איך לנקות את הראש בין המבחנים?
קרדיט PIXABAY

גם התלמיד הטוב ביותר אינו שש לשבת אל מול השולחן ולשנן את החומר, אך עדיין יש הבדל בין לסבול לבין לעשות מה שצריך ולהמשיך הלאה, ועל כן אם גם אתם עומדים לקראת תקופת מבחנים ומבקשים לעבור אותה על הצד הטוב היותר, אתם מוזמנים להיעזר במגוון טיפים שכולם ללא יוצא מהכלל מתמקדים בהפוגות שחשוב לבצע לפני שממשיכים אל עבר הנושא הבא.

חושבים על דברים אחרים

הנקודה שאנו מבקשים להעביר היא שרצוי לנקות את הראש בין המבחנים, כי אם כל הזמן נהיה במצב של סטרס, אנו מהר מאוד עשויים לאבד אוויר – אנו מהר מאוד נאבד את השוונג הראשוני ונחוש בהידרדרות בתוצאות, כי יש גבול למקסימום שאנשים מסוגלים לתת לאורך זמן, ועל כן כה חשוב לקחת הפוגה. מכאן שאפשר לרדת עם השותפים לפאב השכונתי, אך במקביל אפשר להתעדכן בחדשות. כיצד? בקרו באתר חדשות מוביל ועדכני ותראו כיצד תוך שנייה אתם משנים אווירה, נהנים מתכנים איכותיים ונחשפים למידע שבאמת מעניין אותכם, וכל זאת מבלי לקום מהשולחן.

חיזוק חיובי

כולנו מכירים את הכלב של פבלוב שהגיב לחיזוק חיובי, וכולנו יודעים שהשיטה אינה נכונה רק עבור כלבים, אלא גם רלוונטית לבני האדם. מה עושים? מחליטים שמסיימים משימה לימודית ולאחריה עושים משהו מהנה. אותו דבר מהנה יכול להיות אמבטיה חמה, ריצה בשכונה, פרק של סיינפלד (או כל מה שאתם אוהבים) וכדומה. עוד חשוב לציין שמוטב להגדיר מראש כמה זמן אתם מציבים לעצמכם עבור המשימה, וזאת כי מחקרים מוכיחים שברגע שאנו מחויבים למסגרת זמנים אנו הרבה יותר יעילים.

בונוס גדול

לצד העובדה שחשוב לנקות את הראש לאורך יום הלמידה, גם חשוב לנקות את הראש בין מבחן אחד לשני, ובמיוחד ממש לאחר שעוברים בחינה. מכאן שאין להגיש למרצה את הבחינה ולרוץ ללמוד לקראת הבחינה הבאה, אלא חשוב לדעת לקחת הפוגה, כי עם כל הכבוד לעצמנו אנחנו לא מכונה ואם נמשיך על מקסימום לאורך זמן פשוט נישחק. מה עושים? ביום של הבחינה יוצאים לחגוג עם חברים, ואם ניתן לוקחים חופש גם למחרת. צאו למסיבה, קחו ספר ותרדו לים וכדומה. העיקר שתחושו סוג של חופשה, לפני ששוב תמהרו לשקוע בסיכומים ובקבוצות למידה.

אין כמו לצחוק

לבסוף נציין שחשוב מאוד לקחת את הכול בפרופורציות הנכונות. נכון, כולם רוצים להצליח במחנים, אך חשוב להבין שגם אם הבחינה הלכה ממש רע עדיין יש מועד ב' ועדיין תמצאו דרכים לשפר את הציון, וגם אם אין, העיקר שאתם עשיתם את שלכם. בנוסף לפרופורציות, גם חשוב לדעת לצחוק – עם חברים, על עצמנו, על החיים, על הטעות שעשינו בבחינה, על הניסיון להעתיק, על העייפות המצטברת – על הכול. מה עושים? רואים קומדיה טובה, יוצאים למופע סטנד אפ, נפגשים בפאב עם חברים וכדומה – העיקר לא להיות יותר מדי רציניים, כולה לימודים.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here