מגלים עניין בנושאים שברומו של עולם? אוהבים לחשוב לעומק ולרוחב? אוהבים רעיונות, מילים, השוואות, היקשים? מוצע לכם כאן תחום שבו ניתן לשלב את כל אהבותיכם. לימודי מדעי הרוח לפרטים והרחבה – צרו קשר!

מדעי הרוח עשירים ומגוונים. הם כוללים תחומי-תוכן ודעת רבים ובהם: היסטוריה, אמנות, תיאולוגיה, שפות, בלשנות, לשון, פילוסופיה, גיאוגרפיה, תיאטרון, ארכיאולוגיה ועוד. אף שבשנים האחרונות פוחת מספר הסטודנטים בתחומים אלה כל אחד מהם עשוי לזמן אפשרות ללימוד מעמיק ומשמעותי המעשיר את הנפש וגם עשוי להיות בסיס לרכישת מקצוע.

רבים נדרשים אל לימודי מדעי הרוח כאל לימודי העשרה ולא כאל לימוד מעשי ויישומי. לימודי מדעי הרוח נתפסים כלימודים שמטרתם – הרחבה והעשרה של ההשלכה הכללית. תחום לימודי זה נחשב פחות מאומץ ופחות תובעני מחלק הארי של תחומי הלימוד, קל וחומר של לימודים הנדסיים ומדעיים.

מכלול נושאים מגוון, תחומי עניין מרתקים, עולמות דעת מורכבים, אופקים חדשים – אלה ועוד הם מאפייניהם של לימודים בתחום מדעי הרוח. מלאו את הטופס המקוון וקבלו עוד פרטים ומידע.

גילוי נאות: לימודי מדעי הרוח עשוי להעשיר את עולמכם הרוחני ולהעמיק את ידע העולם שלכם בתחומי דעת שונים ומגוונים. אם אתם רוצים פרטים נוספים על מוסדות וחוגי לימוד פוטנציאליים – מלאו את הטופס המקוון ושלחו אלינו!

עולמות הרוח העשירים:

לימודי מדעי הרוח באוניברסיטאות ובמכללות מפגיש אתכם עם מניפת נושאים רחבה ועם עולמות תוכן שניתן לצלול ולהעמיק בהם בהנאה. אם אתם חוששים שמדעי הרוח אינם תחום לימוד מעשי מספיק, ניתן לשלב אותם עם לימודי תעודה בתחומים שעשויים לספק לכם כלי טוב ויעיל כשתצאו לשוק העבודה.

אם אתם נמנים עם מי שלא בהכרח משתתפים במרוץ החיים בכלל ובמרוץ למיליון בפרט – תחום מדעי הרוח מציע לכם קצב אחר, מתון ואיטי יותר, שבו אנשים ותופעות נאמדים ונמדדים במה שהמשוררת יראת השם, זלדה, כינתה באחד משיריה בכינוי "פעימות הדופק האחר".

אם לימודי הרוח בנפשכם – אתם מוזמנים להתוודע אל מגוון אפשרויות הלימוד באמצעות יועצי הלימודים שלנו שייעצו לכם, ינחו ויכוונו אתכם אל מוסדות הלימוד העשויים להתאים לכם.

לא בהכרח 'לא מעשיים':

במדעי הרוח לומדים תחומים מגוונים ובהם, בין השאר: היסטוריה, פילוסופיה, ספרות, לשון, בלשנות, שפות, אמנות, לימודים קלאסיים, דתות, אמנות, מחשבת ישראל, חינוך, מדעי היהדות, תקשורת, ארכיאולוגיה, תיאטרון ועוד. אף שתחום לימודי זה אינו נתפס כתחום מעשי ויישומי אין להקל ראש בחשיבות הידע וההשכלה הכלליים הנרכשים במהלך הלימודים.

על פי רוב, מוסדות הלימוד לא מערימים כל קושי בפני המבקשים ללמוד מדעי הרוח. תנאי הסף הנדרשים נמוכים-ביחס. בשנים האחרונות מצרים נשיאי אוניברסיטאות, דיקניהן ומנהלים של מכללות שונות על ירידה מתמדת במספר הנרשמים ללימוד מדעי הרוח.

ציניקנים מכנים אותם 'לימודי הרוח והעננים' אות וסימן להיות הסטודנטים הבוחרים בהם אנשים שמרחפים בעולמות שמימיים ואווריריים, מנותקים לכאורה מקרקע המציאות. אם אתם נהנים לרחף בעולמות רוחניים – צרו עמנו קשר לקבלת פרטים!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here