ניתן ללמוד במגוון רחב של בתי ספר ומכללות להשלמת בגרויות, המתאימים את מסלולי הלימוד לכל תלמיד באופן אישי. ישנה האפשרות לבחור בין מסלולי לימוד לבגרות במקצוע אחד או מסלולי בגרות במספר רב של בגרויות כמבוקש על ידי משרד החינוך לזכאות לתעודת בגרות מלאה.

תעודת בגרות מלאה:

תעודת הבגרות המלאה המונפקת מטעם משרד החינוך ומהווה עדות לרמת ההשכלה התיכונית בארץ של התלמיד. תעודת בגרות מלאה, היא למעשה, תנאי ראשוני בסיסי ברוס מוסדות הלימוד האקדמי וללימודים לתואר ראשון. יש מסלולים לתואר ראשון כגון: הנדסה המאפשרים ציון מינמאלי בבחינות הבגרות בעיקר בחינת הבגרות במתמטיקה. חשוב לזכור כי ציון גבוה יחסית במבחן הפסיכומטרי לא פוטר מהצורך בהצגת תעודת בגרות מלאה. ככלל, ככל שממוצע הציונים של תעודת הבגרות גבוהים יותר, כך נפתחים עבורך מסלולי לימוד אקדמיים לבחירתך ומוסדות אקדמים רבים ישמחו לפתוח עבורך את שעריהן.

מהן מקצועות החובה:
על מנת שתהיו זכאים לתעודת בגרות מלאה, עליכם לעבור בהצלחה את כל בחינות הבגרות, כלומר, את כל הבחינות המוגדרות – מקצועות חובה לבגרות ועוד מספר בחינות במקצועות מוגברים. סך כל הנקודות המזכות אתכם בתעודת בגרות מלאה הן מינימום 21 יחידות לימוד. לכל מקצוע במבחני הבגרות יש מספר מינימאלי של יחידות לימוד שסך הכל מונים ביחד 16 יחידות לימוד.

מספר יחידות הלימוד המינימאלי של מקצועות חובה לבגרות הם:

1.    בגרות בספרות – מינימום 2 יחידות לימוד.
2.    בגרות במתמטיקה – מינימום 3 יחידות לימוד.
3.    בגרות בלשון – מינימום 2 יחידות לימוד.
4.    בגרות באנגלית – מינימום 3 יחידות לימוד.
5.    בגרות בתנ"ך – מינימום 2 יחידות לימוד.
6.    בגרות בהיסטוריה – מינימום 2 יחידות לימוד.
7.    בגרות באזרחות – מינימום 2 יחידות לימוד.

מקצועות בגרות מוגברים:
במסגרת הזכאות לבגרות ובנפרד משבעת מקצועות חובה לבגרות, יש מקצועות מוגברים שחייב להיבחן בהם. הכוונה למקצועות ברמת לימוד של 4 או 5 יחידות לימוד על ידי תגבור של מקצועות החובה, למשל 5 יחידות לימוד באנגלית ובמתמטיקה או במקצועות שאינם חובה כגון: בגרות בפיזיקה, בגרות בפסיכולוגיה ובגרות בגיאוגרפיה.

המדריכים שלנו פה כדי לייעץ וכדי לתת לכם הכוונה שתוביל אתכם בסופו של דבר לעבור את הבגרות בהצלחה מרובה. אין לכם מה להיכנס ללחץ. כשאנחנו פה בסביבה, פתאום הכול ייראה לכם אפשרי. השאירו עוד היום את הפרטים שלכם לקבלת המלצות על בתי ספר מומלצים להשלמת בגרויות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here