הנדסאי קול – מקצוע המחר
קרדיט pixabay
  • אוהב מוזיקה והפקה? בעל רקע טכני?
  • מחפש ללמוד מקצוע טוב ומבוקש?
  • שמעת על תואר הנדסאי קול?

הנדסאי קול – מה זה?

מה זה בכלל הנדסאי קול? נתחיל עם הסבר מהיר ופשוט. הנדסאי קול הינו מקצוע מבוקש למדי בשוק העבודה בשנים האחרונות, בעיקר הודות להתפתחות המדיה הדיגיטלית. הנדסאי קול הוא בעצם איש טכני אשר לומד מגוון רחב של כלים בתחום הסאונד כגון הקלטת שירים לאומנים, עריכת סאונד של תשדירים, פרסומות וסרטים, הקלטת ועריכת קריינות ועוד. לימודי הנדסאי קול נהיו נפוצים יותר ויותר בשנים האחרונות עקב העניין הרב שבמקצוע. ניתן ללמוד את המקצוע באוניברסטאות, במכללות ובבתי ספר פרטיים. קיימת בשוק דרישה עזה לאנשי סאונד מקצוענים, והטובים משתלבים בקלות בתעשייה המשגשגת.

לימודי הנדסאי קול – מה מקנה התעודה?

הרבה מתעניינים בלימודי הנדסאי קול כלל אינם מודעים ליישומים הרבים של הכלים שנלמדים. בוגרים של לימודים אלו משתלבים באינספור תפקידים שונים בתעשייה. ריכזנו עבורכם כאן את רשימת האופציות נפלאות בהן ניתן לעסוק לאחר גמר הלימודים:

  • עריכת סאונד בסרטים
  • הפעלת ציוד סאונד בהפקות סדרות וסרטים
  • השתלבות כמפיק סאונד בתחנות הרדיו השונות
  • עבודה בצד הטכני של הפקות ואירועים שונים ברחבי הארץ
  • אולפני הקלטות של אומנים שונים מתחום המוזיקה
  • עולם הפרסום
  • עריכת סרטונים לאינטרנט

בתור בוגר התחום תוכל גם לשלב מספר תחומי עבודה שמעניינים אותך יחד, ובכך להיות מסופק עוד יותר מהמקצוע שבחרת לך. הנדסאי קול הינו מקצוע מבוקש ומעניין שיש תמיד איך להמשיך ולהתפתח בו לאורך השנים. שכן בכל כמה שנים יוצאת תוכנה חדשה והצרכים של התעשייה כל הזמן משתנים.

הנדסאי קול – מקצוע מבוקש ומתגמל

ההשתלבות של בוגרי מסלול הנדסאי קול בתעשייה עשתה את התחום לנחשק יותר ויותר ולכן כיום ניתן אף לקבל שכר גבוה יותר. הכל שאלה של גישה – אם אתה בן אדם שאפתן שרוצה ללמוד ולהתפתח בתחום, תוכל לעשות זאת בקלות. ברגע שתלמד את המקצוע על בוריו ותתנסה בו מספר שנים – תוכל להתחיל ולבקש שכר גבוה יותר עבור עבודתך. שנות הניסיון בתחום זה הן משמעותיות. ככל שתתנסה יותר שנים ביותר תחומים – כך שכרך יעלה בהתאם.

מוסדות לימוד רבים אף מסייעים להשתלב בתעשייה. ישנם בוגרים הבוחרים לעבוד בתחום בתור שכירים, וישנן אחרים הפונים למסלול עצמאי, שהינו מרתק בפני עצמו.

גם אתה יכול

אם עולם הסאונד והמוזיקה מדבר אליך, אם אתה אוהב הפקות שונות ומגוונות, אם אתה אדם שאוהב להתחיל את היום שלו בכל פעם בצורה קצת שונה ואם אתה אוהב לעסוק בתחומים שונים בו זמנית, לימודי הנדסאי קול זה המקצוע עבורך.

לאחר שקיבלת את ההחלטה כי זהו המקצוע בו אתה רוצה לעסוק הגיע הזמן לפעול בנידון. הצעד הראשון הוא לבדוק אילו מוסדות לימודים נחשבים למובילים בתחום. ההמלצה שלנו היא להגיע אל בוגרים של המסלולים השונים ולהבין מהם איפה הכי כדאי ללמוד. ההמלצה הגורפת היא לבחור מסלול לימודים המשלב ידע מעשי ותיאורטי (ולא רק תיאורטי).

בתום הלימודים כבר תוכל להשתלב בתחום במשרה מלאה. כאמור, מוסדות לימוד רבים אף מסיייעים בהשמה בסיום הלימודים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here