מה אפשר לעשות עם תואר בלימודי משאבי אנוש?
קרדיט שאטרסטוק

בחירת מסלול לימודים אינה דבר פשוט וככזאת אין להקל בה ראש, אך האם לקחת בחשבון תואר במשאבי אנוש? בין אם כן או לא, לפניך הסבר קצר על התואר וכמה אפשרויות עבודה מעניינות לאחר כך.

יובל בנר

לבחור מסלול לימודים אקדמי בגילאי העשרים המוקדמים יכולה להרגיש כמו המון אחריות ולייצר לחץ – אחרי הכל כל מה שהכרת עד עכשיו זה תיכון, צבא ואיזה טיול נחמד שאחרי כל אלה. פתאום יש לך על הכתפיים לבחור מסלול שישגר את החיים שלך לכיוון שאולי הוא יעודך ואולי בכלל לא מתאים לך. בהתאם לכך חשוב לעשות את ההחלטה על כיוון הלימודים מתוך מקום של הגשמה עצמית מצד אחד וחשיבה על עתידך הכלכלי מצד שני. תואר ראשון של לימודי משאבי אנוש הוא כזה שיכול להתאים כמו כפפה ליד עבור כאלה שפשוט טובים בלתקשר עם אנשים, נהנים מזה ושואפים ולהתפתח מכל אינטרקציה. בכלל, לפני שנדבר על אפשרויות התעסוקה, נעסוק בקצרה במשאב היקר ביותר של כל חברה רצינית שרוצה להתפתח, המשאב האנושי.

מדוע תחום משאבי האנוש חשוב?

המשאב האנושי הוא זה שמתווה את דרכה של חברה לא פחות מאשר המתווה הכלכלי שלה. ניהולו של משאב זה הוא למעשה התוויות מדיניותה האנושית של האירגון או החברה. כלומר ניהול המשאב האנושי דורש יכולות חברתיות ומעשיות בנושאים הקשורים לאיתור ובחירת עובדים, איוש תפקידים ויכולות הדרכה והכשרה. יחד עם אלה, תפקידו של מנהל משאבי האנוש הוא לייצר אצל כל עובד או עובדת את ההרגשה שמחלקת משאבי האנוש קשובה לכל בעיה אשר תצוץ, ממקדמה במשכורת ועד לחוסר שביעות רצון מתפקיד מסויים.

מה עושים אחרי תואר במשאבי אנוש?

תואר במשאבי אנוש יספק לך לא מעט אפשרויות תעסוקה, על אחת כמה וכמה אם ישולבו פסיכלוגיה ומשאבי אנוש או משאבי אנוש וחינוך. ריבוי עולמות התוכן יוכל לתת לך כרטיס כניסה למשרות שיעניינו אותך בהתאם לכיוון הלימודי.

מחלקות השמה וגיוס

תפקידם של אנשים עמוסי אמביציה, כאלה שתמיד יחפשו לכל תפקיד את האדם המתאים לו ביותר ולא יהססו להפוך כל אבן או קורות חיים, במקרה הזה. העבודה בדרך כלל נעשית בתוך אירגון מסויים או בחברת כח אדם ועיקרה איתור עובדים, סינון והתאמה. בין לבין, יש לנסח את דרישות התפקיד, ללמוד לנהל ראיון עבודה נכון ויעיל ואם ניחנת בחושים חדים, גם להיות מי שבוחר את המתאימים ביותר בסוף התהליך.

אבחון

בארגונים גדולים המעוניינים לסנן רק את המועמדים המתאימים ביותר בתחילת התהליך, יש צורך לאבחן כבר דרך קורות החיים או בראיון ראשוני את אלה שאינם מתאימים כלל או שמתאימים מאוד מבחינה מקצועית ואישית. היכולת לעשות עבודה זו בצורה יעילה יכולה לחסוך מאות שעות של ראיונות סרק ומבחנים למועמדים שכלל אינם מתאימים מלכתחילה.

פיתוח תוכניות הדרכה והכשרות

התפתחות חיובית בתחום משאבי אנוש יכולה להביא אותך לנקודה בה תפקידך הוא לשפר את עובדי האירגון גם בתחומים שאולי אינם מוכרים לך כלל. כיצד? בעזרת תהליכים מדוקדקים של פיתוח הדרכה, קורסים והבנה מלאה של היכולות האנושיות בתוך החברה, יהיה עליך לעצב קורסים, הדרכות והשתלמויות אשר יהפכו את עובדי החברה למקצועיים יותר ובעצם לרווחיים יותר עבור האירגון.

יעוץ אירגוני

אם כבר התקדמת בתוך ראשך והספקת לשאול "מה הלאה?", יעוץ אירגוני היא כנראה התשובה. יועצים ארגוניים לרוב יגיעו מתחומי משאבי האנוש והפסיכולוגיה שהוזכרה קודם. תפקידך במגרש זה יהיה לבחון בעין חיצונית ופנימית תהליכים וצורות עבודה בהם נמצא האירגון, ללמוד אותם ולהביא לאירגון דרכים לשיפור והתייעלות. אם תירצו, יעוץ אירגוני הוא האנאלוגיה המושלמת לפסיכולוג של אירגון במקום של אדם.

סביבת העבודה העכשווית שלנו אינה משדרת ביטחון. גם כאלה שלמדו מקצועות שלכאורה היו "בטוחים" עלולים להיתקל היום בבעיה למצוא עבודה בתחום לימודיהם. אולם, דווקא סביבה זו יכולה לספק למנהלי משאבי האנשו קרקע פוריה לאפשרויות עבודה מרתקות. הרי בכל מקרה, כל עוד שוק העבודה מתבסס על המשאב האנושי, תהיו אלה שמנהלים אותו!

לימודים מוצלחים!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here