קרן רוטשילד נוסדה לשם הובלת חזון של חברה צודקת ומשגשגת בישראל, הפועלת במטרה לצמצם פערים חברתיים בעזרת רכישת השכלה גבוהה ופיתוח אחריות ומעורבות חברתית בקרב צעירים ברחבי הארץ. לצורך זה  פועלת קרן רוטשילד בשלושה תחומים עיקריים:

1.    פיתוח מנהיגות יזמית ומעורבות חברתית בקרב צעירים ברחבי הארץ –  אלו הן פעילויות שמטרתן הגברת המעורבות החברתית ופיתוח אחריות חברתית של סטודנטים וצעירים רבים במטרה לבנות רשת מנהיגותית העושה הכל על מנת לצמצם פערים ולקדם חינוך בחברה שלנו.

2.    קידום שיוויון הזדמנויות דרך הנגשת השכלה גבוהה לכל – מטרתן של פעילויות אלו להביא אוכלוסיות חלשות חברתית וגיאוגרפית מן הפריפריה ולנסות ולסייע להם ברכישת השכלה גבוהה באמצעות מלגת רוטשילד לכדי השתלבות הולמת יותר בשוק התעסוקה בארץ.

3.    קידום מצוינות אקדמית – מטרתן של פעילויות אלו של קרן רוטשילד לפתח את דור המדענים הבא של ישראל ולקדם תחומי מחקר שונים המעניינים את הקרן ולהפוך את ישראל לראשונה בחזית המחקר האקדמי בעולם.

קרן רוטשילד נוקטת בגישה פרו אקטיבית הכוללת פיתוח של פתרונות חדשניים ביחד עם ארגונים מתאימים וזיהוי אתגרים חברתיים, תוך בחינת התוצאות, ההשפעה החברתית ובניית שותפויו. יחד עם זאת הקרן בודקת גם פניות לסיוע באופן עצמאי.

הקרן מעניקה מענקים לארגונים שונים בשלושה סבבים מידי שנה למשך 3 – 5 שנים.

המאפיינים של הארגונים הזכאים לקבלת מענק מקרן רוטשילד:
1.    תוכניות עם פוטנציאל להחזרת ההשקעה עם שותפים.
2.    תוכניות לארגונים המציגים השגת עצמאות כלכלית חלקית או מלאה תוך 3 עד 5 שנים.
3.    תוכניות שעיקר עיסוקן בצורה זו או אחרת הם אוכלוסיות היעד ותחומי העניין של הקרן.
4.    דרך פעולתם מעידה על ערכים כגון: כבוד לשונה, אחריות חברתית, מקצועיות, שוויון הזדמנויות, סובלנות ורב תרבותיות.
5.    תוכניות המספקות מענה חדשני או אפקטיבי לבעיות משמעותיות בתחומי העניין.
6.    ארגונים המציעים תוכניות היכולות להציג השפעה הניתנת למדידה, מעוניינים לבצע מדידה  או מבצעים מדידה של יעילות התוכנית.

חשוב לציין כי קרן רוטשילד אינה מקבלת פניות למענקים או הלוואות מאנשים בודדים אלא רק מארגונים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here