מה‌ ‌לומדים‌ ‌בקורס‌ ‌מדריכי‌ ‌הורים?‌ ‌
קרדיט freepik

אין ספק שהקלישאה על כך שילדים לא נולדים עם ספר הדרכה היא נכונה, וכיום ישנם הורים רבים שזקוקים להדרכה בדרך הפתלתלה של גידול ילדים. כדי לסייע לאותם הורים שמתקשים לנווט בחיי ההורות קיימים מנחי הורות בעלי כלים מקצועיים שמסייעים למשפחות רבות להגיע להרמוניה. אם יש לכם זיקה לתחום ואתם מעוניינים לתרום להורים, תוכלו לעבור הכשרה מקצועית בקורס מדריכי הורים שיעזור לא רק להורים שתדריכו, אלא גם לכם.

קורס מדריכי הורים: מה לומדים בקורס?

המטרה המרכזית של קורס מדריכי הורים היא ללמוד כלים יעילים לשיפור התקשורת המשפחתית, ולהעביר את אותם כלים להורים שזקוקים לסיוע בתחום. במהלך הקורס תלמדו כיצד לסייע להורים להחזיר לעצמם את הסמכות, כיצד להתנהל עם ילדים בגילאים שונים, כיצד לעזור למשפחות להתמודד עם שינויים, ובעצם כיצד להפוך את הדינמיקה המשפחתית לבריאה יותר.

כדי לקבל את הכלים המקצועיים שתוכלו להשתמש בהם כדי לעזור למשפחות, קורס מדריכי הורים יכלול חלק תיאורטי שבו תלמדו על האספקטים הפסיכולוגיים של ניהול משפחה. בנוסף, תלמדו כיצד להנחיל להורים כלים להעמדת גבולות לילדים תוך דגש על הקניית חינוך חיובי לילדים.

ההסמכה בקורס מדריכי הורים תאפשר לכם להיות מדריכים מקצועיים עבור הורים תוך קבלת ידע מעמיק בתחום של פסיכולוגיה התפתחותית, הקניית כישורים חברתיים, עידוד קבלת החלטות, אבחון של הפרעות שונות בקרב ילדים, התמודדות עם חרדות, וכלים רבים נוספים שכל הורה צריך.

מהלך הלימודים הוא כ-160 שעות, לפי תכנית הלימודים במוסד שאותו תבחרו, ולאחר הלימודים תקבלו תעודה שתאפשר לכם לעסוק בתחום באופן מקצועי.

מה עושים לאחר סיום קורס מדריכי הורים?

ידע תיאורטי בתחום הדרכת ההורות הוא חשוב מאין כמוהו, אך חשוב לא פחות הוא ניסיון מעשי בשטח. מדובר במקצוע מאתגר שחשוב להתמקצע בו, אם אתם רוצים להיות מדריכי הורים, ולכן זה חיוני לעשות סטאז' לאחר הלימודים.

לאחר קורס מדריכי הורים, ניתן להעביר הדרכות עם השגחה של מומחה בתחום כדי שתוכלו לתרגל את כל הידע שצברתם וליישם אותו בשטח. במקרים רבים, מוסדות לימודים ידרשו לעבור התנסות מעשית לפני קבלת התעודה, ומדובר בחלק חשוב של הלימודים והפרקטיקה בתחום. 

אלו מכם שירצו להמשיך ולהתמקצע בתחום, קורס מדריכי הורים מהווה פתח לקורסים נוספים שתפקידם לסייע להורים. לאחר השלמת לימודי תעודה כמדריכי הורים, תוכלו להמשיך לקרוס הכשרת מדריכי התפתחות תינוקות, קורס ייעוץ בהתמחות לחינוך מיוחד, הנחיית הורים למגזר הדתי, הנחיית הורים לגיל הרך, וקורסים מרתקים נוספים שנלמדים במספר מוסדות בישראל.

הביקוש למדריכי הורים מקצועיים הולך ועולה במהלך השנים, הן במוסדות לימודיים והן בקבוצות הורים פרטיות. כדי לקבל את הכלים הטובים ביותר לסייע להורים לצלוח את מכשולי ההורות זמינים לכם קורסי מדריכי הורים שבהם תקבלו ידע תיאורטי וניסיון מעשי בתחום שהוא לא רק מבוקש, אלא גם מקצוע שעוזר להוציא משפחות ממשברים. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here