אין לכם השכלה תיכונית, זו לא בושה. כאן באתר שלפניכם תקבלו בפשטות ובמהירות את כל הפרטים הרלוונטיים רק עבורכם להשלמת השכלה תיכונית והכרה ב – 12 שנות לימוד!

אם ההשכלה התיכונית שלכם מסתכמת ב- 10 שנות לימוד בלבד, אל דאגה השמיים לא יפלו עליכם. יש באפשרותכם להשלים את השנתיים שהחסרתם לצורך הכרה רשמית כי יש ברשותכם 12 שנות לימוד. קיימות אלטרנטיבות רבות עבורכם להשלים את החסר.

קורסים לצבירת שעות לימוד:

דרך מהנה אבל לא מוכרת במיוחד לצבירת שעות ששוות ערך לשנות לימוד היא ללמוד באחד מהקורסים של משרד התמ"ת או משרד החינוך. למעשה כל 600 שעות בקורס מוכר מטעם משרד החינוך והתמ"ת שווה ערך לשנת לימוד אחת.

בתוך 600 השעות הנ"ל יש לצבור 300 שעות במקצועות עיוניים והיתר בשעות מקצועיות. במידה ולא צברתם 300 שעות בתחומים עיוניים תוכלו להשלים זאת בקורס הבנת הנקרא המתקיים לרוב במתנ"סים בערים השונות או במוסדות להשכלת מבוגרים של רשויות הערים ובתנאי שעברתם בהצלחה את המבחן בסיום הקורס.

האפשרויות של השלמת 12 שנות לימוד:

קיימות מגוון אפשרויות בהם תוכלו להשלים את ההשכלה התיכונית שלכם והן כוללות בין היתר את הפרטים הבאים:

  1. קורסי שפה – תוכלו ללמוד שפה באחד מבתי הספר לשפות המוכרים ברחבי הארץ ולצבור בין 40 ל – 100 שעות השכלה תיכונית.
  2. קורסי הכנה לבגרות – גם השתתפות בקורסים להשלמת בגרויות מעניקים לכם צבירת שעות להשכלה תיכונית ובתנאי שעברתם בהצלחה את  בחינת הבגרות לפי המתכונת הבאה: יחידת בגרות אחת שוות ערך ל – 90 שעות. להשלמת שנת לימוד תיכונית אחת עליכם לעבור בהצלחה 7 יחידות לימוד לבגרות.
  3. קורסים של משרד התמ"ת מעניקים שעות צבירה לשנת השכלה תיכונית.

לימודים במסגרת האוניברסיטה הפתוחה:

אם החלטתם ללמוד לתואר ראשון תוכלו לצבור שעות הנחשבים לכם כהשכלה תיכונית. הלימודים באוניברסיטה הפתוחה הם ללא תנאי קבלה מראש והצבירה בהם שוות ערך ל – 30 נקודות זכות, קרי, חמישה קורסים נחשבים ל – 12 שנות לימוד בתנאי שעברתם בהצלחה את המבחן בסיום הקורס.

השלמת 12 שנות לימוד במוסדות שונים:

מוסדות לימוד ברחבי הארץ מקיימות קוסים להשלמת 12 שנות לימוד בתנאי שאתם בני 18 ומעלה ויש ברשותכם 10 שנות לימוד לפחות.

לפניכם מספר מוסדות אקדמיים לבחירה:

  1. המכללה האקדמית ספיר – ניתן ללמוד להשלמת 12 שנות לימוד בשלושה מסלולים שונים. שנת לימוד אחת ושלושה מפגשים בשבוע, מסלול של שנתיים פעמיים בשבוע בערב ומסלול אינטנסיבי יותר מידי בוקר 5 פעמים בשבוע.
  2. מכללת אור יהודה – כאן תוכלו ללמוד במסלול מיוחד למבוגרים במשך שנה וחצי פעמיים בשבוע בשעות הערב.
  3. רשת מכללות מעוף בנתניה עפולה וחדרה – כאן תוכלו להצטרף לאחד מקורסי ההכנה לבגרות, קורסים מקצועיים מטעם התמ"ת, קורסים של האוניברסיטה הפתוחה ותצברו שעות להשלמת 12 שנות לימוד.
  4. מכללת תל חי בקרית שמונה – המכללה האקדמית בצפון מקיימת קורסי הכנה לבגרות וקורסים קדם אקדמיים למסלולי הלימוד השונים במגוון רחב של מסלולי לימוד, בשעות הבוקר או בשעות הערב. הלימודים מתקיימים באופן מרוכז מידי בוקר או 3 פעמים בשעות הערב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here