סמים הם לא משחק ילדים

שימוש בסמים הופך נפוץ יותר ויותר בקרב שכבות אוכלוסייה רבות. אנו נחשפים למקרים בהם מכורים לסמים עשויים לאבד את חייהם בקלות דעת למנת יתר. לכן, יותר ויותר משפחות כיום פועלות בצעדים אקטיביים על מנת לסייע למכורים לפרוץ את מעגל הצריכה המסוכן. אחת הדרכים היעילות ביותר להתמודדות עם התמכרות לסמים תכלול פנייה אל מרכזי גמילה מקצועיים.

שימוש במינונים נמוכים הוא גם שימוש מסוכן

סמים קלים הם שם מטעה מאוד לקבוצת החומרים הממכרים אשר כוללת את הקנביס והחשיש. לרוב המכורים לסמים קלים לא יציגו תסמינים המסכנים את חיים, ואת הצורך בגמילה אנו נזהה על פי קושי בתפקוד החברתי ועיסוק אובססיבי בעישון. גמילה מסמים קלים באה על רקע של קושי לנהל חיי חברה ומשפחה, כמו גם שמירה על תפקוד גבוה בעבודה. המטופל עסוק כל כולו בחיפוש אחר הסם, עיסוק בהכנת החומרים ועישון בתדירויות גבוהה. לכן, דווקא בתהליכים אלו מרבית הטיפול יתרכז ביצירת הפרדה מלאה בין חיי השגרה לסמים. המטופל ילמד להבין שלא חייבת להיות תלות בין חיים נורמליים לעישון וצריכת סמים.

עוצרים את ההתדרדרות ברגע האמת

לעומת סמים קלים, הדרישה לתהליך גמילה מסמים קשים באה לרוב לאחר שהמכור חווה אירועים טראומטיים. בין אם שימוש קיצוני ובין אם צריכה של מנת יתר, המכור מגיע למכון הגמילה במצב בו לרוב אין לו ברירה אחרת והוא חייב לעבור את תהליך הגמילה, כאן עכשיו. עיקר עבודתו של גמילה מסמים קשים כמו הרואין הוא בניקוי הגוף מהרעלים והסמים, נקודה אשר עשויה לקחת פרק זמן ממושך ואף להיות בעלת השפעה על המצב הפיזיולוגי של המטופל. זאת כמובן לצד טיפול ותמיכה נפשית ורגשית במהלך כל שלבי הגמילה.

דרך חיים מאוזנת ובריאה

ההחלטה לפנות לטיפול במרכז גמילה היא לא החלטה פשוטה בעבור המטופל או הקרובים אליו. מדובר בהשפעה מידית על אורח החיים שלהם זאת לאור ההכרח בשינוי דפוסי התנהגות שונים ויצירת מרחק מכל אותם הגורמים שעשויים להשית את המטופלים חזרה אל התמכרותם. בשונה משיטות טיפול רבות, בתהליך גמילה, החולה חייב לקחת חלק פעיל ולהראות נכונות לחיים בריאים יותר. נטל ההוכחה מונח על כתפי החולה, כאשר הוא מבין את הסכנה הממשית לחייו. חולים אשר מתמידים בתהליך ומשנים את תפיסות העולם שלהם מצליחים להפוך את חייהם לבריאים ומאוזנים יותר גם שנים רבות לאחר היציאה ממוסד הגמילה.

מרכז אמיל הוא מרכז גמילה מקצועי ומיומן אשר מלווה חולים לאורך תהליכי גמילה בצורה פרטנית עד להחלמה מלאה. למידע נוסף על Игромания צרו קשר עם המרכז באתר או בטלפון 077-9967463.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here