ייעוץ עסקי מקצועי
קרדיט PIXABAY

ישנם בתי עסק קטנים ובינוניים, כאשר הם נמצאים בתחילת דרכם וישנם כאלה, אשר קיימים כבר תקופה ארוכה, אך נתקלים בקשיים כלכליים. המשותף לשני מצבים אלה הוא הצורך של ייעוץ עסקי מקצועי. היועץ העסקי אשר עוסק שנים בתחום ולמד כלכלה וכזה המתמחה בפיננסים, יבין את ההיתכנות העסקית ואת מודל ההכנסות של העסק. באמצעות יועץ עסקי אפשר יהיה לנתח את המצב ואז לבנות תכנית עסקית אשר תגרום  להבראת בית העסק.

כל המהלך של ייעוץ עסקי מקצועי מחייב בהיכרות נרחבת ומעמיקה של העסק והסביבה שאליה הוא שייך. על היועץ העסקי, להבין את תחום הפעילות העסקית ולסייע וללוות בצורה יסודית את מה שקשור לחולשות של העסק. תכנית אסטרטגית תתאים אשר פעולות של שיווק יהיו חלק בלתי נפרד מתכנית זו.

גם פתיחת עסק חדש מחייבת בייעוץ עסקי מקצועי

גם כאשר אתם מעוניינים לפתוח עסק חדש, כל נושא ההתלבטות בעסק החדש, מחייבת את מעורבותו של  ייעוץ עסקי מקצועי. למעשה, המטרה של פתיחת עסק חדש, הינה לייצר רווחי ולהגדיל את נתח הלקוחות שהם לב ליבו של העסק. את שיווק העסק, יש לבצע בזרועות תקשורת שונים. יש להתמקד בשיווק הדיגיטלי  בכדי לפלח באופן נכון ומדויק את קהל היעד. יש לבצע אפיון ובדיקה מול המתחרים. יש להקציב מראש תקציב לפרסום וכמובן שהאופציה הדיגיטלית היא הזולה והאפקטיבית יותר.

יש לדעת, כי יועץ עסקי  חייב להיות בעל השכלה וידע בנושאים כמו: מנהל עסקים, שיווק, מימון, לוגיסטיקה, מערכות מידע, אסטרטגיה שיווקית, ניהול תזרים מזומנים ועוד. יש לוודא, לא רק לגבי ניסיונו של היועץ העסקי, כי אם שהוא  בעל תואר אקדמי. על היועץ העסקי להיות בעל 3 שנות ניסיון ,כאשר לפחות ממחצית מתקופת הניסיון שלו הוא שהה בישראל. גם לגבי מימון, על היועץ למצוא מימון לעסק, כאשר ההלוואה תהיה בעל ריבית נמוכה וזאת לאחר שיש לו קשרים והוא יודע למי לפנות כאשר הוא כבר הכין מראש תכנית עסקית למוסד שממנו הוא שוקל לקבל הלוואה.

התאמת התוכנית העסקית לבית העסק או החברה

ניתן למצוא כל מיני סוגים של תוכניות עסקיות ואת התוכנית, יש להתאים באופן מדויק על פי מהות בית העסק או החברה. יש לשבת על המטרות, התקציב וצרכי העסק.  יש להגדיר את המטרות, השאיפות והחזון לעסק אשר ניתן יהיה להגדיר באמצעותם יעדים אם בטווח הקרוב וכן בטווח הרחוק.

מתי יועצים עסקיים נקראים לסיוע בבית העסק?

רוב בעלי העסקים נעזרים לרוב עם חברה המציעה ייעוץ עסקי מקצועי בשנה או השנתיים הראשונות להקמת העסק. זוהי למעשה התקופה המכרעת והקשה מה שנקרא בשפה המקצועית "חבלי הלידה של העסק".  כל התהליכים של ייעוץ וליווי עסקי היא  מיועדים לתרום באופן משמעותי וממוקד להצלחת המימוש והמטרות העסקיות של בית העסק. השאיפה היא אחת- להגיע ליעדים שאליהם שואף בית העסק יחד עם היועץ העסקי וזאת, בשיתוף פעולה מלא. יש לבצע פגישות עבודה בתדירות, עד לתוצאות משביעות רצון, כאשר העסק מתחיל להניב רווחים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here