תמיד אימא אמרה שאתם יצירתיים? לא זרקה את התמונות מהמקרר שציירתם בגן? כנראה שאתם באמת יצירתיים! לימודי גרפיקה יעניקו לכם קרש קפיצה לעולם העיצוב, תכנות והיצירתיות! למה אתם מחכים? 

לימודי גרפיקה יכשירו אתכם לעיצוב והצגת תכנים ומסרים חזותיים במגוון מדיות. הם מיועדים לכל מי שהעיצוב והאומנות מדברים לליבו ואשר מעוניין לתרגם אהבה זו למקצוע. יחד עם כישורי העיצוב ישנה אפשרות אמיתית ללמוד את השילוב בין העברת מסרים שיווקיים באמצעים שאינם מילוליים אלא ויזואליים. זוהי אמנות לשמה ואתגר לא קטן העומד בפני חברות רבות הרוצות לפרסם מוצר, בצורה הקליטה ביותר והמושכת ביותר את העין.

כל מקום ואתר – 
גרפיקה היא עניין של תפיסה. ניתן לומר כי גם בתקופה הפרהיסטורית היו מעצבים גראפיים אשר חוללו מהפיכה בציורי המערות. וכך גם היום. מעצבים גראפיים מייצגים בעבודתם את מה שבעיניהם היא החברה, התרבות האנשים סביב. דרך צבע, דמויות, קווים ומילים ניתן להעביר מסרים שיווקיים, חינוכיים וכל סוג דעה שהיא – השאלה הגדולה – איך עושים את זה!

איך עושים את זה – 
ראשית יש להבין כי התחום הוא אכן בבת עיניכם, ולא תמצאו את עצמכם סובלים או לא נקשרים לתחום. לאחר מכן נרשמים אל לימודי גרפיקה במוסדות מוכרים המעניקים תעודות בגמר הקורס. ובמהלך הלימודים נחשפים לחומר תיאורטי, עיוני ומעשי בנושאים מגוונים ורחבים כגון: שיווק, תולדות האומנות, פרסום, איור, עיצוב גרפי, תלת מימד, תוכנות עיצוב, פרזנטציה וכיו"ב. השימוש בתוכנות מהווה חלק חשוב ועיקרי במהלך הקורס.

לא יכולים בלי אמנות? אוהבים את דרך העברת הרעיון דרך תמונה ומילה? הקץ לחיפושים ובזבוז זמן! הירשמו כבר עכשיו לתחום לימודי הגרפיקה! תנו לעצמכם דרור ולימדו דרך התוכנות הטובות ביותר, כיצד ליישם את הרעיונות הטובים ביותר.

התוכנות הנלמדות – 
התוכנות מהוות את עמוד התווך בתחום הגרפיקה. מדובר בתוכנות בעלות משקל כבד המצריכות מחשבים איכותיים אשר משמשים כתחנות עבודה חזקות על מנת ליישם שינויים במהירות. תוכנות מסוג פוטושופ, פריהנד, פיינטשופ פרו, אוטוקד, אילוסטרייטור, אינדיזיין וכיו"ב. ריבוי התוכנות נובע מכך שהן מיועדות למקסם תחומים מסוימים כגון יצירת באנרים, ספרים, עימוד, תמונות –לכל תחום קיימת תוכנה בעלת ביצועים אידיאליים לאפקט המושלם.

מהי תוכנית הלימודים?
התכנים בקורסים של לימודי גרפיקה שונים זה מזה במוסדות הלימוד השונים אולם במרביתם נלמדים נושאים כמו: תולדות העיצוב הגרפי, קומפוזיציה, צבע, סגנונות עיצוב, פרסום, שיווק, עיצוב למדיה ממחושבת (כמו למשל אתרים ומצגות), לימודי תוכנה כגון פוטושופ, פריהאנד,פלאש, אילוסטרייטור, הגשה לדפוס, חשיבה יצירתית, תרגום מסרים מילוליים לחזותיים, מיתוג, תחקיר, סקיצות, סיורים מקצועיים והכנת תיק עבודות.

והתוצאה…
לימוד גרפיקה מעניק לבוגריו, תעודת גמר של מעצב גרפי מטעם מוסד הלימודים בו למד. בחלק מן המוסדות ניתנת גם תעודת השתלמות בגרפיקה ממוחשבת מטעם משרד התמ"ת (קורה במוסדות בהם הלימודים הם בפיקוח משרד התמ"ת).

האפקט המושלם – 
על מנת ליצור את האשליה הטובה ביותר, יש חשיבות עליונה להבין מי הוא קהל היעד. יש לכוון בצורה הטובה ביותר לדעות, מחשבות ואורח חיים של הקהל. במידה ונרצה למשוך תשומת לב לעבודתנו נעשה זאת בעזרת הפן החזותי. חוש הראייה הינו החוש המשפיע ביותר על בני האדם. לפני שנריח אנו נראה, לפני שנחוש אנו נראה – לכן תחום הגרפיקה כל כך משמעותי בעידן המחשבים.

עידן ה-כאן ועכשיו – 
אנו חיים בעידן בו דוחקים את מושג הזמן לקצה העליון ביותר. תרבות צריכה מיידית, ללא עכבות, מתוך אימפולס כמעט. תפקיד הגרפיקה הינו לספק פיתויים ויזואליים ולנסות להעביר בתמונה ו/או טקסט, בצורה ישירה או עקיפה את מהות הרעיון. ככל שזה יהיה קולע כך ייטב. ללא צורך להכביר במילים, או ליצור רעיון מורכב מידי. פשוט קל וקולע. העיקר שימשוך תשומת לב ולו לשנייה אחת.

רישום, איור, פוטושופ, פריהנד, צבע, צורה, גודל, טקסטורה, טיפוגרפיה ועוד! אם אלו מילים המרטיטות מיתר בליבכם כנראה שייעודכם הינו עיצוב גרפי! שימוש בגרפיקה בכל תחום בחיים הינו חלק מהיותנו בני אדם במאה ה21! אז אם אתם מתעניינים בלימודי גרפיקה, זה המקום ממנו תוכלו להתחיל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here