שום דבר לא יעצור אתכם: הדרך להצליח בגדול גם עם לקות למידה

תלמידים רבים בישראל מתמודדים עם לקויות למידה מסוגים שונים. חלקם מתקשים בקריאה, אחרים בכתיבה, אבל לא משנה מה הבעיה שמפריעה להם בדרך להצלחה –כיום ישנם כלים מצוינים שמאפשרים להתגבר על המכשול. הפתרון הזה לא כולל תרופת פלא או תרכובת כימית כלשהיא, אלא גישה טיפולית אפקטיבית שמגיעה לתוצאות טובות מצוינות מתוך הבנה אחת חשובה: לקויות למידה הן לא גזירת גורל ויש דרכים נהדרות להתקדם גם בלעדיה.

הטיפול בקשיים הקשורים בכתיבה

אחת מלקויות הלמידה הנפוצות יותר היא דיסגרפיה, והיא מתייחסת למצב בו קיים קושי בתהליך הכתיבה. יכול להיות שיש לתלמיד שגיאות כתיב רבות או שקצב הכתיבה שלו איטי מאוד, ויכול להיות שכתב היד שלו קשה להבנה. תלמידים אחרים עשויים להתקשות בניסוח המשפטים עצמם או להגיע למצב בו נמנעים מכתיבה בכלל. אלא שגם לדיסגרפיה, כמו ללקויות למידה אחרות, יש פתרון – מכון זרחין. עם האמונה כי לכל לקות יש מענה ועל כל קושי ניתן להתגבר, מכון זרחין מציע מגוון טיפולים ללקויות השונות ומאפשר לכל תלמיד להתמודד עם האתגרים והמכשולים בדרך להצלחה.

גם על אתגרי הקריאה אפשר להתגבר

קשיים בכתיבה הם כמובן לא הקושי היחיד. ישראלים רבים, בכל גיל ובכל מגדר, מתקשים לקרוא בצורה תקינה ורציפה. אלא שגם אם נדמה שקצב הקריאה הנוכחי יישאר כזה לעד, האמת היא שזה פשוט לא נכון. גם מי שאובחן כדיסלקטי יכול לקרוא ולהתמודד בהצלחה עם הקושי, שהרי גם דיסלקציה היא בעיה שיש לה פתרון. מאחר וכל ילד וילדה יכולים (ואמורים) לקרוא, מאחר והקריאה חשובה ומאחר והידע והכישורים נמצאים בכל אחד ואחת מאיתנו – תהליך הטיפול בדיסלקציה מתמקד בילד עצמו ובמה שהוא יכול לעשות בכדי לשפר את הקריאה וליהנות ממנה.

לקויות למידה – לא מה שחשבתם

אז נכון, נדמה שהילדים שלנו מאובחנים היום כבעלי לקויות למידה יותר מאי פעם, אבל האמת היא שלקות הלמידה לא גוזרת את דינם של אף ילד או ילדה. גישה טיפול נכונה וכלים מתאימים מאפשרים לנו להתמודד עם דיסגרפיה, דיסקלקוליה, דיסלקציה וקשיי למידה אחרים. למעשה, עם הכלים הטיפוליים הנכונים ניתן להתגבר על השיבוש בחשיבה, לשפר את תהליכי עיבוד המידע אצל הילדים וכך להתגבר על כל המכשולים שבדרך. זוהי השיטה הטיפולית שמעניקה הזדמנות אמיתית לכל ילד ומוכיחה שאין דבר שהילדים שלנו לא יכולים לעשות. כדי לסייע לילדים להתגבר על לקות הלמידה תוכלו ליצור קשר בטלפון 050-4200291.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here