אוהבים את הסוכר שלכם סגול? את הסנדוויץ' עם הקרום הקשה בפנים והרך בחוץ? כנראה שממש מתאים לכם לימודי הנדסת מזון! בואו להנדס את הביס הגדול הבא! ולא רק מזון! קוסמטיקה, תרופות ועוד! מהרו להירשם!

בין ביס לביס – 
בוודאי לא פעם תהיתם מדוע מזון הנמכר נראה כמו שהוא נראה. ובכן לכך אחראיים לא פחות מאשר – מהנדסי מזון. השילוב הנכון, פיתוח טעמים חדשים, צבעים, מרקמים ואיזון בין המרכיבים השונים. אבטחת איכות מזון, שימור, ייצור, בריאות הציבור, ביוטכנולוגיה, אריזות ועוד. הנדסת מזון מהווה תחום רחב המכיל בתוכו תחומי ביולוגיה, כימיה, פיזיקה, מתמטיקה, מחשבים ועוד.

שוקולד, בננה, תות לימון לבריאות ובתיאבון! כל עולם המזון, הייצור, אריזה, טעם וריח מושפע ממהנדסי מזון. האפשרות ליצור ממתק סגול המזכיר בטעמו ענבים, וניתן לייצרו בצורת ענבים, אך הוא רחוק שנות אור מענבים במציאות! שיגעון!

תנאי קבלה – לימודי הנדסת מזון – 

בגרות, אנגלית גבוהה – היות וישנה דרישה לקרוא אנגלית טכנית ולהבין מושגים שאינם בשימוש היומיומי בשפה האנגלית. מתמטיקה – מינימום 4 יחידות לימוד, פסיכומטרי.
ישנם תחומי לימוד אשר מיועדים לעבר עתיד הלומדים בתחום הנדסת המזון כגון- ביוטכנולוגיה, מיקרוביולוגיה, אימונולוגיה, בחישת מזון וכיו"ב. בנוסף ישנם תחומים כגון תהליכי בקרה, אריזה, בקרת איכות, כלכלה, ניהול, תפעול ועוד.

עולם חדש ומופלא – 
של טעמים, ריחות, ניחוחות, מרקמים, צבעים, גדלים, תהליכים ועוד. תעשיית המזון הינה מובילה בתחומה, היות ולא ניתן להתקיים בלעדיה. בייחוד בעולם בו אנו כבר לא מייצרים ומגדלים את המזון בעצמנו, אלא תלויים על תעשיית המזון שתספק את צורכנו לאוכל, שתייה, קוסמטיקה, היגיינה וכיו"ב.

חשיבותו של מהנדס מזון היא לאין שיעור, היות והוא מפקח על תהליכי ייצור, בקרת איכות ובריאות הציבור. הלימודים אינם קלים ומצריכים לצד התיאוריה גם שיעורים יישומיים המוכיחים את הבנתם בתחום ועתידם בו.

עצמו את העיניים ודמיינו עולם בו יש לחמנייה אחת המשוכפלת אין סוף פעמים! קצת מזעזע לא? אם ברצונכם לשנות ולרענן את עולם המזון בואו להצטרף אל לימודי הנדסת מזון! מקצוע יוקרתי, המתפתח ללא הרף!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here