לימודים חינם באירופה לבעלי דרכון פורטוגלי-אירופאי - האמנם?
מקור pixabay

אלפי סטודנטים צעירים שמחזיקים בדרכון פורטוגלי כבר בחרו לעשות רילוקיישן לאחת המדינות באיחוד האירופי וליהנות מהמון הטבות ויתרונות. למרות ששכר הלימוד בארץ לא נחשב ליקר מדי – תנאי הקבלה לחלק מהמקצועות וכן יוקר המחייה מעודד צעירים רבים לבלות את תקופת הלימודים שלהם באוניברסיטה בחו"ל. אז אחת ולתמיד – האם הלימודים לבעלי דרכון אירופאי אכן בחינם? ומה היתרונות בלימודים באירופה? המומחים שלנו עונים.

כפי שכולכם וודאי יודעים בשנים האחרונות חלו שינויים בחוקים בפורטוגל ואחד מהם הוא בכל הנוגע לצאצאים כל מגורשי פורטוגל וספרד לקבל דרכון פורטוגלי. שינוי החוק גרם לבאז גדול שכן ישראלים רבים עונים על הקריטריונים המתאימים ודרכון אירופאי אחרי הכול הוא בעל יתרונות רבים. אחד מהם הוא היכולת ללמוד באחת המדינות באירופה במחיר מאוד נמוך ביחס לישראל.

יש לי דרכון פורטוגלי, האם אני יכול ללמוד באירופה בחינם?

למרות שדרכון פורטוגלי נותן הטבות רבות בכל מדינות האיחוד האירופי – חשוב להבין שלכל מדינה מתייחסת לנושא הלימודים באופן שונה. אך נתחיל בעובדה הבאה: לא משנה לאן היכן אתם רוצים ללמוד, שכר הלימוד באירופה יהיה זול משמעותית מישראל. חלק מהאוניברסיטאות הציבוריות  מאפשרות לאזרחי האיחוד ללמוד אצלם בחינם (אך גם כאן, תלוי אם זה תואר ראשון או שני ואיזה תחום). בגרמניה, צ'כיה, דנמרק, שוודיה ונורווגי – הלימודים הם בחינם לאזרחי האיחוד האירופי ובמדינות אחרות שכר הלימוד הוא מאוד נמוך ומשתלם.

אם חשבתם ללמוד בצרפת, איטליה, בלגיה ומדינות אחרות באירופה – דעו שהלימודים הם לא לגמרי בחינם אך המחירים הם עדיין הרבה יותר משתלמים מישראל ועומדים רק על כמה מאות יורו לשנת לימודים (!).

איזה עוד יתרונות יש בלימודים באירופה למחזיקי דרכון פורטוגלי?

בנוסף לעלות הנמוכה שדיברנו עליה – ללימודים באירופה יש עוד יתרונות רבים. סטודנטים שמנסים להתקבל למקצועות שתנאי הקבלה של בארץ קשים (לדוגמה: רפואה) מגלים שבאירופה מיטב האוניברסיטאות מציבות תנאי קבלה נוחים במיוחד. כמו כן, כדאי לדעת שיש הרבה חוגי לימוד בישראל שהם אינם מפותחים לעומת אוניברסיטאות באירופה בהם ניתן ליהנות מחוגים מעמיקים, עם תוכניות לימוד עשירות שמעניקות לסטודנטים יתרון משמעותי בכניסה לשוק העבודה.

חוששים שלא תסתדרו בגלל קשיי שפה? יש לנו חדשות טובות: מדינות רבות באיחוד האירופאי מציעים תוכניות לימודים בשפה המדוברת על מנת לשפר כישורי שפה. כמו כן, יש גם אוניברסיטאות רבות שמציעות לסטודנטים הזרים תוכניות לימודים באנגלית.

לימודים אקדמאיים באירופה מאפשרים לסטודנטים לקבל חוויה ייחודית ומאתגרת במיוחד – עם היכולת להתגורר במדינה אירופאית מתקדמת, ליהנות בכל יום מנופים מרהיבים, תרבויות חדשות וכמובן לפגוש חברים חדשים. אם אתם עדיין לא הוצאתם דרכון פורטוגלי-אירופאי זה הזמן! הצטרפו לאלפי סטודנטים שכבר לומדים באירופה ונהנים ממגוון רחב של יתרונות ובעלויות מאוד נמוכות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here