דרושים עובדים? עתיד ענף התעסוקה ביום שאחרי הקורונה
מקור pixabay

אחת מהשאלות הגדולות ביותר איתן מתמודד המשק הישראלי היא – מה יקרה ביום שאחרי הקורונה? השיפור המשמעותי שחל במצבת החולים ובשיעורי התמותה מאז התפרצות הנגיף בישראל בפברואר האחרון, אמנם הביא לפתיחה הדרגתית של ענפי התעשייה והמסחר במשק, אך מעסיקים ועובדים רבים עדין נמצאים במצב של חוסר ודאות. את המכה הקשה ביותר עקב המשבר הכלכלי חווה ענף התעסוקה הישראלי, שנאלץ להתמודד עם למעלה ממיליון מובטלים.

טרם התפרצות נגיף הקורונה,  עסקו מרבית בתי העסק והחברות בפרסום מודעות דרושים בעיתון באופן קבוע, בעוד המשק הישראלי נהנה מאחוז האבטלה הנמוך בתולדותיו. אך הסגר שהוטל על אזרחי ישראל, הוביל לעצירה כמעט מוחלטת של פעילות המשק, בדגש על עולם המסעדנות והאירועים. המועסקים, נאלצו בחלקם הגדול לצאת לחל"ת בעוד לאחרים אין צפי עתידי לחזרה למקום העבודה. הקשיים הכלכליים העצומים איתם מתמודדים שכירים ועצמאיים, נמצאים עדין בתחילתם. למעשה, משבר הקורונה הביא את עולם התעסוקה, בעל כורחו, לסגל מדיניות חדשה ורעננה שתקרא תיגר על חוקי המשחק הישנים. אך איך יתמודדו השכירים ובעלי העסקים עם השינוי שחל בשוק העבודה? התשובה טמונה, בשינוי תפיסות עולם. 

עידן חדש בעולם התעסוקה

תנאי ההעסקה בעידן החדש עתידים להשתנות לא היכר. אם בעבר כלל מודל ההעסקה הקלאסי חמישה ימי עבודה שבועיים ובין 8 ל-9 שעות יומיות במשרד, המגמה הנוכחית מובילה לחיסכון במשאבים ולעידוד המועסקים לשלב בין עבודה מהבית לעבודה במשרד על מנת להקטין את הוצאות הדלק, שירותי ההסעדה והביטוחים. בתקופת הקורונה הוכחה העבודה מהבית כאפקטיבית לא פחות מהנוכחות במשרד, והציפייה מהעובדים השונים היא לאמץ את הגישה הדינאמית ולהסתגל למצב החדש במהירות.

גם גיוס עובדים חדשים עומד לפתחם של המעסיקים שנאלצו להיפרד מעובדים ותיקים בעיצומו של המשבר, ואילו לאור היציאה ההדרגתית ממנו – נדרשים לאייש משרות חדשות וותיקות. ברגעים מאתגרים אלו, פונים הארגונים והחברות לשיטה וותיקה ומוכחת, פרסום מודעת דרושים בעיתון. העיתונים הארציים שפעלו בהצלחה פרסומית חסרת תקדים בתקופת הקורונה, מתמלאים אט אט במודעות דרושים חדשות המצביעות על מגמת התאוששות מסוימת.

שילוב מנצח בין פרינט לדיגיטל

כדי להפעיל את כל התותחים הכבדים ולהרחיב משמעותית את מעגל גיוס העובדים, בוחרים מעסיקים רבים לפרסם מודעות דרושים גם בעיתון וגם באתר חיפוש העבודה הגדול בישראל, אולג'ובס. פרסום מודעת דרושים באולג'ובס בשילוב עם פרסום בעיתון, ירחיבו באופן ניכר את קהל היעד אליו שייחשף למשרה ויהפכו את ההשקעה הכלכלית ליעילה ומשתלמת יותר.

היתרון המשמעותי של פרסום מודעת דרושים באולג'ובס טמון בעבודה שניתן להתאים אותו לכל תקציב. כך שבין אם תבחרו בפרסום משרה בסיסית לשבועיים בלבד או בפרסום משרה מועדפת שתקבל מספר הקפצות ביום, תוכלו להנות מחשיפה ממוקדת ומניבה.

עם הפנים לשינוי

שוק העבודה הישראלי נמצא בצומת דרכים שתשנה את הכללים אותם הכרנו בעבר. ההסתגלות לשינויים ולנורמות החדשות תלויה הן בעובדים שידרשו לגלות גמישות על מנת לשמר את מקום עבודתם והם במעסיקים, שיצטרכו לתת מענה לצרכי המועסקים בעידן החדש. אך למרות המשבר הכלכלי העמוק, עשויה המגמה החיובית המסתמנת להפוך את עולם התעסוקה לנוח, מכיל ורווחי יותר עבור כל הנוגעים בדבר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here