סטודנטים? איך תוכלו ליהנות מפתרונות דיור מבלי לקרוע את הארנק?

לא מעט צעירים בוחרים מידי שנה לרכוש השכלה גבוהה, וללמוד במוסדות מובילים ברחבי הארץ. יחד עם זה, עלויות המחיה, לרבות שכר הלימוד ושכר הדירה, עשויות להיות גבוהות מהרגיל, ובהיעדר עבודה מסודרת, לא פשוט לעמוד בכל ההוצאות ולממן את התואר הראשון. כיצד ניתן ליהנות מפתרונות דיור מבלי לקרוע את הארנק? ריכזנו בעבורכם את כל המידע החיוני.

עלויות מחיה גבוהות

להיות סטודנט בישראל זו בהחלט משימה לא פשוטה, ולו בשל העובדה שכמעט ובלתי אפשרי להחזיק בעבודה במשרה מלאה, מה שלא מאפשר לסטודנטים רבים לשכור דירה, ועל כן הם נאלצים לגור אצל ההורים או לחלופין לבקש מהם סיוע כלכלי. לצד עלויות הדיור, ישנן עלויות שכר הלימוד, שמגיעות לסכומים של עשרות אלפי שקלים בשנה. מכאן, אין ספק שלא מעט סטודנטים חווים מצוקה כלכלית, ועל כן מחפשים את פתרונות הדיור הזולים ביותר, כמו גם מלגות שיסייעו להם לצלוח את תקופת הלימודים.

כפרי הסטודנטים של עמותת איילים

אחד הפתרונות האידיאליים ביותר בעבור סטודנטים רבים טמון בעמותה ששמה עמותת איילים, ולו בשל העובדה שהעמותה הקימה 22 כפרי סטודנטים בנגב, בגליל ובלוד. בתמורה ל 4 שעות שבועיות בלבד (המוקדשות לפעילויות קהילתיות), הסטודנטים ייהנו ממלגת לימודים, כלומר דיור מוזל באחד מכפרי הסטודנטים של איילים. הכפרים הללו מספקים לצעירים אווירה ייחודית ומלאה בעשייה, כמו גם פעילויות חברתיות לגיבוש בין הסטודנטים, כך שלצד השכנות הטובה, רבים זוכים להכיר חברים חדשים – כאלה שנשארים עמם לאורך זמן.

מעונות סטודנטים

פתרון קלאסי לדיור בעבור סטודנטים הוא פשוט לגור במעונות של המוסד האקדמי שבו הם עתידים ללמוד, כשמדובר במגורים בעלות מסובסדת הממוקמים סמוך לקמפוס עצמו (או לחלופין במרחק נסיעה קצרה ממנו). בחלק מהמעונות תוכלו למצוא דירות שלמות למגורים (עבור כמה שותפים) ובחלק חדרים, לכן מוטב לברר מבעוד מועד מול המוסד האקדמי מה סוג המעונות שהוא מציע לסטודנטים.

דירת שותפים

בלא מעט ערים ברחבי הארץ ניתן למצוא דירות גדולות המכילות 3-4 חדרים, אותם ניתן לשכור יחד עם סטודנטים נוספים, מה שעשוי להוזיל את עלויות שכר הדירה. אפשר להצטרף כשותף לדירה קיימת, או לחלופין למצוא דירה ריקה, ולבחור את השותפים באופן עצמאי. כך או כך, מדובר על פתרון שלא מעט סטודנטים בוחרים בו.

אם נסתכל על כל פתרונות הדיור שמוצעים לסטודנטים, הרי שהפתרון של "עמותת איילים" הוא האידיאלי ביותר, ולו בשל העובדה שניתן לגור בכפר סטודנטים בעל אווירה צעירה ובמחיר מוזל. כמו כן, יש לא מעט סטודנטים שבוחרים להישאר ולגור אצל ההורים במהלך תקופת הלימודים, כל עוד המרחק בין הבית לבין הקמפוס אינו רחוק מידי. התקופה הסטודנטיאלית היא לא פשוטה, מערכת השעות עמוסה בשיעורים ומבחנים, ואם יתמזל מזלכם, ייתכן ותצליחו למצוא עבודה שמתאימה לתנאי הלו"ז. פה נעצור לציין שיש לא מעט מלגות ייחודיות לסטודנטים, בין אם זו מלגת משרד החינוך ובין אם זו מלגה של מפעל הפיס, ובהחלט כדאי לברר על סוגי המלגות השונות. לגבי המגורים במהלך לימודי התואר הראשון, מוטב לבחור בפתרון דיור שייטיב עמכם ויעניק לכם את המענה הטוב ביותר. בהצלחה!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here