אף פעם לא מוקדם מדי לפיתוח עסקי
קרדיט: pexels.com

פיתוח עסקי נועד על מנת להוביל בעלי עסקים קדימה ולחשוף אותם לשיקולים שהם אולי לא הכירו. אבל מתי כדאי להתחיל ועם מי אפשר להתייעץ? הנה כל התשובות

בעלי עסקים קטנים, בינוניים וגדולים חושבים כל הזמן כיצד להתפתח ולהתקדם הלאה. מבחינה מסחרית, עסק שצועד במקום הוא שווה ערך לעסק שהולך אחורה ולכן הפיתוח הוא חלק בלתי נפרד מההתנהלות השוטפת. מתוך הפרספקטיבה הזו גם קל יותר להבין את החשיבות של פיתוח עסקי ומדוע אף פעם לא מוקדם או מאוחר מדי כדי לקבל אותו.

פיתוח עסקי הוא גם שירות שניתן על ידי אנשי  מקצוע שעוברים הסמכה והכשרה. בתום אותה הסמכה והכשרה מגיעים אנשי המקצוע לשטח ופוגשים יזמים בשלבי תפעול שונים של העסק. עם זאת, בפועל מסתבר שהרבה בעלי עסקים לא ממש מפנימים מהו פיתוח עסקי וכיצד הוא יכול לתרום להם.

מה זה פיתוח עסקי?

ראשית, חשוב להזכיר את ההבדל בין פיתוח עסקי לייעוץ שיווקי: בעוד ייעוץ שיווקי מתמקד מטבע הדברים בהיבט המסחרי ובאופן שבו ניתן להביא יותר לקוחות לעסק הקיים על מנת להגדיל את הרווחיות, הפיתוח מתייחס גם לבידול של העסק מול המתחרים ולאופי המוצרים או השירותים שהוא מציע.

שנית, פיתוח עסקי ניתן על בסיס ליווי אישי של בעלי עסקים. המשמעות היא שניתן לערב את אנשי המקצוע שמספקים שירותי ליווי של פיתוח עסקי גם בשביל לברר מולם סוגיות אישיות. לאותן סוגיות אישיות יש תמיד השפעה על הרווחיות של העסק, על היכולת שלו לעמוד ביעדים ועל הסיכוי לכך שהוא ישרוד בענף תחרותי וצפוף.

מה כולל פיתוח עסקי בכל מחזור החיים של העסק?

פיתוח עסק משתנה לפי מחזור החיים של העסק ובכך הוא מותאם לצרכים שלו בנקודות הזמן השונות. בשלב ההקמה למשל, הפיתוח אמור לכוון את בעלי העסק לגבי היעדים ולעזור להם לקבוע עלויות למוצרים ולשירותים שהם מספקים. אם לעומת זאת העסק כבר רץ אבל הוא לא מספיק רווחי, המטרה של פיתוח עסקי היא לבחון בצורה אובייקטיבית את המצב בשטח ולסייע לבעלי עסקים להבין כיצד הם יכולים להשתפר.

כמו כן, פיתוח עסקי יכול לעזור לעסקים קיימים למתג את עצמם מחדש כדי להגיע לקהלי יעד נוספים. כאן הפיתוח העסקי נועד לא רק לקדם את העסק, אלא גם לאפשר לו למצוא את דרכו על רקע שינויים במצבת כוח האדם, במאפיינים המוצרים והשירותים או בשוק עצמו.

לסיכום, כדאי לכל בעל עסק להשתמש בשירותי פיתוח עסקי וליווי מקצועי. מלבד ההבדל המסחרי והשיווק, ייעוץ מן הסוג הזה מאפשר להגיע לביצועים טובים יותר ולהגדיל את הרווחיות בתוך זמן קצר. זו גם הסיבה שבגללה אף פעם לא מוקדם מדי לפיתוח עסקי ושרק השמיים הם הגבול.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here