קרדיט: פורטל לימודים

ללמוד זה לא פשוט – בין אם מדובר בבית הספר או בלימודים גבוהים, דרוש מאיתנו הרבה מאוד ריכוז לצד לא מעט יכולות אחרות שמטרתן לסייע לנו לצלוח את התקופה הזו שנמשכת כמה שנים ארוכות. נשאלת השאלה מה עושה סטודנט או תלמיד שסובל מבעיית שמיעה? קשה לשים לב לכך שמתפתחת בעיה כזו, שלא כמו הצורך במשקפיים שקל מאוד להבחין בו. מכשירי שמיעה מומלצים יוכלו לעזור לפתור את הבעיה או לפחות להקל עליה ולמנוע ממנה להחמיר, אך כפי שכבר ציינו, לא תמיד קל להבחין בכך שנוצרת בעיה בשמיעה. אז מה עושים?

איך נדע שאנחנו צריכים מכשירי שמיעה מומלצים

השמיעה שלנו היא תהליך פיזיולוגי המתרחש באברים השונים בתוך האוזן, במסילות השמיעה ומרכזי השמיעה במוח. התהליך מתחיל באיסוף צלילים וקולות מהעולם החיצוני, העברתם לעור התוף והאוזן התיכונה שמרכזת, מגבירה ומוליכה את הצלילים אל תאי השערה בשבלול השמע, באוזן הפנימית. השבלול ממיר את האנרגיה של גלי הקול והופך אותה לאות חשמלי שעובר למרכזי השמיעה במוח, שם הוא מיתרגם למידע שאנו קולטים. מכשירי שמיעה מומלצים יסייעו במקרה בו אחד השלבים בתהליך נפגע, ובעקבותיו גם איכות השמיעה.

בעיקר כשאנו נמצאים בכיתה וחייבים להיות מרוכזים ולספוג את המידע, כדאי לשים לב לכמה סימנים שעלולים להעיד על כך שהשמיעה נפגעה:

  • דיבור בקול – ישנם מורים ומרצים שמדברים חלש יותר. עם זאת, אם רק אתם לא מצליחים לשמוע ולהבין עד הסוף את הנאמר בכיתה ורק אתם מבקשים מהם שוב ושוב להרים את הקול, ייתכן שיש כאן בעיה.
  • קושי במעקב אחר שיחה – ייתכן שתמצאו את עצמם מבקשים שוב ושוב לחזור על הדברים – הן של המורה או המרצה והן של חבריכם לכיתה שאולי נותנים אנקדוטה מעניינת וחשובה בנושא מסוים. הדבר נכון אגב גם כשמתנהלות שיחות חולין רגילות למדי מחוץ לכיתה. בדקו האם אתם מצליחים לעקוב אחר השיחה כולה ולהגיב בהתאם.
  • רעש אחד גדול – אם קיים קושי להבחין בגיוון הקולות בסביבה שנשמעים לפתע כמעין בלאגן רועש אחד גדול, ייתכן שהשמיעה שלכם נפגעה. אם מדובר בתופעה שנמשכת, מומלץ לפנות לבדיקה מקצועית.
  • להטות את האוזן – גם אם אתם יושבים בשורה הראשונה ועדיין מוצאים את עצמם מטים את הראש באופן כמעט אוטומטי כדי לשמוע יותר טוב את הדברים, ייתכן שחלה ירידה בשמיעה.
  • ויתור על הרצאות – אם אותו מרצה שמדבר בשקט לא משנה את דרכיו, ייתכן שתחליטו פשוט לדלג על השיעור. מובן שמדובר בהחלטה שעלולה לפגוע בהמשך שנת הלימודים. אם הגעתם למצב שבו החלטתם לוותר על שיעורים בשל קושי בהבנה של דברי המרצה (ולא כי החומר מסובך), זוהי נורה אדומה שמחייבת בדיקת שמיעה.

בדיקה שמשנה חיים

מכשירי שמיעה מומלצים הם אחת ההמצאות הנפלאות של האנושות, שמאפשרת לנו להתגבר על לקות שנוצרת באופן טבעי עם הגיל, ולעתים גם באופן לא טבעי בשל פגיעה ממשית בשמיעה. ההמלצה הטובה ביותר היא לשים לב לכל הסימנים הנ"ל, ולא להתבייש לגשת לבדיקת שמיעה. זכרו שכיום המכשירים הם קטנים מאוד, כמעט בלתי נראיים ובוודאי שכמעט ולא מורגשים בתוך האוזן. זוהי החלטה שיכולה לשנות את חייכם ולשפר את איכות השגרה שלכם פלאים!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here