כיצד תבחרו תחום לימודים בגילאי 30-40 בצורה הטובה ביותר
קרדיט freepik

החיים הם דינמיים ומשתנים ללא הרף – וכך גם אנחנו. מקצוע שדיבר אלינו בשנות העשרה והעשרים המוקדמות יכול להימאס עלינו בשנות ה-30 או ה-40, וכך גם הצורך שלנו בנתיב חדש שיפתח לנו דלתות לעולמות שלא הכרנו. 

זו הסיבה שאנשים רבים מחליטים לחזור לספסל הלימודים גם בעשור הרביעי או החמישי לחייהם, במטרה לעשות הסבת מקצוע, ללמוד דברים חדשים, להעלות את השכר ובעיקר לא להישחק ולהיתקע במקום!

בין אם אתם מעוניינים בהסבה להייטק, בלימודי רפואה או בלימודי הוראה – כך תבחרו את תחום הלימודים הבא שלכם, גם אם עברתם את שנות ה-20.

לשפר את התנאים: הסבה להייטק

אנשים רבים חולמים על הסבה להייטק מסיבות ברורות – ישראל היא מה שנקרא "סטארט אפ ניישן", ואפשר למצוא אינסוף הזדמנויות תעסוקה מצוינות בשוק ההייטק הישראלי, שלרוב מלוות גם בשכר גבוה, תנאים מעולים ושדרוג משמעותי במקום העבודה. תחום ההייטק הוא מאוד רחב, וכדי לבצע הסבה להייטק בגילאי ה-30 וה-40 כדאי למצוא אפיק שיכול להשתלב עם הניסיון התעסוקתי הנוכחי שלכם, וכן לשלב קורסים ייעודיים בתחום שבו בחרתם. במקרים אחרים ואם אתם חפצים בכך, ניתן ללמוד תואר ראשון במדעי המחשב, אך שימו לב כי זוהי בחירה במסלול הארוך אינטנסיבי יותר. אם יש לכם זיקה לעולמות ההייטק ואתם מחפשים נתיב חדש, מתגמל ומעשיר, אין ספק שהסבה להייטק יכולה לעשות את העבודה.

לחנך את הדור הבא: הסבה להוראה

לעומת הייטק, ישנם אנשי מקצוע שדווקא חולמים על סוג אחר של הסבת מקצוע  – לכיוון הוראה וחינוך. אחרי שצברו ניסיון בעולם התעסוקה, אותם אנשים מעוניינים לטפח את דור העתיד, ועושים זאת באמצעות מסלול הסבת אקדמאים להוראה, מסלול קצר יחסית שמאפשר לקבל תעודת הוראה במהירות. הוראה מתאימה לאנשים שמחפשים את הייעוד הבא שלהם ורוצים להעביר את הידע שצברו במהלך השנים, ושהלימוד והחינוך בוערים בעורקם. 

להגשים חלום: הסבה לרפואה

ישנם אנשים שמאז ומתמיד חלמו להיות רופאים, אך החיים לקחו אותם לכיוון אחר, בין אם בגלל תנאי הקבלה הנוקשים ובין אם מסיבות אחרות. אם אתם מאותם אנשים והגעתם כבר לגילאי ה-40, יכול להיות שחשבתם שהחלום כבר אבוד; אך למעשה הסבה לרפואה היא אפשרית בהחלט גם בגילאים "מתקדמים יותר", בעיקר אם אתם בעלי תואר ריאלי המאפשר לכם לגשת למסלול של ארבע שנים. לחילופין, אנשים רבים בוחרים לעשות הסבה למקצועות אחרים הנושקים לרפואה – כמו סיעוד.

בחרו את המקצוע הבא שלכם בחכמה

הצענו כאן מספר אופציות להסבת מקצוע בגיל ה-40 לפי המטרה העיקרית שלכם בשינוי הנתיב, אך יש עוד מקצועות רבים אפשריים. כשאתם בוחרים תחום חדש, כדאי לחקור אותו לעומק (כולל אפשרויות התעסוקה בשוק), להבין מהו אורך הלימודים, וכן להתייעץ עם משפחה ומכרים מהתחום שיכולים לשפוך אור באופן אישי. הכי חשוב, בחרו במקצוע שמעניין אתכם, ושאתם רואים את עצמכם משתלבים בו בעשורים הבאים של חייכם!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here