לימודי רפואה בחו
קרדיט: יח"צ

לימודי רפואה הם מבין הלימודים הנחשקים ביותר בארץ וגם בעולם, מסיבות רבות. תחום הרפואה נחשב תמיד לתחום יוקרתי ומבוקש שבו יש עבודה בשפע וניתן להשתלב בקלות בעולם התעסוקה. ומעל לכל, מדובר בתחום בעל ערך עליון, שכן הוא מציל חיי אדם ומעניק למטופלים רבים הזדמנות להחלים ממחלות ולחיות חיים טובים יותר. הביקוש ללימודי רפואה בארץ הוא רב. מועמדים רבים מנסים להתקבל ללימודים בארץ, אבל תנאי הקבלה אינם קלים. מזל שיש אלטרנטיבה אחרת והיא לימודי רפואה בחו"ל במגוון רחב של מסלולים.

"הכרת עולם הרפואה" תכנית עצמאית של בר אילן שכל מתעניין בלימודי רפואה בחו"ל חייב להכיר *

החל משנת 2012, פועל בהצלחה מודל  לימודים המאפשר לסטודנטים ישראלים להתקבל ישירות לשנה ב'  בלימודי רפואה כללית, לאחר שעברו בהצלחה קורסים מקבילים בתוכנם ובהיקפם לתוכנית הלימודים של שנה א' באוניברסיטה בארץ ועמדו בתנאי הקבלה ללימודים, זכאות לתעודת בגרות ומעבר בהצלחה של מבחן הכניסה בביולוגיה ובכימיה.

הקורסים הפרה-קליניים המקבילים בתוכנם ובהיקפם לתוכנית הלימודים של השנה הראשונה, נלמדים באוניברסיטת בר אילן כחלק ממדור לתוכניות מובנות, בתוכנית עצמאית בשם: "הכרת עולם הרפואה". 

תוכנית זו כוללת מגוון קורסים פרה-קליניים כגון: אנטומיה, היסטולוגיה ואמבריולוגיה, ביולוגיה, כימיה, אתיקה רפואית, ביופיזיקה, Social Medicine  ועוד. הלימודים יתקיימו במתכונת של הרצאות, תרגולים, סימולציות, מעבדות והתנסויות.

לימודי רפואה כללית בסלובקיה, קושיצה

סטודנטים רבים פונים ללימודי רפואה בחו"ל, ובין מסלולי הלימוד השונים המוצעים רבים פונים ללימודי רפואה בסלובקיה, בזכות התנאים האטרקטביים שמסלול זה מציע. אחת הסיבות הבולטות לכך היא תנאי הקבלה. בעוד שבארץ תנאי הקבלה מורכבים ולא פעם נדרשים הסטודנטים לשפר בגרויות או פסיכומטרי, תנאי הקבלה בסלובקיה קלים הרבה יותר. למעשה, על מנת להפוך לסטודנט לרפואה מן המניין יש צורך להציג תעודת בגרות ולעבור מבחני כניסה בביולוגיה וכימיה. לצד תנאי הקבלה הנוחים, לתכנית ישנם יתרונות משמעותיים נוספים. למשל, שכר הלימוד האטרקטיבי, העובדה כי הלימודים מתקיימים באנגלית וכי מדובר בתואר מוכר המאפשר לעבוד בכל מקום כמעט, כל אלה הופכים את לימודים רפואה בסלובקיה למבוקשים מאוד. בנוסף לכל זאת, הלימודים בסלובקיה מהווים הזדמנות לחוות חיים במקום אחר, לפגוש סטודנטים ממדינות שונות ולהכיר תרבויות מגוונות.

לימודי רפואה כללית בקפריסין

כל מי שאינו מעוניין להרחיק עד סלובקיה, מוזמן בהחלט להגיע לקפריסין. לימודי רפואה בקפריסין הם מבין הלימודים המשתלמים ביותר הקיימים בתחום. לא זו בלבד שמדובר בלימודים קרובים יחסית לישראל, אלא שהם מתקיימים באוניברסיטה אירופאית לכל דבר – אוניברסיטת EUC. מדובר בלימודים ברמה גבוהה במסגרתם נחשפים הסטודנטים להתנסויות קליניות שונות. כמו כן, הם מקבלים ליווי מקצועי ואקדמי לאורך כל הדרך על מנת שיוכלו למצות את כל הפוטנציאל הטמון בהם ולהשתלב בסופו של דבר במקומות תעסוקה טובים ואטרקטיביים. 

