איך לבחור ריהוט משרדי?

עסקים, מוסדות ציבור וממשל, עמותות וגופים אחרים מנוהלים ממשרדים אשר מהווים, למעשה, את המרכזים בהם יושבים המנהלים והעובדים המניעים את כל הפעילות. ניתן למצוא מגוון רחב של משרדים החל מבעלי שטח קטן שבהם יושבים עובדים ספורים ועד ליחידות משרד גדולות הפרוסות על פני בניינים בני מספר רב של קומות.

נשאלת השאלה איך לבחור  ריהוט משרדי מושלם התשובה היא שיש להתאים אותו לצרכי המקום ואופיו. הדבר אומר בהתאם לגודל, למיקום, לעיצוב הקיים, לתחום בו פעילים, ובנוסף, על פי טעמם האישי של הבעלים ו/או המנהלים, יכולות כספיות שלהם וכדומה. במשרדים מרווחים ובעלי מחלקות רבות ותת מחלקות נדרשת התאמה נוספת פרטנית יותר לאופי הפעילות הספציפית, לדרישות העובדים הזוטרים או הבכירים ועוד.

ריהוט בסיסי ומיוחד

בכל משרד יש צורך בריהוט בסיסי ואחר מיוחד יותר. הבסיסי הם כיסאות ושולחנות, שידות, ארונות, מדפים וכדומה. ריהוט מיוחד יותר נרכש בהתאם לצרכים וטעמים אישיים וכאן ניתן למנות בר משקאות, ארון מעוצב שניתן להכניס לתוכו מקרר קטן, ופרטי עיצוב מיוחדים נוספים המשדרגים את מראה המשרד. אלמנטים קובעים נוספים במשרדים הם אופי המקום: האם יש קבלת קהל מסיבית או מספר מצומצם של אורחים ועובדים וכדומה. הריהוט נחשב לפריט בעל נפח ונוכחות ובמקרים רבים, יש צורך לבחור אותו ראשון, ורק לאחר מכן להתאים את יתר התכולה. במשרד קבלת קהל למשל יש צורך בכורסאות וכסאות המתנה, שולחנות נמוכים להנחת כוסות שתייה וחפצים אישיים אחרים ועוד.

מבחר רהיטים

רהיטים אמורים להיות מותאמים לעיצוב הכללי. ניתן לבחור אותם מחומרים דוגמת: עץ (החומר הפופולארי ביותר) זכוכית, מתכת ועוד. ניתן לבחור בעץ מלא יוקרתי דוגמת טיק בורמזי או פשוט יותר כמו אורן. ניתן לבחור בריהוט מתועש וכן הלאה, ניתן לבחור ריהוט המשלב בתוכו מספר חומרים, אחר, מעוצב עם רגליים מיוחדות, פלטות שולחן אליפטיות, עגולות ועוד. כסאות ארגונומיים בשלל עיצובים ועוד. לצד האלמנט של העיצוב והיופי יש, כמובן, לחשוב על ריהוט למשרד פרקטי וכזה אשר יענה על דרישות וצרכי העובדים. שולחן מזכירה, למשל, אמור להיות בעל פלטה רחבה כדי שיכיל את כל הציוד המשרדי הנדרש, ובכלל זה, מערכת משולבת של  פקס, מדפסת ומכונת צילום, מסך מחשב וכדומה.

התאמה לאופי המשרד

במשרדים רבים בוחרים בריהוט אחיד ובאחרים בוחרים מיוחדים יותר לשכבת ההנהלה כדי לבדל ולהדגיש את הבדלי הדרגות. במשרדים סולידיים של רואי חשבון ועורכי דין יהיה, לרוב, ריהוט מפואר יותר מזה אשר מקובל להניח במשרד הפקות רעשני ודינאמי. בכל משרד יש צורך בריהוט המותאם למטבחונים, לפינות קפה, לשירותים ולאזורי שירות אחרים.  ניתן לרכוש ריהוט בחנויות ובאתרים המיועדים לכך וניתן גם להזמין רהיטים בהזמנה אישית ותוך כדי התאמה מרבית לגודל ולמקום. מומלץ להזמין ולרכוש אצל חברות המתמחות בתחום. ניתן לקבל אצלן ייעוץ מקצועי ומקיף המסיר התלבטויות וספקות רבים.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here