פספורט ללימודים באירופה
צילום pixabay

סטודנטים רבים בוחרים ללמוד בחו"ל, במיוחד מקצועות נחשבים כמו רפואה שרף הקבלה אליהם בארץ הוא גבוה מאוד. מדובר בעיקר על לימודים באירופה. פספורט ללימודים באירופה היה הופך ללא ספק את המטרה לקלה יותר להשגה.

פספורט לאירופה קל יותר מתמיד

פספורט ללימודים באירופה הופך היום למוחשי ובר השגה עבור ישראלים רבים. אם בעבר דרכון לאירופה היה מתקשר למוצא אשכנזי, כאלה שסבם או סבתם היו אזרחי אירופה לפני מלחמת העולם השניה, היום גם לישראלים ממוצא מזרחי ישנה דרך לקבל פספורט ללימודים באירופה באמצעות הוצאת פספורט פורטוגלי.

איך אפשרי להוציא דרכון לפורטוגל?

נכון, עד 2015 הסיכוי שתוציאו פספורט פורטוגלי היה קטן כמו הוצאת דרכון לכל מדינה אחרת. לרוב הוצאת דרכון זר אפשרית אם ישנו קשר של עד שני דורות אחורה לכל היותר אל אותה ארץ ומוכחת זיקה ברורה אליה. ההיסטוריה הרחוקה ועוולות שנעשו ליהודים בעבר הרחוק עשו את שלהם. מדובר על גירוש ספרד ב- 1492 וב- 1497 גירוש יהודי ספרד שהתיישבו בפורטוגל. שני מהלכים אכזריים אלה גרמו לממשלות שתי המדינות להחליט החלטה חסרת תקדים: צאצאי מגורשי ספרד מקבלים אזרחות. התהליך שקבעה ממשלת פורטוגל קל וידידותי מזה שקבעה ממשלת ספרד ולכן רבים ממוצא ספרדי בוחרים לקבל פספורט ללימודים באירופה באמצעות פניה לשלטונות פורטוגל.

מה התנאים לקבלת הדרכון הפורטוגלי?

על מנת לקבל דרכון ואזרחות פורטוגלים יש לפנות אל השלטונות ולצרף מסמכים המוכיחים באופן ברור שיש לכם קשר למגורשי ספרד. הדבר נוגע לא רק לאלה שחיו בפורטוגל אלא למגורשי ספרד בכלל, כולל קהילות שהוקמו ביוון, טורקיה וכמובן בצפון אפריקה. מעבר להוכחת הקשר באמצעות שם משפחה המופיע במאגר הפורטוגלי או אמצעים אחרים שישנם, יש לצרף תעודת לידה וגם תעודת יושר מהמשטרה. אמנם הדבר נשמע פשוט יחסית וקבלת פספורט ללימודים באירופה נראית קרובה, אך עדיין מומלץ להיעזר בחברות העוסקות בתחום ממש כפי שתיעזרו בעורך דין לנושא משפטי.

מהם היתרונות של פניה לחברה מקצועית

החברות הגדולות המתמקדות בהוצאת דרכון פורטוגלי הן פספורטים, Passportunity, פספורטינג, איזי פספורט, אירו פספורט. כל אלה מעסיקות צוות רב תחומי הממוקד כולו בסיוע לכם להשגת הדרכון מהר יותר. בתחילה גנאלוגים יערכו מחקר מקיף על מוצאכם והשורשים שלכם ויוודאו שאכן הנתונים מאפשרים פניה לשלטונות פורטוגל. בחברות עורכי דין המומחים בכל התקנות והחוקים הקשורים לעניין ובמידת הצורך יספקו יעוץ. לכל החברות ישנם נציגים מקומיים המעורים בקהילה היהודית המקומית ויתקשרו עם השלטונות כך שכל התהליך יהיה פשוט יותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here