לימודי תקשורת זה כבר מזמן לא רק עיתונות או טלוויזיה...

בעולם הנמצא בשיאה של מהפיכת מידע ותוכן, תקשורת היא בסיס להצלחה. עולמות הדיגיטל חוללו מהפך של ממש בתחומים כמו שיווק, דוברות, יחסי ציבור, ניהול, עריכה ויצירת תוכן לשלל המדיות הקיימות כיום. כשמדברים על תקשורת כבר לא מדברים על טלוויזיה או עיתון בלבד. מדברים גם על רשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם או יוטיוב. מדברים על שפה חזותית בתכנון חווית משתמש, שיווק דיגיטלי עדכני או ניהול תחום תוכן. לימודי תקשורת מקנים כישורים שעוזרים גם בקידום מטרות פוליטיות, חברתיות או אישיות. ניהול דף פייסבוק מוצלח, הרצת פרויקט מימון המון, אקטיביזם חברתי, הפקת אירועים או שיווק עסק עצמאי – כל אלו דורשים כיום כישורי תקשורת מקיפים.

מה לומדים בלימודי תקשורת?

אם בעבר לימודי תקשורת היו לימודי נישה, הרי שהיום לימודי תקשורת נפוצים (ונחוצים) בדיוק כמו מנהל עסקים, שכן לכל עסק, בכל רמה או גודל, נדרש גם מנהל תקשורת עבור השיווק והפרסום של העסק. תקשורת כיום היא כלי עבודה המשמש לקידום מטרות עסקיות, פוליטיות, אישיות או חברתיות. במסגרת לימודי תקשורת, הסטודנטים רוכשים ידע שעוזר להם לאחר הלימודים לא רק בתחומי התוכן אלא גם בתחומי העיסוק החדשים אשר נסמכים על תקשורת ומחייבים גם ידע שיווקי וניהולי. התמחויות שונות במסגרת הלימודים מכוונות את התלמידים לעבודה בתחום המקצועי תוכני מחד והניהולי מאידך. לאחר סיום המסלול התלמידים יכולים למצוא תעסוקה הן כיוצרים בתחומים כמו עיתונות, טלוויזיה או יצירת סדרות אינטרנטיות, לצד קריירה בתחומי ניהול מותג, פרסום ושיווק במרחב הדיגיטלי העדכני ואף להשתלב כמנהלים בחברות תקשורת ופרסום.

התמחות בתחום התקשורת והניהול

עולם השיווק המודרני כרוך ושזור בעולם התקשורת. לאחד אין קיום ללא השני. לימודי תקשורת וניהול משלבים בין העולמות ומאפשרים לסטודנטים לרכוש את הידע המעשי הכרוך בכל אחד מעולמות אלו לצד התנסות מעשית. בוגרי התמחויות אלו משתלבים במגוון רחב של תעשיות תקשורת כגון פרסום, שיווק ודיגיטל, ובמגוון תפקידים נרחב דוגמת תפקידי כתיבה, צילום ועריכה או בתפקידים בעלי אופי ניהולי יותר כגון שיווק,  פרסום, הפקת אירועים, דוברות או יחסי ציבור.

התמחות בתחום התקשורת והתוכן

בתחום השיווק והפרסום כפי שהוא בא לידי ביטוי כיום יש דרישה חמה ליוצרי תוכן. גם אם מנהל ידע להעריך סיכונים, לנהל לוחות זמנים ותקציבים הוא עדיין זקוק לאנשי קריאטיב, פיתוח ויצירת תוכן סביבו. סטודנטים הבוחרים להתמחות בתחום התקשורת והתוכן משתלבים לאחר סיום לימודיהם באחד מגופי התקשורת המסורתיים או במיזמי תקשורת עצמאיים ואחרים המבוססים על סביבות המדיה הדיגיטלית החדשה. תחת מטריית התחום "תוכן תקשורתי" מסתתרים כישורים בתחום כתיבה, עריכה, צילום, בימוי, הפקה, ליהוק או פיתוח תוכן. חולמים להרים סדרת אינטרנט – כאן זה בדיוק המקום ללמוד איך עושים זאת.

לשלב בין העיוני והמעשי

לימודי תקשורת מקנים לא רק ידע תיאורטי אלא גם עוסקים בפיתוח מודעות תרבותית וחברתית לצד הקניית כישורי חיים שיתרמו בכל מקצוע שבו ירצו להשתלב בעתיד. עבודה בצוותי פיתוח קטנים מאפשרת פיתוח כישורי עבודה בצוות במסגרת אילוצים ומגבלות. עבודה מול גורמים שבאים מהשטח – לקוחות מסחריים וציבוריים, עמותות וארגונים חברתיים, מאפשרים לסטודנטים לפתח רשת חברתית – עסקית שתעזור להם במציאת עבודה ויצירת שיתופי פעולה פוריים בהמשך דרכם ותאפשר להם צבירת ניסיון מעשי שהוא בעל משקל מכריע בקבלה לעבודה. מי שבוחר קריירה בתחומי התוכן גם הוא יוצא נשכר מלימודי תקשורת. התנסות בפועל בכל שלבי היצירה, לימוד כלים ופלטפורמות דיגיטליות ופיתוח תוכן מקורי מאפשרים לסטודנטים ליצור תיק עבודות בזמן הלימודים שיכול לשמש אותם כפרופיל מקצועי ראשוני לאחר היציאה לשוק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here