תואר שהוא גם מקצוע

האפשרות ללמוד לתואר ראשון ולסיים את ההכשרה עם מקצוע ביד קורצת להמון אנשים. רוצים לדעת באיזה תחומים זה רלוונטי ומה מחכה לכם בכל אחד מהם? הנה כל הפרטים

תואר ראשון הוא תנאי להשתלבות מהירה בשוק העבודה. עם זאת, יש המון סוגים של תארים וההבדלים ביניהם לא תמיד ברורים. מה שבטוח הוא שרוב הסטודנטים מעוניינים לסיים את התואר הראשון עם מקצוע מעשי וכדאי להם להכיר את התחומים הרלוונטיים.

הנה למשל 5 תארים ראשונים בולטים שהם גם מקצוע:

  1. הנדסת חשמל

תואר ראשון בהנדסת חשמל לא מתאים לכל אחד כי הוא דורש אוריינטציה טכנולוגית ברורה. בתוך כך, תנאי הקבלה לתואר ראשון בהנדסת חשמל נחשבים גם הם מחמירים וזאת עוד לפני שבודקים את ההבדלים בין מכללות ואוניברסיטאות. מצד שני, מדובר בתואר שבהחלט משתלם להשקיע בו. את התואר אפשר לסיים עם תעודת מקצוע ועם הזמן ניתן גם להעשיר את הידע בעזרת לימודים מתקדמים והכשרות נוספות.

  1. חשבונאות

ראיית חשבון היא מקצוע מבוקש בגלל התלות בו של עצמאיים, בעלי עסקים, יזמים ולפעמים גם אנשים פרטיים. ככל שהמשק המודרני הופך להיות משוכלל ומורכב יותר, כך עולה הביקוש לרואי חשבון. במקביל, תואר ראשון בחשבונאות מאפשר להכשיר אנשי מקצוע מובילים ולהעניק להם ידע תיאורטי וכלים פרקטיים. מיד אחרי התואר הראשון יכולים בעלי התעודה המתאימה להציע את סל השירותים שלהם ולייצר תחרות בענף דינאמי.

  1. חינוך

תואר ראשון בחינוך לא מיועד רק לאנשים שרוצים להיות מורים. למעשה, בשביל לעבוד תחת משרד החינוך לא תוכלו להסתפק בתואר ראשון אלא תצטרכו להשיג תעודת הוראה. בכל מקרה אחר, תואר ראשון בחינוך בהחלט יעניק לכם מקצוע ביד. בעזרת התואר הראשון תוכלו להציע את עצמכם כאנשי חינוך בגופים לא רשמיים או להשתלב כיועצים חיצוניים. עבודה בחינוך משפיעה באופן דרמטי על עיצוב פני דור העתיד, היא מעניקה סיפוק וגם מבחינת תנאים יש לה יתרונות לעומת האלטרנטיבות.

  1. משפטים

לימודי משפטים מעניקים לכם מקצוע לפי תחום ההתמחות שתבחרו. בשביל להיות עורכי דין עם תעודה תידרשו גם לעבור תקופת התמחות מסוימת ואת מבחני הלשכה, אבל זה כבר לא קשור לתואר הראשון. במילים אחרות, תואר במשפטים מהווה מהבחינה הזו מקצוע נחשק ולכן רבים בוחרים בו. את התואר הראשון במשפטים כדאי גם לעבור במוסד אקדמי מוביל וכך להגדיל את הסיכוי לקבל התמחות במשרד עורכי דין שווה.

  1. רפואה

זה אמנם ייקח קצת יותר זמן, אבל גם תואר ראשון ברפואה יהפוך אתכם לאנשי מקצוע. התנאי היחיד הוא שתדעו להתמיד ושתשיגו את הציונים המתאימים כדי לשרוד במסלול הכשרה מפרך. מנגד, היתרון הוא שיהיה לכם קל יחסית למצוא עבודה ותוכלו גם להציע את שירותי הרפואה שלכם באופן עצמאי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here