכז עוזר למשפחות אלה לגשר בין הפער הקיים בביתן לבין הפער שמחוץ למפתן הדלת.

לתמוך בלידה

אישה יולדת זקוקה לא פעם לליווי מקצועי, וכאן הדולה נכנסת לתמונה. דולה היא מלוות לידה אשר מלווה את האישה לאורך חודשי ההיריון, תומכת בה ומסייעת לה. אך היא עושה גם מעבר לכך. הדולה מסייעת להפיג את המתח שנוצר כתוצאה מהלידה ומשכינה שלום בין בני הזוג.

פסיכותרפיה לפי ההלכה

פסיכותרפיה היא טיפול שנועד להקל על הסובל ממתחים נפשיים קשים. הטיפול עצמו יכול להיות רגשי או נפשי. אולי ממבט ראשון הזוגיות נראית נוצצת וזוהרת, אך כאשר בוחנים אותה מקרוב, נוצרים סדקים שונים. כדי להפחית את המתחים המצטברים מעת לעת, ישנם זוגות הפונים לטיפולי פסיכותרפיה.

רגע לפני שנפרדים, מגשרים

בחברה הדתית דואגים רבות לשלום בית בין בני הזוג. אמת, לעתים המריבות בין הבעל ואשתו עלולות להוביל לגירושין, אך לפני שפונים אל הרבנות ומתחילים בהליך הגירושין רווי המתחים, מומלץ להשקיע מעט בזוגיות. רגע לפני שמתגרשים, כדאי לפנות לגישור ולנסות ליישר את ההדורים בין בני הזוג. אחרי הכול, לעתים ניתן לגלות כי המציאות אינה מורכבת כפי שהיא נראית מלכתחילה.

מטפלים בהפרעות קשב וריכוז

הפרעות ADHD הן הפרעות ידועות בקרב ילדים ובני נוער. בני זוג רבים עומדים לעתים חסרי אונים לנוכח ההתנהגות של ילדיהם, אשר לא תמיד עומדת בקנה אחד עם ההלכה ועם אורח החיים שמנהלים שאר חברי הקהילה. כאשר בעיות ההתנהגות הולכות ומתגברות, יש צורך לפנות לאנשי מקצוע אשר יוכלו לטפל בעניין. באמצעות הטיפול הנכון ניתן יהיה להחזיר למשפחה את האווירה החמימה שאבדה לה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here