קרדיט - Pixabay

לימודי ייעוץ זוגי וגישור – האם הם מתאימים לי?

ייעוץ וגישור זוגי מציע דרך יעילה לפתרון סכסוכים בין בני זוג, כך שיוכלו לעבוד יחד להשגת תוצאה שתיתפס בעיני שניהם כהוגנת. כדי להבין במה עוסקים לימודי ייעוץ זוגי וגישור והאם הם מתאימים לכם, המשיכו לקרוא!

לימודי ייעוץ זוגי וגישור – במה הם עוסקים?

לימודי ייעוץ זוגי וגישור, מקנים לכם ידע וכישורים הנדרשים כדי להפוך ליועץ ולמגשר זוגי מקצועי שעבודתו כוללת, בין השאר:

עזרה לבני זוג שעומדים בפני פרידה להבהיר את מוקדי העימות ביניהם. הגישור עוזר להגביל ולהגדיר את הסכסוך ולנהל אותו תוך דיון בדברים באופן יעיל ופרודוקטיבי.
תהליך הגישור הזוגי מעניק לכול אחד מבני הזוג שליטה בנושאים שיטופלו ובהחלטות שיתקבלו. אין כפייה של החלטות על ידי גורמים חיצוניים.
גישור זוגי הוא ההליך הטוב ביותר עבור זוגות עם ילדים. הגישור מציב את הילדים במרכז ומזכיר לזוג ששניהם ההורים של ילדיהם. וכך גם אם הקשר הזוגי יגיע לסיומו, עדיין הקשר ביניהם יתמשך והשניים יישארו אחראיים על ילדיהם.
הגישור הזוגי יוצר מקום שבו אדם ניטרלי (המגשר) מסייע לזוג, בפרטיות מוחלטת, לנהל ביניהם מו״מ ישיר אם כדי לשמור על הזוגיות או כדי להיפרד בשלום. מדובר בתהליך אקטיבי שבו המגשר עוזר לשניים לזהות את הבעיות שיש לפתור, ומאפשר להם לנהל מו״מ על התנאים שיועילו לשניהם.
מטרת הגישור הזוגי היא ששני בני הזוג יצאו עם תחושת win-win. מדובר בתהליך של חיפוש הדדי אחר פתרון סביר שבמהלכו מתקבלות החלטות ונוצר הסדר המקובל על שני הצדדים.

האם לימודי ייעוץ זוגי וגישור מתאימים לי?

אם אתם שוקלים להירשם ללימודי ייעוץ זוגי וגישור כדי לעבוד בתחום, קחו בחשבון שמדובר בקריירה הכרוכה בהתמודדות עם סיטואציות שהשפעתן על חייהם של שני אנשים (וילדיהם) היא מכרעת.

כדי לעזור לכם לקבל החלטה מושכלת, הנה 4 שאלות שיעזרו לכם להחליט אם קריירה זו אכן מתאימה לכם.

1. האם אתם אוהבים לעזור לאחרים?

לימודי ייעוץ זוגי וגישור, המעניקים תעודת ׳ייעוץ זוגי וגישור׳, מתאימים לאנשים עם תשוקה אמיתית לעזור לאחרים לפתור את הסכסוכים ביניהם ולאפשר להם להגיע להסכמות.

2. האם אתם נהנים מהליך של פתרון בעיות?

יועץ ומגשר זוגי צריך להיות אדם שמסוגל לפתור בעיות, שמקשיב באופן פעיל לשני הצדדים ומנסה לבנות הסדר מוסכם. כמגשרים, המגשר לא יושב וסתם צופה מהצד. הגעה לפתרון תלויה בו וביכולת שלו לזהות דרך שתאפשר לגשר בין השניים.

3. האם יש לכם כישורי תקשורת טובים?

מגשר זוגי זקוק לכישורי תקשורת שיאפשרו לו לנהל מו״מ משמעותי בין בני הזוג. המגשר צריך לזכות באמון של השניים כדי שאפשר יהיה להתקדם לעבר הסכם המקובל על שניהם.

4. האם אתם אנשים סבלניים?

מגשר זוגי זקוק לסבלנות כדי להתמודד עם שני צדדים המנהלים ויכוחים מרים ולעתים רגשיים וחסרי היגיון, שעלולים לגרום לו לתסכול רב ולחוסר סבלנות. למרות זאת, תפקידו הוא לסייע לצדדים להגיע להסדר הטוב ביותר האפשרי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here