לימודי רפואה כללית בפולין (אולטשטיין)

לימודי רפואה באירופה מתפרסים על פני מדינות שונות. לצד סלובקיה, קיימים גם לימודי רפואה בפולין. אוניברסיטת ,Warmia and Mazury אולטשטיין מציעה לימודי רפואה במסלול שש שנתי. באולטשטיין דואגים לרווחתם של הסטודנטים והם נהנים מהנחות בשכר הלימוד, מעונות בקרבת מקום וגם מתקני כושר. באוניברסיטה מקבלים את כל הכלים הנחוצים המאפשרים לסטודנטים ללמוד את כל הדרוש כדי להפוך בבוא העת לרופאים מן המניין. 

ויש גם מכינה ללימודי רפואה בחו"ל

לימודי רפואה בחו"ל נשמעים אטרקטיביים, אבל ישנם סטודנטים הנרתעים מהם מסיבות מובנות. אחרי הכול, לא קל לעזוב את המוכר והאהוב בארץ לכמה שנים כדי להגשים חלום ולהפוך לרופאים. עם זאת, כאשר מתרגלים כמו שצריך, אפשר להגיע להישגים מרשימים והרבה מעבר לכך. כל מי שמעוניין להיכנס לעולם הרפואה ואינו בטוח כיצד עליו לפעול, חשוב שיכיר את המכינה ללימודי רפואה בחו"ל. כל מי שמתעניין במסלול של לימודי רפואה כללית באירופה, צריך להכיר את המכינה של IMS ישראל המכינה סטודנטים כראוי ומלווה אותם לאורך כל הדרך. בזכות המכינה, 93% מהסטודנטים עוברים את המבחנים בהצלחה ומתקבלים למסלולים הנחשקים ביותר בחו"ל. ההצלחה של הסטודנטים חשובה עבור המכינה, ולכן היא עושה כל שביכולתה על מנת להכין את הסטודנטים היטב לקראת הלימודים והבחינות. לימודי המכינה כוללים תרגולים אינטנסיביים שנועדו להכשיר את הלומדים ללימודים המורכבים בחו"ל. כמו כן, מהיום הראשון במכינה שפת ההוראה היא אנגלית, על מנת שהסטודנטים יתרגלו ללמוד בשפה זו, שכן זוהי השפה שבה מלמדים בפולין, סלובקיה וקפריסין. המכינה גם מתמקדת בנושאים שיישאלו בבחינה. נוסף על כך, הסטודנטים יוכלו לנצל את הפיקדון הצבאי שלהם, ליהנות על הדרך מלמידה בקבוצות קטנות ולהכיר אנשים חדשים תוך כדי הלימוד. 

לא רק רפואה כללית: גם וטרינריה ורפואת שיניים

לימודי רפואה כללית הם רק חלק מהלימודים המתקיימים בחו"ל. לצד לימודים אלה קיימים מסלולים משתלמים נוספים. מבין המסלולים הבולטים יותר הם וטרינריה ורפואת שיניים. לימודי וטרינריה נערכים בפולין, באוניברסיטה של ורשה. הם נמשכים 5.5 שנים ובמהלכם מקבלים הסטודנטים את כל הכלים וההתנסויות הדרושים להם כדי לטפל בבעלי חיים קטנים וגדולים כאחד. לימודי רפואת השיניים מתקיימים בעיקר בקושיצה שבסלובקיה, ושם רוכשים הסטודנטים במשך 6 שנים את התחום הנחשק, והופכים לרופאי שיניים מיומנים ומוכשרים לעבוד בארץ או בעולם. בדומה לתנאי הקבלה לרפואה כללית, גם תנאי הקבלה לוטרינריה ורפואת שיניים קלים מאלו בארץ, והלימודים הינם ברמה גבוהה. 

* אוניברסיטת בר אילן מקיימת את הלימודים ברמה גבוהה. עם זאת, האוניברסיטה אינה מתחייבת לקבלה ע"ס לימודים אלה למוסד כשלהו. באחריות התלמיד לפנות באופן עצמאי למוסד המבוקש ולברר את העמידה בתנאי הקבלה של אותו מוסד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here