קורס סייבר למתחילים
קרדיט FREEPIK

בעבר מלחמה בין שתי מדינות התנהלה בין צבאות לוחמים, בקרבות עקובים מדם. פעמים הצבאות הללו נלחמו באמצעות כלים פרימיטיביים ופעמים כלי הלחימה היו מתקדמים יותר. גם היום המלחמות מתנהלות באופן הזה, אלא שכיום אין צורך להיות פרשן צבאי או מפקד בכיר בשביל להבין שהמלחמות הנוכחיות לא מסתכמות רק במאבק בשדה הקרב. מתחת לפני השטח, במקום שרק 'חדי עין' שמים לב, מתרחש מאבק איתנים בין מומחי אבטחה להאקרים. משמעות הדברים היא, שככל שמערכות ההגנה נעשות תלויות יותר בטכנולוגיה, בהתאם לכך הסכנה הולכת וגדלה.

המאבק עם פושעי סייבר איננו מתנהל רק בין מדינות, הוא מתנהל גם כנגד חברות, ארגונים ועסקים קטנים. באמצעות הלוחמה הממוחשבת מנסים הגורמים השונים להשיג מידע, נתונים וכסף. מכיוון שאין כמעט גוף שלא חשוף לשימוש ברשת ברמה כזו או אחרת, יוצא שרוב מוחלט של הגופים גם חשופים לאיומי סייבר. האם יש פתרון למצב הזה? מכללת קרנליוס, המרכז ללימודי סייבר, סבורה שהפתרון בהחלט קיים.

לימודי קורס סייבר – הדרך היחידה להילחם בפושעי סייבר

כיום כשמדברים על המושג "סייבר" ההקשר הישיר הוא לעולם אבטחת המידע. מה ניתן למצוא בעולם הזה? שתי מערכות עיקריות: לוחמת סייבר מצד אחד, וטרור סייבר מצד שני. למרות שהמושג "טרור" עלול להישמע כפעולות יחידניות, לא אחת מאחורי אותם פושעי סייבר עומדות מדינות שלמות שמתקצבות ודוחפות את אותם פושעים מאחורי הקלעים.

כדי להתמודד עם אותם פושעי סייבר, שרבים מהם מתוחכמים מאוד, נדרשת מקצועיות רבה. את היכולת והידע כיצד להגן על החברות והגופים השונים ניתן לרכוש באמצעות לימוד קורס סייבר למתחילים. מטרתו של קורס סייבר היא להכשיר אנשי אבטחת מידע בכדי שיוכלו לעבוד בחברות השונות כיועצים בתחום אבטחת המידע. בוגרי קורס סייבר במכללת קרנליוס יכולים להשתלב בשוק העבודה בחברות אבטחה בין לאומיות, בחברות ממשלתיות או בארגונים פרטיים. כל אחד מהגופים הללו זקוק למערך הגנה משל עצמו, ומשכך הביקוש לאנשי אבטחת מידע גדול.

קורס סייבר למתחילים: ההשקעה משתלמת!

בין המכללות השונות יש שיטות לימוד שונות, תנאי קבלה שונים ותמחור שונה לקורסים הנלמדים. קורס סייבר נחשב לקורס ארוך באופן יחסי, כאשר במקומות שעושים 'מיון' שלב הלימוד לקראת המיון יכול לדרוש מכם עשרות שעות לימוד. הקורסים עצמם יכולים לטפס גם לכמה מאות שעות לימודים. ברוב מקומות הלימוד הסטודנט החדש עובר בנוסף ראיון אישי שמטרתו לבדוק את מידת ההתאמה שלו למקצוע.

יחד עם זאת, במכללות הללו ניתן למצוא גמישות די גבוהה, כאשר תוכלו לבחור מהו מסלול הלימודים המועדף עליכם: לימודי ערב או לימודי בוקר, שנפרסים על פני כמה פעמים בשבוע. במבנה הזה וברמת הרצינות שלכם תוכלו בהחלט לסיים את לימודי קורס הסייבר תוך זמן הקצר משנה.

רבים מצפים ללמוד קורס סייבר ולסיימו תוך שלושה עד ארבעה חודשים. בהקשר זה יש לציין שבהתאם לעובדה שמבחינת שכר תוכלו להגיע לסכומים דו ספרתיים כבר בשנת העבודה הראשונה, הרי שזמן הלימודים לא אמור להלחיץ אתכם. פוטנציאל ההשתכרות הוא כה גבוה עד שמדובר על אחת האפשרויות המשתלמות ביותר.

מה לומדים בקורס סייבר למתחילים?

כאמור, מבנה הלימודים שונה ממכללה למכללה, כך שלא יהיה זה נכון לקבוע מסמרות לגבי תוכן הלימודים הכללי. ובכל אופן, ישנו ידע בסיסי שכל איש סייבר מוכרח לדעת, הן ברמה התאורטית והן ברמה המעשית: שרתי אינטרנט: Linux ו-Microsoft; פרוטוקולים בסיסיים ומבנה רשתות; עבודה על סימולציות ותרחישים; סוגי מתקפות נפוצות; זיהוי של נקודות חולשה ועוד תחומים רבים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here