הדלת האחורית להיי-טק – הדרך הנכונה להתקבל לעבודה בתחום
מקור pixabay

צעירים וצעירות רבים מחפשים דרכים כיצד להשתלב בעולם ההייטק. הם מעוניינים לעשות זאת, מסיבות כלכליות, שכן במקצועות רבים אפשר ליהנות משכר גבוה ותנאים סוציאליים איכותיים. מעבר לזה, רבים מהם מבקשים להשתלב בעולם ההייטק, מתוך הבנה שאפשר להתקדם לתפקידים שונים, וליהנות משלל אתגרים ייחודים.

כל מי שרוצה להשתלב בעולם ההייטק, יכול למצוא דרכים שונות כיצד לעשות זאת, אך אין ספק שהדרך הטובה והנכונה ביותר, היא באמצעות מסלול לימודים מתאים. ישנן מוסדות שונים, בהם אפשר ללמוד מקצועות אשר יכולים להתאים לעולם ההייטק, בצורה כזו או אחרת.

לימודי הייטק הפכו להיות מאוד פופולאריים בשנים האחרונות, בזכות העובדה שיש הרבה מאוד אנשים שמבקשים להשתלב בתחום. אך גם בזכות העובדה, שהייטק הוא תחום נרחב, הוא לא עוסק רק בענף אחד, אלא אפשר למצוא מגוון רחב של ענפים אשר קשורים לשללם עולמות תוכן בחיים שלנו.

לפני שאנחנו נסביר כיצד בוחרים מסלול לימודי הייטק ואיך אפשר להשתלב בעזרתם בעולם זה, חשוב להדגיש כאן, להבדיל ממקצועות אחרים, הרי שעולם ההייטק הישראלי מחובר היטב גם להייטק הבינלאומי, לכן גם השוק הוא הרבה יותר גדול ומפותח. מי שלומד בישראל, יכול בהחלט להשתלב בעולם ההייטק הבינלאומי, בין אם זה אומר לעבוד בחברות בחו"ל ובין אם זה אומר, לייצר קשר בין החברה בבעלותו או חברה בה הוא עובד כשכיר, עם חברות בינלאומיות.

כיצד בוחרים מסלול לימודים

אפשר לחלק את התחום של לימודי הייטק לשלוש קבוצות עיקריות. קבוצה ראשונה, עוסקת במסלול לימודים שמתייחס לתחום ההייטק. יש מוסדות אקדמיים אשר יצרו מסלולים שמותאמים לכל מה שקשור לתחום זה.

קבוצה אחרת מתייחסת לעולם התכנות, עולם המחשבים, הטכנולוגיה, וכל דבר שאפשר לשלב עם מקצועות הייטק, מהצד של החומרה או התוכנה.

קבוצה אחרונה מתייחסת לשילובים בין תחומים ספציפיים, למשל ביו טכנולוגיה או מסלולים אחרים שקושרים בין שני תחומי לימודים וביחד יוצרים אפשרות לעסוק בתחום משולב.

החוכמה היא לבחור מסלול שיכול לספק אפשרויות רבות ומגוונות למקצוע בעתיד, ולא דווקא לתחום אחד ספציפי. שכן אז אנחנו עלולים להגביל את עצמנו, מבלי לדעת מה זה יכול להבטיח לנו בעתיד, אם בכלל.

כמו כן, צריך לבחון את התנאים של אותו מסלול, מה בדיוק אפשר לקבל, מה הוא כולל ועד כמה זה מתאים למה שאנחנו מחפשים, לא רק בתור מדרגה למקצוע בעתיד, אלא גם מבחינת חווית לימודים.

לשמחתנו, יש לנו מספיק כלים היום בשביל לדעת איזה מסלול יכול להתאים לנו ומה יכול לעזור להשתלב במקצועות ההייטק השונים. יש לנו מקורות מידע רבים שיכולים לעזור לנו בכך, לאפשר לנו לבצע השוואות ולהחליט מה נכון עבורנו.

לסיום צריך להדגיש, תהליך בחירת מסלול לימודים, בדומה לתהליך בחירת מקצוע לעתיד, דורש זמן, סבלנות והכרה עמוקה של התחום.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here