מה נחשב ציון טוב בבחינת הGMAT?
מקור pixabay

התשובה הקצרה:

אין דבר כזה ציון טוב, יש איזה ציון אתם צריכים, אבל בגדול:

  • פחות מ-600 זה ציון די חלש
  • בין 600 ל-650 זה ציון סביר
  • בין 650 ל-700 זה ציון טוב
  • כל מה שמעבר ל-700 זה ציון מדהים

התשובה הארוכה:

המטרה היחידה של מבחן הGMAT  היא קבלה ללימודים ולכן הציון הכי טוב הוא הציון שבעזרתו תתקבלו ללימודים ועוד קצת, בשביל להיות בטוחים. איך תדעו כמה אתם צריכים? למזלנו, האוניברסיטאות בארצות הברית מפרסמות בדיוק מה הממוצע של הסטודנטים שלהם ומה הן מחפשות ולכן הדבר הראשון שאתן רוצות לעשות זה לבדוק איזה את הציון הזה באתר של האוניברסיטה. לדוגמא, אוניברסיטת ייל אומרת שבאופן רשמי אין אף ציון מינימלי שנדרש בשביל ללמוד בתוכנית למנהל עסקים באוניברסיטה.

אבל, כשנבדוק את הממוצע של התלמידים במחזור 2021 נראה שהחציון הציוני במבחן הGMAT  הוא 720 ו80% מהתלמידים קיבלנו בין 680 ל-760. (-ו26% מהתלמידים התקבלו עם ציון GRE אבל על זה נדבר בפוסט אחר). אז נכון, רשמית אין אף ציון שאי אפשר להתקבל איתו ואם אבא שלך תורם אגף חדש לספרייה של האוניברסיטה אתה כנראה תתקבל גם עם 500 אבל בוא נניח לרגע שזה לא המצב ונבין שהציון שאתם צריכים הוא די גבוה. כמה גבוה? תלוי בשאר הנתונים שלך ובאוניברסיטה אליה אתה רוצה להתקבל ועד כמה היא יוקרתית. הנה סיכום קצר:

אוניברסיטאות עילית – Ivy league universities   

רוב הישראלים שהולכים ללמוד בחו\"ל מנסים להתקבל לאוניברסיטאות יוקרתיות (ייל, סטנפורט, MIT  וכו…) ובצדק. אם אתם כבר משקיעים המון כסף וזמן בMBA  אז עדיף שזה יהיה באוניברסיטה ששווה את הכסף ואת הזמן שלכם. הנה חוקי האצבע לגבי הציון הנדרש במוסדות האלה:

  • 200 – 600. חבל על הזמן שלכם, קחו את הזמן ושפרו את הציון שלכם לפני שאתם מבזבזים את הזמן שלכם על תהליך קבלה ארוך מייגע ומייאש (שוב, אלא אם אבא תורם אגף חדש ואז כיף לכם בחיים באופן כללי)
  • 600 – 650. סביר מינוס, אם יש לכם קורות חיים מדהימים והייתם סגן אלוף טייס שייט מטכליסט (הם מתים על זה) או שאתם המנכ\"ל של אלביט אז סבבה. אם לא, שפרו את הציון לפני שאתם מנסים להתקבל.
  • 650 – 700. בול. הם יקרא את הבקשה שלכם וישקלו אותה לגופה. הציון לא יעזור לכם להתקבל אבל הוא בהחלט יהפוך אתכם למועמדים ראויים.
  • 700 – 800. לא רק שהם יקראו את הבקשה שלכם, הם גם יאהבו אתכם מראש. אם אתם באזור ה-650 וחושבים שאתם יכולים לפרוץ את מחסום ה700 זה לגמרי שווה את ההשקעה.

כל מוסד אקדמי אחר

אין לנו מושג. זה מאוד משתנה ממוסד למוסד וזה מאוד תלוי בהיצע ובביקוש של אותה שנה. חשוב להגיד, זה לא שיש משהו רע במוסדות האלה ולפעמים הם מציעים תוכניות מעולות אבל מאוד ספציפיות (בדנבר יש כמה מוסדות מעולות שמתחמות בכרייה ומינרלים והמון אוסטרלים מגיעים ללמוד שם). למעשה, אם אתם יודעים מה אתם מחפשים ויודעים שזה לא נמצא במוסדות העילית אמור להיות לכם הרבה יותר להתקבל כי הם מחפשים יותר את האדם והרקע המתאים מאשר את הציון המהודר. אם אתם סתם רוצים ללמוד בחו\"ל ולא כ\"כ אכפת לכם איפה אז קודם כל למה לכם? יהיה לכם להתקבל לעבודה ככה ואח\"כ פשוט תבדקו כמה הם מבקשים ותכוונו לשם. רק שימו לב לא להוציא יותר מדי כסף על התואר, סביר מאוד שתעשו המון כיף תוך כדי התואר ולא המון כסף אחריו.

הערה לסיום לגבי הציונים:

אם אין לכם פוביה ממתמטיקה ואנגלית לא מטרידה אתכם, להגיע לציון של 700 מלמטה זה רק עניין של זמן. תשקיעו מספיק זמן ובסוף תגיעו לשם או שתרשמו ל- קורס GMAT. אבל. בגלל שהמבחן אדפטיבי, לשבור את מחסום ה700 זה ממש לא קל ודורש גם להיות אשפי מתמטיקה וגם להבין שהמבחן מתחיל להתנהג אחרת בציונים האלה. זה דורש מכם המון השקעה והכנה, גם מתמטית, גם מילולית וגם פסיכולוגית. רק שתדעו, בהצלחה J

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here