קרדיט freepik

כל מי שעשה פעם תואר בתחום כלשהו יכול לספר לכם שמדובר בעבודה לכל דבר שדורשת השקעה ומאמץ. אתם צריכים להשתתף בהרצאות הרבות בהתאם למספר הנקודות שעליכם לצבור לתואר, להגיש מטלות על בסיס שבוע, לקרוא מאמרים ולגשת למבחנים. אבל האתגר הגדול ביותר הוא העבודות הסמינריונית שאותן יש לכתוב לקראת סיום התואר. עבודות סמינריוניות הן עבודות מאתגרות שדורשות השקעה רבה ויישום הידע שצברתם לאורך שנות לימודי התואר.

5 טיפים שיעזרו לכם לכתוב עבודה סמינריונית 

כתיבת עבודה סמינריונית אינה עניין של מה בכך. אם אתם עומדים בפני כתיבת העבודה הראשונה שלכם, יש כמה טיפים שכדאי להביא בחשבון:

  1. הישמעו היטב להוראות המרצה.

אחד הדברים המשמעותיים ביותר שאתם צריכים להביא בחשבון הוא שיש כללים ברורים לכתיבת עבודות סמינריוניות המוכתבים על ידי המרצה. כך שגם אם אתם לא מאלה שמגיעים לשיעורים באופן קבוע, חשוב להגיע לשיעורים שבהם המרצה מסביר על העבודה ועל הדרישות.

  1. קחו את הזמן כדי לאסוף את כל הנתונים.

עבודת הסמינרים מבוססת רבות על נתונים, ואיתם כדאי להתחיל. לאט לאט התחילו לאסוף את הנתונים שאיתם אתם עומדים לעבוד. אם יש לכם מספיק נתונים, תוכלו לנסח באופן ברור יותר את שאלת המחקר וגם לכתוב את סקירת הספרות, בייחוד אם אתם נדרשים להציג או להגיש אותה לפני הגשת עבודת הסמינר עצמה.

  1. התחילו לכתוב.

כתיבה היא כמו קפיצת ראש אל תוך המים. גם אם אתם לא בטוחים, כל מה שיש לעשות הוא להתחיל לכתוב את עבודת הסמינר והשאר יבוא מעצמו. אולי בהתחלה זה לא ייראה לכם טבעי, אבל ברגע שתיכנסו לעניינים יהיה לכם הרבה יותר קל לכתוב ולהתנסח. כמו כן, זיכרו לא למרוח פסקאות ולא לכתוב את אותה הגברת בשינוי אדרת. אם תנסו "למרוח" את העבודה, המרצה ישים לב לזה. הכתיבה שלכם צריכה להיות עניינית ומבוססת על הנתונים והמקורות שמצאתם.

  1. לא הולך? קחו פסק זמן.

אם אין לכם מוזה לכתיבה ואתם תקועים על אותה הפיסקה כבר חצי שעה, קחו הפסקה כדי להתרענן. תוכלו לחזור לכתיבת עבודת הסמינר במועד מאוחר יותר ותגלו שפתאום הכול הולך לכם.

  1. בקשו דעה שנייה.

נמצאים לקראת סיום כתיבת העבודה? זה הזמן להתייעץ עם חבר טוב שלמד אתכם באותו הקורס, לשלוח לו את העבודה שלכם לחוות דעת ולחוות את דעתכם על עבודתו. כל אחד מכם יוכל להעיר הערות וללמוד מהאחר.

לפעמים כדאי לבקש עזרה מקצועית

ישנם מקרים שבהם מומלץ להיעזר בחברה מקצועית לכתיבת עבודות סמינריוניות. אולי באמצע שנת הלימודים נאלצתם להיעדר משיעורי הסמינר מסיבות אישיות, ואולי אתם לחוצים מדיי מכיוון שזו העבודה הראשונה שעמה עליכם להתמודד וקיימת לקות למידה שמקשה להתמודד עם חומר כתוב. כך או כך, צוות המנוסה בכתיבת עבודות סמינר בכל תחום נכון לעזור לכם וללוות אתכם לאורך כל הדרך עד לקבלת ציון טוב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here