איך להיות מאפרת מקצועית מצליחה?
קרדיט PIXABAY

לא מעט נשים נוהגות להתאפר באופן קבוע ואף לא מעט נשים מקבלות על כך מחמאות. עם זאת, היכולת לאפר את עצמך באופן אישי אינה מלמדת על היכולת להיות מאפרת מקצועית, אלא רק הוכחות בשטח יהוו אסמכתא – הוכחות כמו תיק עבודות שבו מוצגים מגוון סגנונות איפור שמותאמים למגוון אנשים. מכאן שאם גם את חולמת לעבוד במקצוע מעניין, רווחי וזוהר, ואם גם את בעלת יד טובה, כושר למידה, אהבה לתחום האיפור וראש יצירתי, נראה שגם אותך יעניין כיצד ניתן להצליח בתחום.

ראשית ידע וניסיון

כפי שציינו, על מנת להיות מאפרת מקצועית צריך להתמחות במגוון שיטות ולהכיר מגוון עזרים וסגנונות. אי לכך חשוב לרכוש ניסיון בקורס איפור מקצועי, ופה נחדד שאין לבחור בכל קורס אקראי, אלא עדיף לבחור בקורס מוכר ומוערך בתחום, וזאת בשל שתי סיבות עיקריות: ראשית כיוון שמוסד מוכר לא ירשה לעצמו להעביר קורסים שאינם מקצועיים, ושנית כיוון שמוסד מוכר עשוי לפתוח דלתות, אם כי הוא יציע לתלמידים עבודות בתחום וייצר עבורם קשרים, ואם כי מספיק לציין את שם הקורס בכדי שלקוחות יתרשמו.

שלב ההוכחות

לאחר שבחרת בקורס מקצועי, רצוי לבחון האם קיימים קורסים נוספים שעשויים להגדיל את טווח הטכניקות, ולו בכדי להרשים את הלקוחות. מכאן שאם עברת קורס איפור ערב, גם מוטב לעבור קורס איפור אופנה וכדומה. ככול שתחזיקי ביותר ידע וכלים מעשיים, כך תחזיקי ביתרון יחסי יותר משמעותי, ואף תזכי לשלב בין הטכניקות וליצור תוצאות ייחודיות. מהו השלב הבא? רק לאחר שצוברים ניסיון רב, זה הזמן לערוך תיק עבודות (ובו זמנית לפתוח אתר), וזאת כדי שהלקוחות יוכלו לבחון את רמת המקצועיות.

התמדה

כמו בכול תחום, כך גם בתחום האיפור אין קסמים, אלא נדרשת הרבה התמדה. כל שצריך לעשות הנו להניע, כלומר להתחיל לפרסם את עצמך ולא לאבד תקווה על ההתחלה. בנוסף, תמיד עוזר את המורים שהעבירו את הקורס נגישים לתמוך ולהכווין גם בתום הלימודים, כי הרבה פעמים צריך מילה טובה בשביל למצוא את הלקוח הבא. פה נחדד שגם אם את ממש טובה, עדיין חשוב להתאמן ולהוסיף לתיק העבודות הישגים חדשים. מכאן שבמיוחד בהתחלה שווה להציע לחברות ולבנות משפחה שתאפרי אותן ללא תמורה – העיקר לצבור ניסיון. כמו כן, אל תוותרי על נוכחות דיגיטלית, פתחי פרופילים עסקיים ברשתות החברתיות, ומי יודע, אולי תהפכי על הדרך לכוכבת רשת בתחום.

מושכים לקוחות

אם השם שלך עדיין אינו נודע ברבים, ואם עדיין יש חורים בלו"ז, שווה להציע ללקוחות הראשונים מחירים מפתים. לא כאלו שיעוררו חשד, אך כן מחירים שאינם נחשבים גבוהים. מכאן שאט אט תזכי להגדיל את מעגל הלקוחות ובו זמנית להעלות באופן מתון את המחירים, כאשר המטרה היא להגיע למצב שבו את מבקשת מחיר גבוה מבלי לחשוש שהלקוחה תחפש מאפרת אחרת.

איך את עם פסיכולוגיה?

מאפרת מקצועית בין היתר צריכה להיות פסיכולוגית. עליה להבין במדויק כיצד הלקוחה רוצה להיראות ועליה לגרום ללקוחה להרגיש בנוח, ופה יש הרבה מקום לכישרון לנהל שיחה נינוחה עם אנשים חדשים. שנסכם? אם את רוצה להצליח פשוט תאהבי את המקצוע, תשקיעי זמן ותתייחסי לפן האנושי. המון בהצלחה!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here