איך לשפר את יכולות הפרזנטציה ולהתמודד עם פחד קהל

היכולת להעביר מסרים בפרזנטציה לפני קהל היא כלי מאוד חשוב בחיים. במהלך חיינו אנו נדרשים לעמוד ולדבר בפני קהל בסיטואציות שונות ולפעמים יש לכך חשיבות גדולה. אך ילדים ובני נוער רבים מתמודדים עם פחד קהל והדבר פוגע ביכולתם לעמוד ולדבר מול קהל ולהעביר את המסרים בצורה הנכונה. שיהיה ברור שקהל יכול להיות גם קבוצה מאוד מצומצמת, אפילו של מעגל החברים. פחד מפני קהל יכול לבוא לידי ביטוי גם באינטראקציות חברתיות ולאו דווקא באיזה מסגרת רשמית שבה נדרשים לדבר בפני קהל.

לא מומלץ להתעלם מהבעיה, כדאי מאוד לשפר את יכולת הפרזנטציה ולהתמודד עם פחד הקהל. זה חשוב עכשיו וזה חשוב בהמשך החיים.  אך כיצד ניתן לעשות זאת? מי שבאמת רוצה לטפל בשורש הבעיה יכול להשתתף בסדנאות אשר מעניקות את את הכלים הנכונים לצורך התמודדות עם פחד קהל ולצורך העברת פרזנטציה  אפקטיבית. בסדנאות אלו ניתן לתרגל עמידה מול קהל והעברת מסרים ובהחלט ישנן סדנאות פרזנטציה הפונות לקהל זה של ילדים ונוער. מי שרוצה כיוון כללי וכמה עצות טובות מוזמן להמשיך לקרוא מאמר זה.

תכנון פרזנטציה

אחד הכלים באמצעותם ניתן להתמודד עם פחד קהל וכל הקשיים הנלווים לפרזנטציה הוא באמצעות תכנון נכון. תכנון הפרזנטציה הוא מפת הדרכים שלכם. כאשר אתם יודעים על מה אתם הולכים לדבר וכיצד להציג את הנושא בפני הקהל, אתם באופן טבעי מקבלים הרבה ביטחון. הפחד הוא אמנם מהפן הרגשי, אך התמודדות עם הצדדים הטכניים מסייעת להתמודד איתו. לכן צריכה להיות לכם תכנית ברורה ; אתם צריכים לדעת מהו המסר שאתם רוצים להעביר ובאילו אמצעים תרצו להעביר אותו. אח"כ  יש לתרגם את זה לתכנית של ממש עם פתיחה, ראשי פרקים וסיכום. זה חייב להיכנס לתוך מסגרת לוגית שהקהל יוכל להבין אותה. במקרים רבים יש לנו חשש שנתבלבל , שלא נדע מה להגיד וזה הופך להיות פחד בלתי רציונלי. אם יש לנו תכנית ברורה זה עוד פחד אחד שננצח.

לתרגל בסביבה ידידותית

כמו בספורט, הכל עניין של תרגול. ככל שתעשו יותר פרזנטציות ותעמדו יותר באותן הסיטואציות, כך תשתפרו וכך ייעלמו הפחדים. אך בינתיים תוכלו לנסות לתרגל בסביבה ידידותית שאיתה אתם מרגישים בנוח. זה יכול להיות תרגול לבד מול המראה, או אולי מול חבר או בן משפחה. העיקר לעשות זאת מול מישהו שאיתו אתם מרגישים בנוח. חשוב שתתייחסו לזה במלוא הרצינות. יתכן שתתבלבלו, תטעו, זוהי חזרה גנרלית. כאן תוכלו לראות מהן הנקודות החלשות ולתת להן מענה בטרם תגיעו לסיטואציה האמתית.

ולסיום, שתו מים, הירגעו. לגימה של מים במהלך הפרזנטציה תיתן לכם רגע קטן לנשום ולהתרכז. חשוב שתדעו שפחד קהל הוא לא רק משהו שאתם סובלים ממנו, זוהי פוביה חברתית שאנשים רבים סובלים ממנה בצורה זו או אחרת. אך מצד שני זוהי גם אינה גזירה משמיים, ככל שתתאמנו יותר כך תצברו ביטחון. יש טכניקות שונות להתמודד, אך בסופו של דבר הניסיון הוא מה שנותן לכם את הביטחון.

המאמר בחסות סוכנות דיגיטל STG

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here