איך לשפר את האנגלית של ילדכם?
קרדיט PIXABAY

שיפור כישורי שפה הוא עניין חשוב עבור הורים רבים, אשר מעוניינים שהילדים שלהם ירכשו כישורי שפה בשפה האנגלית. עם כמו המדיה הקיימת בשפה האנגלית הדבר נעשה הרבה יותר זמין, והורים רבים נעזרים בתוכן העצום הקיים באינטרנט על מנת לסייע לילדיהם לרכוש יכולות שפה באנגלית ובשפות נוספות. ישנם כלים רבים שניתן להיעזר בהם על מנת לשפר את כישורי השפה של ילדינו, ועם כמות המידע הזמין תמיד – ישנן לא מעט אפשרויות חינמיות לחלוטין.

השיטה הבסיסית

האפשרות הבסיסית לגרום לילד לשפר את רמת האנגלית שלו היא דרך תוכניות וסדרות בטלויזיה, סדרות רבות משודרות בשפת המקור (אנגלית) עם כתוביות תרגום לעברית. כל שאתם צריכים הוא לעזור לילד לצפות בסדרות החביבות עליו בשפה האנגלית עם כתוביות בעברית – כך הילד ירכוש כישורי קראה טובים יותר בעברית, ובמקביל גם כישורי שפה רלוונטיים באנגלית. השיפור בכישורים, הן בעברית והן באנגלית, יורגש בצורה משמעותית לאחר זמן מאד קצר, שכן תהיה לילד מוטיבציה מאד גבוהה להבין את הסדרה שהוא אוהב.

השיטה המתקדמת

דרך נוספת היא באמצעות מדיה דיגיטלית אחרת – שירים, משחקי מחשב, ומדיה כתובה באנגלית. אם הילד אוהב לשחק משחקי מחשב – טפחו את החיבה הזאת וסייעו לילד להבין את המשחק שהוא משחק על ידי כך שילמד את השפה, אם הילד אוהב אומן או להקה מחו"ל – נסו לגרום לו לקרוא ולתרגם את השירים של אותם אומנים ולהקות, כל אלו דרכים לשיפור ההבעה והתחביר באנגלית.

לאחר שהילד כבר רכש כישורי שפה כלשהם באנגלית, תוכלו לשלוח את הילד למחנה קיץ באנגלית. קיימים לא מעט כאלו בישראל, אשר מציעים, מעבר לחווית הקייטנה הבסיסית, גם סיוע בלימוד ובהטמעת השפה האנגלית, שכן מחנות הקיץ האלו משתמשים בעיקר באנגלית לתקשורת בין המדריכים לילדים ובין הילדים לעצמם.

לאחר שהילד כבר משתלט בצורה טובה על אנגלית ברמה בסיסית, אפשר להציג לו סיפורים וקטעים כתובים באנגלית ולדרבן אותו לקרוא אותם. מצאו מה מעניין את הילד, ומה הילד אוהב, ומצאו קטעי קריאה בנושאים החביבים עליו – כל אלו יתנו לו מוטיבציה לקרוא ולהשתפר, על מנת לצרוך עוד מהתכנים האהובים עליו.

בכל שלב בדרך, חשוב לתת פידבק חיובי ובונה לילד, לתגמל אותו על הצלחות, להחמיא לו על כל שיפור בכישורי השפה שלו, ולעודד אותו להמשיך ולהתמיד. בנוסף, אפשר להציב מטרות עבור הילד, עם התקדמות כישורי השפה שלו, ולתגמל אותו בהתאם לכיבוש כל יעד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here