קרדיט: צילום - AICAT

1165 סטודנטים לחקלאות שהגיעו באוגוסט 2019 ללימודים חד שנתיים, במרכז המשתלמים הבינלאומי AICAT בערבה התיכונה, נאלצו להישאר בישראל, גם בתום הכשרתם, לעוד שנה נוספת, עקב מגפת הקורונה בעולם. עתה משהתאפשרה חזרתם למולדתם, הם נפרדו מצוות ההדרכה, נציגי מועצה אזורית ותושבי הערבה התיכונה, בטקסים מרגשים, שכללו גם חלוקת תעודות.

קרדיט: צילום – AICAT

במהלך הארכת שהותם, ערכו מועצה אזורית הערבה התיכונה, מרכז המשתלמים הבינלאומי AICAT ושירותי בריאות כללית, מבצע חיסונים נגד קורונה, לסטודנטים הזרים שנותרו בערבה, המגיעים להשתלמויות ממדינות בעלות חקלאות מסורתית, בעיקר מאסיה ואפריקה, וייטנאם, קמבודיה, אינדונזיה, נפאל, תאילנד, לאוס, מזרח-טימור, פיג'י, ונואטו, מיאנמר, קניה, גמביה וקייפ-ורדה. הסטודנטים הודו על מתן החיסונים בכל ליבם.

חני ארנון, מנהלת מרכז המשתלמים הבינלאומי AICAT: "בדיעבד, כורח המציאות שהכתיבה הקורונה העולמית והשנה הנוספת לשהיית הסטודנטים הזרים בערבה להמשך לימודים, העמיקה בהם את המודעות, כי חקלאות וביטחון המזון, הינם נושאים חשובים ומכריעים לעצמאותה של כל מדינה!" אומרת ארנון ומוסיפה: "בשבוע האחרון התקיימו טקסי הסיום לקבוצות השונות ושלא כבכל שנה, במקום טקס גדול הכולל את צוותי ההדרכה, המועצה האזורית, תושבי הערבה ונציגי השגרירויות מכל מדינה, השנה התקיימו הטקסים בקבוצות קטנות ובהפרדה למדינות. בכל טקס השתתף סגל המרצים והמנחים שליוו את הסטודנטים בשנתיים האחרונות וחקלאי הערבה שהיו עבורם כבני משפחה. כמו כן, נשלחו עבורם ברכות מצולמות מהאוניברסיטאות שלהם בחו"ל. ההתרגשות הייתה עצומה והפרידה תהיה קשה. הסטודנטים יחזרו לארצות המוצא בשבועות הקרובים וכולנו תקווה שיובילו שינוי בחקלאות המקומית. אין ספק, שהחוויה והניסיון אליו נחשפו בערבה, חיזק והעצים את יכולותיהם ובכל מקרה הרווח הוא כפול, כי כל הסטודנטים כולם חוזרים הביתה כשגרירים נפלאים האוהבים את מדינת ישראל" מציינת ארנון.

קרדיט: צילום – AICAT

 

לפרטים נוספים – תקשורות יעל שביט – 04-6930530

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here