סטודנט? כך תחסוך בזמן הלימודים

מצד אחד להיות סטודנט מהווה פריווילגיה מדהימה ותקופה מאוד מיוחדת, וזאת כי לצד העובדה שרוכשים עתיד ומשקיעים בלימודים, גם זוכים לחיות בתוך בועה, כזו שמבהירה לכולם שאתה סטודנט תפרן ועל כן הגיוני שאתה עדיין ממלצר, הגיוני שאין לך צ'ק לשים בחתונה והגיוני שאתה עדיין גר עם שותפים. עם זאת, להיות סטודנט גם עשוי להיות מאתגר, במיוחד אם אין תמיכה כלכלית מההורים, הלימודים יקרים, אין זמן לעבוד ולאכול ולשלם על מגורים עדיין צרכים. אז מה עושים? מגשרים על הפערים באמצעות הזדמנויות שקיימות – החוכמה היא לנצל אותן כהלכה.

אל תמהרו לרכוש

כל סטודנט יודע שאת שנת הלימודים מתחילים עם רשימת קניות, כזו שלרוב כוללת מחשב, ציוד משרדי (כיסא משרדי, שולחן עבודה, מקלדת, קלסרים, עטים וכדומה), תיק ללימודים וכדומה. מכאן שכבר בנקודה זו מתאפשר לחסוך. כיצד? ראשית לא רצים ורוכשים במידי את הכול, אלא קודם כל בוחנים מה ניתן להשיג יד שנייה, מה ניתן לרכוש בשלב מאוחר יותר (רק לאחר שמוודאים שהפריט אכן נחוץ), בוחנים מה ניתן להלוות מחברים ובני משפחה וכמובן בודקים מה ניתן להזמין דרך הרשת – דרך איביי בשפה העברית. באופן שכזה גם אם מוציאים כסף, זוכים להוציא את המינימום הנחוץ, ולו כי ידוע שבאיביי הכול נמצא, הכול מלבד מחירים גבוהים.

שותפים לדירה ובהוצאות

דירת שותפים כבר מהווה צעד כלכלי ועם קצת מזל היא גם עשויה להוות צעד מאוד מהנה. פה יש לקחת את מוטיב השותפות עד הסוף ולהרוויח ממנו כמה שיותר. למה הכוונה? כל עוד השותפים טיפוסים ישרים ולא פזרנים, מוטב להתחלק עמם על סך הוצאות הדירה, כולל הוצאות של אוכל. מהר מאוד תגלו שאם רוכשים ביחד מזון, זוכים לשלם פחות והמקרר תמיד מלא. כמו כן, מומלץ לערוך תורנות בישולים, באופן שכזה גם תמיד יהיה מה לאכול וגם לא תתפתו להוציא כסף במסעדה, עובדה שמובילה לטיפ הבא.

אמרו לא למסעדה

אם אתם מנסים לחסוך בהוצאות, מראש הימנעו מאכילה מחוץ לבית. כל קפה מחוץ לבית וכל כריך מחוץ לבית מוסיף כמה עשרות שקלים לסך ההוצאה החודשית. כיצד נמנעים? מוודאים מראש שיש בתיק כריך, ומראש עוצרים ובוחנים האם מדובר בהוצאה נבונה.

מלגות

אם אתה סטודנט, יש סיכוי גבוה שאתה יכול לחבור למלגה שנכונה עבורך, כזו שתעניק מדי חודש הכנסה נאה. מכאן שלא עולה כסף לקפוץ ליועצת התואר ולבחון אלו מלגות עשויות להוות קרש הצלה. כמו כן, לצד מלגות, גם טוב לדעת שמגיעות שלל הטבות מטעם המדינה. כך למשל ניתן להשיג הנחה בארנונה, הנחה בעת לקיחת הלוואה, הנחה ברכישת כרטיסים להופעות, הנחה ברכישת ציוד משרדי או ציוד ללימודים וכדומה. כמו כן, טוב לדעת שרוב הבנקים מציעים חשבון סטודנט, כזה שכולל פטור משלל עמלות. לאור הדברים טיפה חיסכון פה ועוד מעט חיסכון שם, לצד מודעות ומעקב צמוד אחר תזרים המזומנים, מסייע לחסוך באופן מושכל – מסייע לצלוח את תקופת הלימודים מבלי לוותר על החוויות המשמעותיות שתקופה קסומה זו מציעה. בהצלחה!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here