בטיחות העבודה במפעלים חשובה מאין כמוה. כל מפעל חייב לעבוד תחת חוקים רשמיים של משרד התמ"ת אבל החשיבות היא גם למען עובדיו. מניעת סכנות היא בעדיפות עליונה כדי ליצור סביבת עבודה נאותה ולמניעת תאונות. האתגר הוא ליצור מערך בטיחות אשר יתפקד היטב גם כאשר, חלילה, קורות תקלות. משיגים זאת על ידי השקעה רוחבית בכל הנושא.

היתר רעלים חובה לעסק שלך

מפעלים המייצרים או מחזיקים ברשותם רעלים וחומרים מסוכנים אחרים חייבים גם היתר רעלים. הדרישה נקבעה על פי חוק וכרוכה בהגשת בקשה מיוחדת וקבלת אישור עבורה. האישור המופק הוא על שם המבקש וכולל את החומרים המותרים וכמויות מאושרות. בנוסף, הוא יידרש להצבת שילוט ברור, אחסון בטוח שלהם, כתיבת תיק מפעל, ניהול פנקס רעלים בתוקף, קביעת נוהל מצב חירום ודרכי טיפול בפסולת מסוכנת ועוד. ניתן לקבל הדרכה בנושאים אלו ממומחים העוסקים בכך. 

תיק מפעל למען הבטיחות בשעת חירום

תיק מפעל, נועד ליצירת מסגרת של נתונים ופעולות המאפשרת הערכות מצב מקומיות, תכנון של אירועי חירום, היערכות לקראתם וטיפול בהם בהצלחה כאשר הם קורים. הוא אף מייצר פלטפורמה לשיתוף פעולה עם רשויות הפועלות ומתפקדות במצבי חירום. המטרות המוצהרות הן מניעה, טיפול באירוע ושיקום נזקים לאחריו (אם נוצרו כאלו). כל תיק מכיל פרמטרים שונים ובהם: נהלי טיפול, תיאור חומרים ומוקדי סיכון, הגדרת בעלי תפקידים לטיפול באירועי חירום, פירוט אמצעים לטיפול, מפות מפעל כולל נקודות מילוט ואלמנטים נוספים חיוניים היכולים לסייע בעתות חירום. ניתן להיעזר במומחים מהתחום בעת הכנת תיק מפעל כזה.

חובה לערוך סקר סיכונים 

חשיבות מניעת תקלות ואירועים חמורים הינו רב חשיבות ועשוי למנוע כליל, או לפחות, להפחית מקרי חירום קיצוניים. אחד הנושאים החשובים במשימה כזאת הינו סקר סיכונים הנערך על פי אופי ופעילות המפעל, מצבו, שיטות ותנאי העבודה בו כולל לצד פסי הייצור, סקירת מוקדי הסיכון האחרים הקיימים, ועוד. סקר סיכונים כולל לגבי סכנה מאש, מחומרים מסוכנים. מזיהום אוויר, מתהליכי ייצור, אחסון, שיטות עבודה בגובה ואחרות ועוד. מומלץ להיעזר בנושא זה במומחים של חברת בטיחות בעל ראיה רחבה המכירים את כל הנושא לעומק. שחר הנדסת בטיחות" הוקמה ע"י רועי כהן ופועלת בתחום הבטיחות, חומרים מסוכנים, הדרכות בטיחות ומערכות ניהול בטיחות ואיכות סביבה. פנו אליהם לייעוץ.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here