מה ללבוש לראיון עבודה
קרדיט shutterstock

כיצד מתלבשים לראיון עבודה בישראל? האם יש כללים ברורים? האם כדאי ללבוש משהו שמשקף את האישיות שלכם, או להתאים את עצמכם למקום העבודה? קבלו תשובות ברורות לשאלות

במציאות של היום, הרבה ממה שאנחנו חושבים על מישהו נקבע כבר בשניות הראשונות בפגישה שלנו. לכן, בין אם אנחנו חובבי מותגים, ובין אם לא, חשוב לנו מה חושבים עלינו. כולנו יודעים שהבגדים שלנו מעידים עלינו הרבה. אפילו את המסר הזה, שלא מעניין אותנו מה חושבים עלינו, אנחנו צריכים לשדר, ואנחנו עושים את זה לרוב באמצעות ההופעה שלנו.
חנויות בגדים בתל אביב מוצאים רק באתר B144

מתלבשים בהתאם לאופי האישי – עד גבול מסוים

נניח שאתם מהנדסי תוכנה יצירתיים או מדענים מטורפים. עם כל זה שמצפים מכם שתהיו קצת "משוגעים", אתם עדיין צריכים לשדר שאתם יכולים להיות חלק מחברה וצוות עובדים ולא אאוטסיידרים מוחלטים.

מתלבשים בהתאם למעמד

אז כן. חשבו על המעמד עצמו. ראיון עבודה הוא אירוע שבו הצד השני רוצה שתחשבו עליו. שתוכיחו שאתם כן מייחסים חשיבות למה שהוא חושב עליכם.
לכן, הקפידו קודם כל על בחירה בבגדים נכונים, נקיים, ועל הופעה מסודרת ככל האפשר.

מתלבשים בהתאם למקום העבודה

מי שמתראיין לחברת הייטק, יכול להרשות לעצמו ללבוש את מה שלובשים בחברות מסוג זה: לבוש שיהיה למשל ספורטיבי, חופשי יחסית. מי שמתראיין למשרה בחברת פיננסים, מקובל שילבש לבוש אלגנטי יותר, אפילו מחויט.

מתלבשים בהתאם לסוג המשרה

אחרי הגדרת הלבוש בהתאם לסוג מקום העבודה, באה ההתאמה לסוג המשרה:

אנשי מכירות בחברת הייטק לא יכולים להתלבש כמו מהנדסי תוכנה; לא בחולצת טריקו וג'ינסים. למה זה?

כיון שמצופה מהם שהם ייצגו את חברת ההייטק אצל הלקוחות – ואלה עלולים להיות חברות פיננסים, למשל, או בנקים. לכן יש להתלבש בהתאם למשרה.

עדיין, אותו ז'קט יכול להיות קל יותר. איש מכירות של חברת הייטק יכול להיות שונה מאוד מאיש מכירות של חברת ביטוח, לצורך העניין. האחד ילבש אולי ז'קט והשני – חליפה.

מתלבשים כדי לרצות את המראיין

ויותר נכון: בהתאם למה שהמראיין צפוי שילבש. לא יקר או מפואר יותר, אלא באותה רוח ובאותו כיוון.

למה? כי בלבוש שלכם, אתם משקפים את מי שמולכם. הוא רוצה לדעת שאתם 'כמוהו', עד כמה שאפשר, ושהוא יוכל להסתדר אתכם.

זה כמובן, מחזיר אותנו לעניין הראשון, לשאלת האופי ולהשתלבות בחברה.

בהצלחה!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here