משחקים ללימוד אנגלית
קרדיט pixabay

יש דרכים רבות ללמוד שפות והדרך המהנה ביותר היא הדרך המפתיעה של משחקים באנגלית. ספרים ושיעורים נותנים לנו את העומק של השפה, אבל משחקים של שפה נותנים לנו את היכולת ללמוד מילים ותחביר גם בעזרת מעקף של ההתנגדות או הקשיים ללמוד דרך שיעור ארוך ומשעמם. כשמשחקים באנגלית זה יכול להישמע לרגע מרתיע או לא מובן, משום שהמשחק מתבצע בשפה שאותה רוצים ללמוד, אבל מהר מאוד מגלים כמה טעינו. המשחק הוא אכן הדרך החכמה והקלה להחדיר אוצר מילים לאנשים בכל גיל וגם להטביע אותן בזיכרון שלהם. כל זה קורה משום שהמסגרת המשחקית נחשבת לקלילה ולא מחייבת, וכך אנשים נרגעים ויכולים לצבור ידע בעזרת שימוש ויישום של השפה מיד.

מה קורה כשמתקשים ללמוד בדרך רגילה?

שיעורים נתפסים אצל אנשים רבים כמאיימים על היכולת שלהם לקלוט בגלל התחרותיות הרבה בכיתה, הלחץ החברתי וחוסר היכולת להקדיש תשומת לב ראויה לכל תלמיד. כך קורה פעמים רבות שתלמידים נופלים בין הכיסאות ואינם מצליחים לרכוש שפה שצריך להתמיד בה. אם מפספסים מילה לא תמיד נעים לשאול ולהיתפס כבור, ואם יש קשיי למידה אישיים ולקויות למידה זה מרחיק עוד יותר את השפה.

יש קשר הדוק בין תחושה אישית של כישלון ותסכול שנובע מקצב התקדמות אטי לבין חוסר ההתמדה והוויתור על השפה, ומשום כך יש למצוא דרך אחרת ללמוד אנגלית מבלי שתרתיע את כל מי שכבר פיתח את הייאוש והסלידה מהנושא. משחקים ללימוד אנגלית עושים עבודה נהדרת לפי הקצב של כל אחד כדי להוכיח שאפשר ללמוד שפה חדשה בדרך מהנה ולא מלחיצה.

משחקים ללימוד אנגלית יצירתיים יותר לכולם

משחק הוא הדרך המועדפת על ילדים בפרט ואנשים בכלל ללמוד משהו חדש. כשעושים את זה תוך כדי הנאה בפעילות פנאי כיפית הסיטואציה פחות מאיימת והמוח נפתח יותר לקלוט מידע חדש. הדרך המעניינת והיצירתית גם מאפשרת לאנשים להסתנכרן עם המשחק ועם החוקים שלו ומה שהוא מציע, וכך כל מה שיש במשחק מוטבע לאט לאט בזיכרון משום שהאדם פשוט לא תופס את זה כשיעור אלא כהתנסות מסוג אחר לגמרי. משחק הוא למעשה יישום של הידע והיכולות שלנו ולכן זה מגביר את הסיכוי של אנשים לבטוח בעצמם ולהאמין ביכולתם ללמוד הכל. כך קורה שהם לומדים בקצב שלהם, מבינים שזה אפשרי וזה מחזק אצלם עוד יותר את המוטיבציה "לנצח במשחק", ובעצם ללמוד שפה.

למי מתאימים משחקי אנגלית?

משחקים ללימוד אנגלית מתאימים למעשה לכולם ובכל גיל. בין אם מדובר במשחק זיכרון או משחק דמוי קלפים או פאזל, המשחקים מפתחים את הלמידה הרכה ומוכיחים לכולם שהם יכולים ללמוד, גם ילדים וגם בעלי לקויות למידה, ובעיקר מי שיש לו קשיי תקשורת, כמו אנשים על הספקטרום האוטיסטי. מה שזוכרים במשחק נשאר לתמיד בלי המתח של הציונים והמבחנים, אלא רק הנאה במשחק מרתק.

המאמר בחסות משרד פרסום STG

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here